Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMA:

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56871

• ElFolldelClot
  • Avatar de ElFolldelClot Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 13
  • Gràcies rebudes: 7
Benvolgu/des al/es que ens vam quedar a les portes ja fos a la primera prova o a la última, als que estan al "filo de la muerte" i als que entraran (futurs companys de feina).
Obro un fil per debatre sobre com entre tots els aspirants a Bombers podem pressionar mitjançant els SINDICATS per les futures negociacions amb la DG sobre les noves oposicions (que sembla que hi hauran unes quantes).
Sempre és millor mirar de evitar el "conflicte" (recursos... queixes etc) abans de la opo que no un cop tancades les bases... i com sembla que els "pressupostos" tenen pinta de tirar endavant més val que "els de baix", "els que ens trenquem la cara" comencem a maquinar una estratègia per unes OPOSICIONS JUSTES PER A TOTHOM.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56872

• ElFolldelClot
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Primera aportació:
He estat investigant per sobre les diferents oposicions arreu del estat i en pocs cossos de bombers exigeixen una prova de conducció i/o ofici. Balears-Navarra-Diputacions del P.Vasc son un exemple.
Crec que seria una opció per els aspirants que el seu nivell adquisitiu és limitat.
És podria plantejar fer proves de conducció-ofici opcionals i puntuables però no eliminatòries?
És podria re-plantejar la tercera prova (conducció de vehicles pesants)?: examinadors DGT, apte-no apte?
El tema ofici és complex ja que no és el mateix BCN que GENE... és pot plantejar en cas que la DG exigeixi ofici un "circuit bàsic d'ofici" amb apte- no apte?
EL tema del "psico" és repetitiu a totes les comunitats excepte (bombers BCN), algunes ho fan al principi, altres al final.
Apte-no apte sembla correcte (sense nota de tall), però com a mínim que se sàpiga els mètodes-barems de correcció i que entreguin una plantilla "comprovant" de les respostes.

Aneu disparant, es una pluja d'idees.
Més val prevenir que curar.
Ànims!!!!!!!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: alpo, Mar8

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56880

Hola a tots, si fos per mi jo faria una oposició neta, sense merits de cap mena, entra qui millor nota treu. Perdoneu, però algú ho tenia q dir
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: ElFolldelClot

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56881

prova ofici a la gene? :( :( :(

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56882

Perdona, però hi ha molta gent com jo que portem currant-nos unes quantes campanyes forestals, sacrificant altres coses, com família, amics o vacances. Així que trobaria injust que aquells que portem temps treballant pel "sector" no es tingues en compte. Com tot en la vida company, es tracta de prioritzar aquelles coses que més desitges.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: India Mike, 7heRock7, ElFolldelClot

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56883

Perdo, es la meva opinió. Doncs posats a ficar merits, q facin com a Bcn. Hi han comunitats q els merits no existeixen. Jo trobo q es una opo molt més justa. I jo també tinc algun coseta per merits però continu trovanto injust. Sempre amb el respecte de tothom.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: alpo, ElFolldelClot

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56884

Jo també trauria mèrits, o que només contessin per triar plaça. El que vulgui entrar que estudiï i entreni.
Com que tots sabem que hi han ( i hauran) enxufats que tindran avantatge pq podran tocar el camió de bombers i altres no, trauria prova de conducció, o la faria sense puntuació, apte o no apte. I només faria fora aquells que realment condueixen malament.
Les físiques em semblen prou bé, però crec que les proves donen avantatge a les persones primes que les fortes, cal compensar-ho. El press banca el 80% o més treia un 10, caldria pujar el nivell. I la corda caldria donar-li puntuació. I el circuit d'agilitat trobo absurd corre endarrera per sobre una barra, treuria la part de la barra d'equilibri, faria el mateix circuit que mossos, bombers voluntaris, agents rurals, inef...

