A impugnar tota la prova!
Envio fotos i videos a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
El meu escrit ha estat el següent:
Exposició de fets i raons:
1. Jo, ..................... amb.............. estic cursant el procés d'oposició oberta
de bombers del Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament per l'accés a la categoria
de bomber/a de l'escala bàsica 81/16.
El dia 16 de juliol em vaig examinar de la 3a prova (Prova de conducció) del procés d'oposició.
2. Tal com indiquen les especificacions de la prova de circulació, aquesta prova es basa en la
realització d'un circuit en el que s'indica que «durant el recorregut la persona participant haurà
de circular respectant la senyalització i fent una conducció correcta i adaptada al circuit
plantejat i a la tipologia del vehicle utilitzat».
3. He obtingut una qualificació total de ...........punts, el dia .... de juliol faig una trucada al
Departament d‘Interior i des de convocatòries em comuniquen de forma oral que en la part de
circulació tinc 0 punts per no respectar les senyals verticals (no respectar la senyal de stop,
considerada una falta molt greu, motiu de desqualificació de l’exercici).
Jo declaro que vaig respectar en tot moment les senyals verticals, i davant la senyal de stop vaig
aturar el vehicle correctament, posant punt mort i al cap d’uns quatre o cinc segons vaig
reprendre la marxa per continuar la prova.
4. En les especificacions de la prova de conducció es detallen les penalitzacions que afectaran a
les proves de canvi de sentit, rampa i aparcament, però no es detallen les penalitzacions ni els
items valorables que afecten a la part de circulació. Al final de tota la prova vaig signar un
document que m’informava de les penalitzacions fetes en les maniobres d’aparcament, rampa i
canvi de sentit, però en cap moment em comuniquen les penalitzacions o resultats que
afecten a la part de circulació.
5. El procés de selecció ha d'estar basat en els principis d'eficiència i transparència, així com en
criteris objectius com el mèrit i l'aptitud. La prova de circulació no compleix amb aquests
preceptes doncs no deixa marge per defensar la qualificació obtinguda per part del opositor en
el mateix moment o posteriorment, ja que no hi han proves concloents, imatges, gravacions
registrades del fet, notificació immediata del resultat obtingut o un avis en el mateix moment
(si s’ha produït qualsevol falta que sigui motiu de desqualificació) únicament una valoració
subjectiva dels examinadors que la persona examinada desconeix.
6. Els examinadors de la prova de circulació han sigut en la seva totalitat funcionaris del cos de
bombers de la generalitat de Catalunya i la La Llei 30/1984, de 30 d'agost, de Mesures per a la
Reforma de la Funció Pública disposa en el seu article 19 que: "El Govern ha de regular la
composició i funcionament dels òrgans de selecció, garantint l'especialització dels integrants
dels òrgans selectius i l'agilitat del procés selectiu sense perjudici de la seva objectivitat. En cap
cas, i llevat de les peculiaritats del personal docent i investigador, els òrgans de selecció
podran estar formats majoritàriament per funcionaris pertanyents al mateix cos que s'ha de
seleccionar ".
7. Els participants exclosos d'un procés selectiu o disconformes amb una determinada
qualificació, en la mesura que tenen la condició d'interessats, tenen dret a saber el contingut
dels exàmens realitzats per altres candidats. Aquest accés no està limitat per la normativa de
protecció de dades. Així ho ha declarat la mateixa Agència Espanyola de Protecció de Dades.
Petició:
1. Demano una copia escrita del meu examen de conducció.
2. Demano una copia escrita dels exàmens de conducció realitzats per la resta de
convocats a la prova de conducció.
3. Que es declari nul.la de ple dret la prova de l'exercici de circulació de la tercera prova,
que va tenir lloc els dies 14, 15, 16 i 17 de juliol, del procés d'oposició oberta de
bombers del Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament per l'accés a la
categoria de bomber/a de l'escala bàsica 81/16 ja que no ha complert amb les
garanties legals previstes, que ha tingut conseqüències objectives que han vulnerat el
principis d'eficiència i transparència i ha vulnerar l’article 19 de la llei 30/1984 de 30
d’agost de Mesures per la reforma de la funció pública.
........... , a 29 de juliol del 2016