Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA: Plantilles 81/19

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64926

BV20 va escriure: Bones senyors i senyores!

Espero que hagui anat com esperaveu, tinc un parell de dubtes a veure si em podeu ajudar.

La de IPVS ha de ser sempre major que TLV?? pero quin tipus de TLV tinc entes que TLV-C no el pots sobrepassar mai sino pilles irreversible, pero en canvi TLV-TWA pots sobrepassar-lo mentres la mitjana al cap de 8 hores i una setmana no es passi.... i IPVS podries sortir en 30 min sense equip d'aire. Entenc que depenen amb quin TLV el comparis no?? No ho sé eh... era el meu raonament.

motor 1000W a velocitat constant de 10m/s fregament de 100N. No se ni com encarar-la...

I aqui si que em deixa mort... recinte exterior, la flama es mes alta quan els gasos combustibles estan en el seu LLS???? es coña no? la estequiometrica no crema mes?

Ilumineu-me si us plau i gracies

Respecte a lo de la flama jo ho veig aixi : El punt LSI és el punt de mes saturació de comburent, on no crema combustible i per tant no hi ha flama, a no ser que sigi un recinte exterior, on a cada portació minima de comburent la flama guanya força, i per tant, altura. A l'esquiométrica no crema ni mes ni meys, simplement crema.
Si m'equivoco corretgiu-me, gràcies ¡¡¡

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64929

• Elnou
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
  • Missatges: 106
  • Gràcies rebudes: 12

Viko va escriure:

BV20 va escriure: Bones senyors i senyores!

Espero que hagui anat com esperaveu, tinc un parell de dubtes a veure si em podeu ajudar.

La de IPVS ha de ser sempre major que TLV?? pero quin tipus de TLV tinc entes que TLV-C no el pots sobrepassar mai sino pilles irreversible, pero en canvi TLV-TWA pots sobrepassar-lo mentres la mitjana al cap de 8 hores i una setmana no es passi.... i IPVS podries sortir en 30 min sense equip d'aire. Entenc que depenen amb quin TLV el comparis no?? No ho sé eh... era el meu raonament.

motor 1000W a velocitat constant de 10m/s fregament de 100N. No se ni com encarar-la...

I aqui si que em deixa mort... recinte exterior, la flama es mes alta quan els gasos combustibles estan en el seu LLS???? es coña no? la estequiometrica no crema mes?

Ilumineu-me si us plau i gracies

Respecte a lo de la flama jo ho veig aixi : El punt LSI és el punt de mes saturació de comburent, on no crema combustible i per tant no hi ha flama, a no ser que sigi un recinte exterior, on a cada portació minima de comburent la flama guanya força, i per tant, altura. A l'esquiométrica no crema ni mes ni meys, simplement crema.
Si m'equivoco corretgiu-me, gràcies ¡¡¡

Jo sempre he entès que la reacció més forta (flama més alta) es en el punt estequiometric, on no hi ha exces de comburent ni combustible sino el punt just. Ara be...no se si es diferent a l'interior o al exterior.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: BV20

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64932

Poso aquí les que crec jo i a veure què opineu:

-La de l'amplada de les zones UTM està mal marcada hi hauria de ser la de 6º de longitud.
-La de l'IPVS ja s'ha dit
-La de les sobretensions no obliga, sinó que recomana
-La de l'accidentat amb possible hemorràgia interna a l'estòmac li aixequem les cames? Perquè perdi més sang i s'agreugi el xoc?

Ja direu...

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64933

• Elnou
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert

Arnulfo va escriure: Poso aquí les que crec jo i a veure què opineu:

-La de l'amplada de les zones UTM està mal marcada hi hauria de ser la de 6º de longitud.
-La de l'IPVS ja s'ha dit
-La de les sobretensions no obliga, sinó que recomana
-La de l'accidentat amb possible hemorràgia interna a l'estòmac li aixequem les cames? Perquè perdi més sang i s'agreugi el xoc?

Ja direu...

Hola, la del accidentat pels simptomes es dedueix que esta en xoc o a punt d'entrar en xoc. La posició de les cames aixecades es la que podem fer com a fortuna al no tenir llitera (posició trendelemburg). I precisament la idea es que la major part de la sang es mantingui al tors/cap i menys sang a les cames.

L'amplada de les zones UTM es de 8 graus de latitud.

I lo de les sobretensions está obligat en alguns casos (quan no hi ha parallamps al edifici per exemple).
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: puig_kande

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64935

Ei jo el tema flama tin entès que quan pasem del 21 al 24% oxigen es duplica l'efecte, i del 21 al 40% es quadruplica. Per tant l'oxigen és el factor més determinant alhora d'augmentar l'efecte d'una combustió. Ara bé, no se si l'augment de l'efecte és aplicable a l'altura d'una flama. He estat buscant i no trobo res per basar-m'hi.