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56885

Ara que ha sortit el tema mèrits, jo també proposaria que comptessin després de tancar els admesos a nomenament a aspirant. És a dir, que comptin per destinació, però que no discriminin a algú que s'ha currat una opo amb molt bones notes i que algú amb molts punts i notes mitjanes li foti una bofetada i l'enviï fora. Hi ha molta gent que no pot per X motiu fer de forestalillo (està tancat ara com ara), o operador, o cursos (els diners.. ejem..), i això és un handicap bèstia.
Treure la prova de conducció. Per l'amor de Déu, abans no et deixen agafar el camió per ANAR a servei urgent ja han acabat la Sagrada Família jajaja
Prova d'agilitat? Trobo bastant absurd una prova on facis tombarelles i saltis tanques. La barra d'equilibri és l'única cosa amb seny que hi veig. Que el provin de fer amb un EPI, que és com van en gran part dels serveis. (jo encara no he vist a cap bomber fer una tombarella durant servei :lol: )
I rebaixar alguns criteris de les mèdiques. Que sembla que has de ser perfecte i llavors veus a bombers/es dins el cos que reglament en mà no passen algunes mèdiques (a nivell d'oposició, desconec si són els mateixos criteris un cop dins, cosa que dubto).
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Ñuba, ElFolldelClot

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56887

• ElFolldelClot
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Mèrits: Estic totalment d'acord amb la puntuació de mèrits per obtenir plaça de destinació un cop fet el tall, per motius X hi ha gent que no pot prioritzar (i jo tinc uns quans mèrits...)
Conducció: Treure la prova de conducció (a la majoria de comunitats no existeix, ni per plaçes de "bomber-conductor"), a Mossos no exigèixen ni al SEM. Que pasa per ser bomber has de tenir "calers"? Volen valorar el nivell de "temple" segur que hi han mitjans d'evaluació on la discriminació econòmica no conta. Si fos impossible eliminar-la (que ho dubto), que sigui Apte/NoApte amb examinadors de la DGT.
Físiques: puntuar corda, re plantejar la prova d'agilitat.
Temari - Psico: correcte per les dues proves amb plantilla i mètode de correció.

El tema no ha de quedar "al aire" ja que si deixem passar el temps ... ens fotran una opo idèntica i hi hauran queixes un cop ja tancades les basses. Si ens unim entre tot/es amb trets comuns que beneficiïn al majoria, podem pressionar als sindicats. :evil:

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56888

`pues jo o miro d'un altre punt de vista, si tingues una empresa agafaria les que ami més agradin. i més preparades al meu punt de vista.

jo encara hi ficaria unes proves més de les que hi ha. Per el tema de l'entrevista faria que els psicòlegs telefonessin a les empreses i llocs on heu treballat per demanar informació d'aquesta persona, (cosa molt normal al nord d'Europa). i l'entrevista no seria de 3/4 h. sinó continua duran l'escola i les practiques.
A l'escola de bombers 15 o 20 persones més, i al final de l'escola els 20 o 15 últims cap a casa

tots els que arribin a l'entrevista o els que la passin, poder millor, els hi donaria mèrits importants, pq arribar al final es difícil i el no entrar a places es dur, més que un carnet, cicle etc.. crec que es mereixerien al menys 10% o 5% de mèrits de la nota total, que seria 1 punt o 0,5 punts per les pròximes
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: u1063636, ElFolldelClot, El_noi_del_sucre

SER O MORI !!!!!!!

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56889

ebr0 va escriure: `pues jo o miro d'un altre punt de vista, si tingues una empresa agafaria les que ami més agradin. i més preparades al meu punt de vista.

A tot el del final em semblaria bé, tot i que s'hauria de vigilar molt a qui demanes referències perquè si tu treballes a una gran empresa com no truquin a l'encarregat directe es limitarien a dir "és puntual i fa la feina". Lu de l'escola seria una bona idea, però llavors jugues amb que un % marxen a casa després de tot el camí, i vulguis que no seria un pal psicològic enorme per aquesta gent després de tants mesos.
El que no estic d'acord és amb lu primer. Partint de que Bombers no és una empresa (o no ho hauria de ser, que aquí d'amiguisme n'hi ha tot arreu, no ens enganyem), les oposicions estan fetes perquè la gent doni el millor i fer-ne una "classificació". Ara bé, si es segueix comptant d'aquesta manera actual el que estàs dient és: "si tens pocs recursos/hores lliures ho tindràs magre per ser bomber". Perquè és temps i diners: llegir, resumir, esquematitzar, preparar/buscar psicos, preparar entrevista, entrenar a diari, preparar la conducció + treure't carnets, idiomes, entrar a dinàmica d'AOF si pots, intentar entrar a operadors de control o similars... Que hi ha gent que no ho fa i entra, totalment cert, però tenir això t'aplana MOLT el camí, i trobo que és injust per a aquelles persones que no ho poden fer. Cal recompensar-ho, però no discriminant als altres que no s'ho poden permetre.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Ñuba, ElFolldelClot

