Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA:

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69042

• idrojklofsenogara
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 9
  • Gràcies rebudes: 1
A la pàgina de l’Institut Geogràfic Nacional també surt una altra distància respecte a la costa catalana:

www.ign.es/web/ign/portal/ane-datos-geog...poBusqueda=longCosta
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: josuemdv

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69043

Em flipa que ningú estigui parlant de la primera pregunta de les de reserva. La dels centres de transformació.
Potser se'm escapa alguna cosa i si es així i algú en sap prou que em corregeixi siusplau, però jo veig que correctes n’hi poden haver mes d’una de les respostes que planteja l’examen.
No se si mes gent ho veu igual.

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69044

• ANYS I PANYS
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 52
  • Gràcies rebudes: 13
No podem deixar d'impugnar tot el que és impugnable pel fet "d'haver d'esperar...". Jo he treballat molt per arribar fins aquí, m'agradaria que ells també ho fessin, i pel que es veu no és ni molt meny així.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Moltor

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69045

Bon dia,
Des del meu punt de vista la pregunta de la porositat del formigó també podria ser impugnable, ja que no s'especifica per quin tamany de porus es refereix (poros gel, capil·lars o poros d'aire).i tampoc descriu amb exactitud per quin tipus de formigó (normal, autocompactant, drenant...)

He trobat un estudi "The Design of Reinforced Cement-Based Protective Coatings - Paul Bennison" on hi ha una taula on es descriu segons el tamany de poro l'afectació que té sobre les característiques del material, on surt que son el poros majors de 10 nm els que afecten la resistència, els més petits no.

Per la seva banda a la EHE tampoc he trobat res concret respecte a la porositat del formigó, només quan especifica la utilització del ciment d'aluminat calci on en aquest cas sí que remarca que un augment de la porositat disminueix la resistència.

ANEJO 3 - Prescripciones para la utilización del cemento de aluminato de calcio
Esta conversión ocasiona al hormigón de cemento de aluminato de calcio un aumento de porosidad y por tanto una disminución de resistencia

Algú la veu impugnable també? Ja sé que estic filant molt prim...

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69046

jo tampoc la veia clara, però no tinc prou info per justificar una bona impugnació.
si algú la té o sap com explicar-ho bé, també la impugnaria.

de moment he escrit la d'accés a funció pública i costa catalana. ho he anat penjant pel fòrum.

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69047

ProjecteB va escriure: Jo crec que la pregunta del cantell també faltaría especificar a quin tipu de secció es refereixen les respostes. Alçada o amplada de la secció, però de quina? longitudinal o transversal? No és lo mateix i per això crec que estan incompletes les respostes.

Estic flipant amb la de gent que vol impugnar aquesta. Hi ha preguntes impugnables, i aquesta no n'és una, el que l'ha fallat és perque no sap què és el cantell d'una biga o forjat, és un terme que no té cap mena de confusió i el que sap de construcció o s'ho hagi mirat al temari no en tindrà cap dubte de quina resposta és la bona. És com si volguessim discutir com es diu una part d'un motor d'un cotxe o del cos humà, no hi ha confusió possible.
I sinó, feu la prova i us apropeu a una obra i li pregunteu a qualsevol dels paletes que trobeu a veure què us diuen.

I per cert, ja que dius que quina secció, si transversal o longitudinal, fessis com fessis la secció de la biga el cantell segueix sent el mateix ;)
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: mateix

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69048

• ANYS I PANYS
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
Per anar ficant una mica d'ordre, estaria bé anar penjant els models d'impugnació, seguint el criteris que especificia a la diligencia.
De monent, només he vist per aqui el de projeccions conformes i la d'electricitat (ambdues totalment impugnables). A part, la dels 18 anys del TREBEP que es contradiu amb altres lleis de l'AAPP on sí que s'especifica una edat mínima de 18 anys...la veritat és que era evident la respota, però en cas de ser així una més d'impugnable...
Sobre la del ERC del nadó, algú la té ja redactada la impugnació, seguint les guies està més que clar ques és impugnable.
La del cotxe híbrid (sense dir-nos si és o no elèctric), la pressió del dipòsit sense especificar-nos líquid... si teniu models fets compartiu-los si us plau.
El que està clar és que es aberrant la quantitat d'impugnacions en les dues últimes convocatories. Tan de bo fessin la feina com la intentem fer els opositors...
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Moltor

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69050

jo creia que després del desastre de l'any passat aquest any ho farien una mica millor però sembla que no aprenen..

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69051

Trobo que la pregunta esta ben clara . Un formigó amb les mateixes característiques . Mes porós menys resistent - menys poros mes resistent

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69052

• ANYS I PANYS
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
Sobre la de Lllei de Dalton, pot ser per defecte professional, vaig més enllà però és una mica com la de formes i angles de la projecció conforme.
Vaig encertar-la perquè veia el que volíen dir, però que sapigueu que dir en una llei química que no té en compte els mols, és complicar-te i molt la vida. Hi ha una expressió de la llei de Dalton que evidentment té en compte els mols "En processos de destil·lació, la pressió parcial és proporcional a la fracció molar (MOLS!!!!) el component en la fase de vapor (yA): pA = yA × p. És una part menys coneguda, però està clar que no ha estat formulada per una persona amb mols coneixements de química... sinó algu que sap allò bàsic i que arrisca a que l'enganxin... i bé!