Tema IPVS TLV, jo també la tinc malament. Jo vaig posar que és aplicable exclusivament a substàncies nocives. E intentat buscar que s'enten per substància nociva. Per impugnarla suposo que s'ha buscar un IPVS i un valor TLV que no es corresponguin a la resposta, o basarse en el significat de substàncies nocives.

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64937

• Elnou
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
No parla de concentració d'oxigen, sempre será de 21% ja que es la concentració de l'aire. No estem aplicant un % més gran d'oxigen no?

Tema IPVS TLV, jo també la tinc malament. Jo vaig posar que és aplicable exclusivament a substàncies nocives. E intentat buscar que s'enten per substància nociva. Per impugnarla suposo que s'ha buscar un IPVS i un valor TLV que no es corresponguin a la resposta, o basarse en el significat de substàncies nocives.[/quote]

Jo la del IPVS també la tinc malament. En qualsevol cas, entenc que el TLV-C es inferior al IPVS ja que el primer es exposició de 15min amb EPI, mentre que el segon es 30 min sense EPI, per tant, si TLV-C es 100ppm vol dir que el IPVS es <100ppm perque estarem exposats sense EPI. Jo ho veig aixi pero ni idea...

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64939

A l'estequiometrica crema tot el combustible, es una situació perfecta, quan sera més alta la flama que en aquest punt? i més sent a l'exterior com arribaras al LSI si es quan hi ha molt combustible i no t'arriba suficient comburent per cremarho tot. si no hi cremas tot no pot ser mes alta que quan ho cremes tot no?...

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64940

Ok, merci per contestar.

L'única que no entenc és la de l'UTM. L'amplada (horitzontal) d'uan zona no és de 6º de longitud? Perquè diu una amplada amb graus verticals? És que jo veig molt clar que està mal marcada...

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64941

• toktok
  • Fora de línea
  • Navegador Senior
  • Navegador Senior
  • Missatges: 41
  • Gràcies rebudes: 29
Bones Marc, el que dius sobre l'oxigen és correcte, però fixa't que no estem parlant de concentració d'Oxigen, (ja que estem a l'exterior i el % d'oxigen a l'aire sempré és del 21%), per tant no és aquest factor el que determinarà l'alçada de flama, sinó la constant aportació d'aquest a la combustió.
Pel que fa al TLV i el IPVS... encara hi dubto, però entenc que es deuen voler referir a que l'IPVS és el tope al que si arribes, tens 30 minuts per marxar sense EPI perque no sigui perjudicial per la salut, en canvi el TLV-C és la concentració màxima a la que no pots arribar, i si hi arribes, després entraria en joc el IPVS entenc.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: markG

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64944

• Elnou
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert

Arnulfo va escriure: Ok, merci per contestar.

L'única que no entenc és la de l'UTM. L'amplada (horitzontal) d'uan zona no és de 6º de longitud? Perquè diu una amplada amb graus verticals? És que jo veig molt clar que està mal marcada...

El tema es que hi han les separacions de fusos de 6 graus de longitud i de zones de 8 graus de latitud. Jo no sabia la resposta pero a les preguntes de reserva parlava daixo i les 4 respostes feien referencia a 8 graus de latitud així que vaig deduir la primera pregunta.

Aqui ho diu ca.wikipedia.org/wiki/Projecci%C3%B3_Uni...ansversa_de_Mercator

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64945

Perquè esta parlant de latitud i no de longitud. Verticalment les bandes son de 8 graus!

Jo entenc això almenys...

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64946

jo la sabia pq l'havien preguntat algun altre any, sino res.

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64947

De fet, l'amplada en graus d'una zona, es 360 graus.

Salut
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Boyle Mariotte

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64948

• Boyle Mariotte
  • Fora de línea
  • Navegador Senior
  • Navegador Senior
  • Missatges: 40
  • Gràcies rebudes: 26
TLV-C no la pot superar mai A L'ENTORN DE TREBALL durant la realització de la teva feina. Realment potser pots estar exposat a una concentració celling 60' sense patir danys irreversibles. Al tractarse de prevenció de riscos laborals, els marges són molt amplis.
Si voleu impugnar aquesta, jo miraria de trobar algún llistat oficial de concentracions de tóxics en el que trobeu alguna substància amb una concentració TLV-C superior a la seva concentració IPVS.

Plantilles 81/19 fa 2 setmanes 2 dies #64949

Ei toktok,

Jo vaig estar buscant valors TLV i IPVS per comparar i en el CO per exemple malauradament per mi dona TWA:25ppm STEL:400 i IPVS: 165mg/m3 o 1200ppm. Tot i això el valor "ceiling" no l'he acabat de trobar enlloc, i que seria el que faria ballar la resposta de correcte.

El tema de la flama jo no comparteixo que a la base del foc hi haigi sempre un valor 21% d'oxigen. En el mateix moment que s'encen un foc aquest valor és fluctuant. Si fos tal com tu dius, quan encens un foc a l'exterior no tindria sentit que el bufesis per encendrel.

Temps de càrrega de la pàgina: 0.185 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.
Més informació. Ok