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56890

Bona tarda
El tema merits es complexe encara que jo trobo que a la Gene esta be que puntuin si as fet campanyes o si ets voluntari.
Almenys coneixes la feina i ja tens la idea de si realment tagrada la feina de bomber o no.
De fet no es tan diferent del que fem quan estudiem, estudiem una materia per a dedicarnos a allo que hem estudiat.
Segurament si ho traslladessim a un que a estudiat medicina volgues entrar a una feina delectricista trobariem be que es dones merit al que a estudiat de electricitat.
El tema proves fisiques sempre sera polemic, a les opos qie me presentat sempre he sentit el mateix:
El que corre molt es queixa de perque no evaluen una cursa, el que esta molt fort perque no posen mes pes al dina o a la barra, el que pesa poc i te força prefereix el pajarito, etc
El tema conduccio com ja fa temps va dir un company, si tens carnet de camio es perque ja has passat uns examens teorics i de conduccio, trobo que una prova per veure que no ets un desastre es suficient i sempre a evaluacio de apte i no apte.
El tema de poder tenir alguna referencia de les antigues feines ho trobo acertat.

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56891

Bon dia, crec que es molt interessant aquesta iniciativa, tu folletdelclot saps com manegar aquestes gestions? :cheer:
Pel que fa al teòric i apti. Per mi es just. En quan a les físiques, és cert que el pressbanca la majoria de gent va fer el 10, a mi m ha arribat que es possible que es canviin una mica per la propera i la corda sigui puntuable. El circuit d agilitat estic d acord que és absurd i molts cops injust la part de la barra, jo tmb apostaria per un circuit com el de voluntaris per exmple. Per la resta de proves no hi veig cap problema.
Pel que fa a la conducció, com b dius a moltes Comunitats autonomes no existeix, i per altres cossos d emergencia Gene tampoc. El problema d aquesta es que forces aspirants han estat practicant amb camions dels parcs quan feien de forestal, això ha marcat molt la diferencia.
A nivell de psico i entrevista res a dir, i pel complex tema dels merits, trobaria just i bona idea això que dieu q serveixin per escollir lloc un cop dins, tot i tenir ne, crec que sha de fomentar i premiar mes fer una bona oposició.

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56892

El joc és com és... Si ens agrada juguem, si no, cap a casa.
Evidentment no canviaran res perque ens queixem, s'ho passaran pel forro.
Totes les proves son talls, maneres d'excloure a gent i punt...
A alguns els hi anirà millor i d'altres pitjor...
Els mèrits? Quan els tens estan de puta mare... Quan no els tens són una merda...
Jo us recomanaria centrar-vos amb les opos tal com son (sigui bcn o gene) i apretar al màxim per preparar-les perque aquesta bateria de idees no servirà absolutament de res.
És dur acceptar-ho però és la realitat.
Que no pots ser forestal? Anglès i C+E...
Si no, hauràs de fer una opo de puta mare.
I si no pots permetre't gastar-te aquests calers o fer el sacrifici per treure-t'ho, més val que pleguis ja perque aquest serà un dels sacrificis més petits que hauràs de fer per entrar a bombers.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Frank, 7heRock7, Jan1899, Fokusekundari, biodeps, ElFolldelClot

Idees, aportacions per les futures opos fa 9 anys 8 mesos #56893

• Fokusekundari
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 86
  • Gràcies rebudes: 23
Aixi es trepaire...millor adapteuvos al que hi ha i sigueu molt conscients d on us poseu...i el temps de canviar les coses invertiulo en preparar les proves...que ja saveu com van! Anims a tots !!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: mcp, Frank, ElFolldelClot

• Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
Temps de càrrega de la pàgina: 0.197 segons
Gràcies a Fòrum Kunena