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69053

FBM va escriure: Bon dia,
Des del meu punt de vista la pregunta de la porositat del formigó també podria ser impugnable, ja que no s'especifica per quin tamany de porus es refereix (poros gel, capil·lars o poros d'aire).i tampoc descriu amb exactitud per quin tipus de formigó (normal, autocompactant, drenant...)

He trobat un estudi "The Design of Reinforced Cement-Based Protective Coatings - Paul Bennison" on hi ha una taula on es descriu segons el tamany de poro l'afectació que té sobre les característiques del material, on surt que son el poros majors de 10 nm els que afecten la resistència, els més petits no.

Per la seva banda a la EHE tampoc he trobat res concret respecte a la porositat del formigó, només quan especifica la utilització del ciment d'aluminat calci on en aquest cas sí que remarca que un augment de la porositat disminueix la resistència.

ANEJO 3 - Prescripciones para la utilización del cemento de aluminato de calcio
Esta conversión ocasiona al hormigón de cemento de aluminato de calcio un aumento de porosidad y por tanto una disminución de resistencia

Algú la veu impugnable també? Ja sé que estic filant molt prim...

Amb tots els meus respectes, no em sembla que filis prim, em sembla que estàs intentant inventar i veure coses que no són ni de lluny. Als temaris de les acadèmies expliquen el vibrat del formigó, que qui hagi entés per a què serveix, segurament haurà sapigut respondre la pregunta. Apart que raonant-la crec que té certa lògica que com més poros té el formigó, menys resistència.

Tots els que teniu dubtes de les preguntes de construcció, que estan totes correctes, el millor que podeu fer és apropar-vos a una obra a preguntar als paletes, o a un despatx d'arquitectura, o a la mateixa facultat d'arquitectura o enginyers de l'edificació. Si trobeu algú que falli les preguntes o us digui que son impugnables, convido a xupitos. Eren molt clares i no hi havia ni una que donés peu a confusió si tenies els conceptes clars.

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69054

• capo2
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 368
  • Gràcies rebudes: 185
Jo no sóc opositor i no puc impugar, però m'he mirat per sobre l'examen i aquesta es CRIMINAL.

La de l'alcalde (pregunta 41 - Model A) on hi ha tres respostes correctes:

Article 48
Competències de l'alcalde
1. L'alcalde és l'autoritat local superior de protecció civil, sens perjudici de les funcions del conseller o consellera de Governació en el cas d'activació d'un pla de la Generalitat.
2. Correspon a l'alcalde:
a) Elaborar i sotmetre a l'aprovació del ple de l'ajuntament el Pla bàsic d'emergència municipal, els plans específics municipals, els plans d'actuació municipal, i, en general, qualsevol altre instrument de planificació de protecció civil d'àmbit municipal.
b) Elaborar i proposar al ple de l'ajuntament o a la comissió de govern, segons escaigui, les disposicions que en l'àmbit municipal s'hagin de dictar en matèria de protecció civil.
c) Elaborar i mantenir el catàleg de recursos i serveis mobilitzables per a la protecció civil en el municipi.
d) Declarar l'activació dels plans de protecció civil d'àmbit municipal davant qualsevol situació de greu risc col·lectiu, de catàstrofe o de calamitat pública que ho requereixi i, subsidiàriament, l'activació dels plans d'autoprotecció, declarar-ne la desactivació si l'evolució de la situació ho permet, i comunicar al conseller o consellera de Governació l'activació i la desactivació dels dits plans, mitjançant el Cecat.
e) Exercir la direcció i el comandament superiors i la coordinació i la inspecció de tots els serveis i els recursos afectes al pla municipal activat i de les actuacions que es facin, sens perjudici de les funcions que corresponen al conseller o consellera de Governació en el cas d'activació d'un pla de la Generalitat.
f) Presidir la Comissió Municipal de Protecció Civil.
g) Exercir la direcció superior del Centre de Coordinació Operativa Local.
h) Requerir a les entitats privades i als particulars la col·laboració necessària per a complir les obligacions establertes per aquesta Llei.
i) Exercir les facultats d'inspecció atribuïdes per l'article 25.
j) Exercir la potestat sancionadora, en els termes establerts per aquesta Llei.
k) Exercir les altres funcions i facultats que li assigni la legislació vigent.
3. L'alcalde pot delegar les seves funcions, llevat de les establertes per l'apartat 2.a, c, e, j i k. Les competències establertes per l'apartat 2.f són delegables en els termes indicats per l'article 40.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: ANYS I PANYS

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69055

Lidia.se, jo dic que les respostes no están completes, perquè a mi em sembla que no ho estan. No he dit re d'impugnar i tampoc crec que hagi d'anar a cap obra a demanar-ho.
No pretenguis que la gent vulgui impugnar només les que a tu et sembli que son impugnables, que segurament seranles que has fallat. A més que si saps segurissim que està bé no has de patir ni molestar-te, que per molt que es digui no s'impugnaran ;)

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69057

Hi ha altres fòrmules per reclamar preguntes incorrectes..no tot és impugnar sempre! Per exemple, la de la CGP l'enunciat no indueix a confusió simplement s'ha de demanar que canviin respostes.

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #69058

crec que la de l'alcalde es pot impugnar, perquè... un alcalde ho pot delegar tot en el punt que quan no hi és, hi ha un alcalde en funcions... no? no se quina llei o normativa explica això.....
si algú ho sap...

Temps de càrrega de la pàgina: 0.219 segons
Gràcies a Fòrum Kunena