Trepaire, company....el joc és ara per ara com és, cert.
Si no fos per la mobilització (sigui quina sigui i el mitjà que s'utilitzi), no s'haguessin aconseguit les 8h de jornada laboral, els drets sindicals, seguretat social, pensions i demés.
Si la entrevista aquest any ha sigut com a sigut, es per que els sindicats van rebre pressió des de fora. La conducció va estar APUNT de ser retirada i van haver-hi canvis a les físiques (i no perq a la gene li vingués de gust).
Tinc el C+E i l'anglès, i bastantes campanyes i tot i això crec que lo més JUST és que els mèrits puntin fora de la oposició en si. Vaig caure a la conducció per una errada, ho accepto, però si no hagués fallat poder estaria ja quasi dins. Tot i això (la bona mitja que portava + els mèrits que no son pocs) crec que el millor per tots es unir-nos i buscar punts en comú per fer unes oposicions justes e igualitàries.
PD: l'aportació del company Ebro respecte "l'escola", estic 100% d'acord.
Siguin quies siguin les opinions son benvingudes! Ànims!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: u1063636, davtor, Ñuba
Bon tema aquest!
Aquestes opos es tenien que teure amb celeritat, ja que era necessari incorporar nous efectius i no va donar temps de fer canvis importants a les bases. Cosa que no treu que a les pròximes si que pugui cambiar algun aspecte a millorar.
A físiques potser puji el pes o el nombre de repeticions al press banca ( molta gent amb el 10), i la corda no estaria malament posar barem ( no es ho mateix qui la puja en 10 segons que qui ho fa en 25 segons. Igual que valoren que no es ho mateix el que fa 13 paliers a la curse que 11).
Amb la conducció opino el mateix que molts companys apte - no apte. A vegades la opinió subjectiva dels examinadors no sol ser masa encertada i es pot donar el cas de possibles injusticies.
En el tema de mérits opino ho desfasat que està donar 0,5 per un carnet, que sincerament dubto que a la casa s'utilitzi, amb els mérits de forestal (on 0,5 equivalen a 16 mesos de campanya, uns 5 anys fent de forestal per aconseguir-ho, aproximadament) o el mérits que li donen als voluntaris ( 0,5 equivalen a 7 anys desde el nomanament a l'escala activa).
La proposta de el company Ebro de meritar en el cas d'aprovat una oposició i haber-te quedat sense plaça. La trobo molt justa. Aprovar tota una opo no es poca cosa. Al menys que arribar al final tingui una petita recompensa que et serveixi per la seguent convocatoria.
Jo no parlo de què és més just o què hauria de ser... Per experiència personal he vist que queixar-se a la opo no serveix per res...
Jo, per sort, estic a les primeres places de l'oposició i baixaré molt per no tenir gaire mèrits per no haver pogut ser forestal, i poder si que és injust que acabi el 50-100 fent la opo que he tingut la sort de fer, però així són les regles del joc per desgracia!
Molts ànims a tots
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Fokusekundari
bones,
com algú ja ha dit més amunt, aquí cadascú pot fer la càbala que vulgui, dissenyar-se inconscientment la opo a la seva mida encara que no ho vulgui, pero al final qui posa les regles del joc no som nosaltres.
Et pot agradar més o menys lo dels merits pero és lo que hi ha, et pot anar pitjor tirant del pit que no fer el pajaritu pero es lo que hi ha a dia d'avui.
Cada opo va com va i per molt que aqui cadascu es faci la seva palla mental de com seria la seva opo ideal( i no us ho prengueu malament perque jo tbe ho he fet mil vegades, els dos tipus de palles vull dir) al final t'has d'adaptar a lo que et demanin i donar el maxim a cada prova.
que dóna mèrtis tenir idiomes?, doncs come on babys!!
que el press banca no se'm dona be? doncs a començar des de ja a fotreli al pitarrot fins a semblar un romà
que la conducció em costa? doncs a buscar feines de camioner, mirar videos , preguntar, demanar etc..
Us posare un exemple: durnat molt de temps el dinamometre va ser la meva prova odiada, no arribava ni a 350 kg, més d'una opo havia caigut o baixat molta puntuació per aquesta prova. Al final vaig pillar el truquillo i ja tirava 500 mes o menys. Doncs no cal que us digui la gracia que em va fer quan ara que ja tirava 500kg es decideix treure aquesta prova i posar el press banca que amb prou feines feia 3 repetecions. Doncs va tocar adaptarse al que hi ha, començar a entrenar pit i mica en mica vaig anar millorant. No vaig fer un 10 a les fisiques en press banca (que segurament si que l'hagués fet al dinamometre) pero tampoc em va sortir una mala nota. TOt és entrenar i adaptarse al que hi ha!!
Vinga anims a tothom
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: ungoliath, Frank, Fokusekundari, Forrest Talp, alpo
Jon dia companys!
En el caso de Mossos he oído que ahora pedirán una titulación mínima de Bachiller.
Creéis q pueden llegar a hacer lo mismo en Bombers?
A tot el que heu dit únicament vec necessari l'avaluació de la conducció. Tal com dieu, que fossin examinadors de la DGT, crec que seria el més imparcial de tot.
Els canvis que jo introduïria:
1- Psicos aptitudinals un pèl més senzills (va haver massa escabetxina pel meu gust) i els errors que restin!
2- Introduiria la prova fisica de velocitat, 100metres. (a molts llocs la posen)
3- Introduiria una prova de flexibilitat no puntuable (apte / no apte)
4- Treuria la barra d'equilibri i faria el circuit d'agilitat igual que els voluntaris o mossos.
5- La prova de conducció la mantindria però sense puntuació (apte / no apte) eliminant tansols als més paquets.
6- Requeriria el Batxillerat per poder optar a bomber (com a Madrid)
7- Els que arribessin al final però no aconseguissin plaça els posaria en una borsa per cubrir les baixes temporals durant X anys amb la condició d'haver de fer el curs de bombers voluntàriament, d'aquesta manera tindrien també la possibilitat de sumar més mèrits si acceptessin les ofertes temporals que els van oferint com a premi i el cos tindria una mica de marge per ampliar plantilla en pics de feina o quan el cos tingués moltes baixes temporals.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Franga
Com es nota els que heu entrat eh? Si t'haguessin plumat en una de les fases de oposició i tu consideressis que haguès sigut "injust", m'agradaria veure't.
Salut i companyerisme....
Calma... em pregunto quina edat tenen molts dels que diuen "queixar-se no val per res", "la opo és com és, o t'agrada o no hi participis".
A mi la edat màxima de 35 m'aniria de puta mare, seria un puntazo... però gràcies a la "pressió" feta des dels sindicats i opossitors, els que teniu mé de 35 podeu accedir al cos.
Una mica de comprenssió eh gent.....
Ànims
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Franga, kkau
queixar-se si es per les raons que tu creguis hi tens tot el dret. I per demanar unes opos a mida també hi te cadascu el seu dret. Nomes crec que es una mica perdre ek temps pensar que et posaran els 100 metres, et treuran la barra equilibri , com que soc alt doncs el limit alçada a 1,75, com que nedo molt be que puntuï la natacio etc... mes val adaptarse al que hi ha i si per sort canvien alguna prova i et va millor doncs ole tu. i en referencia a lo de l' edat... molts es pensaven que entrarien abans dels 35 com tu tyler i despres els ha tocat pringar o sigii que tambe respecta!! vinga anims a tothom