Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 10 mesos #43617

• merino14
  • Avatar de merino14 Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 14
  • Gràcies rebudes: 0
Bon dia,

Sóc un noi de 19 anys que actualment està estudiant un Grau Superior de tecnologia, i m'agradaria después fer una enginyeria i presentarme a bomber. Tinc varies preguntes:

1- Quina enginyeria es més recomanable?
2- Quina entrenament em recomanen seguir. Altura d'1'82m i pes 68kg. Nose si lo millor és inflarse o començar directament a agafar força.
3- Em prenc algun suplement mentres entreni per tal d'accelarà el process?
4- Amb la crisis, crec que l'any passat no va haver convocatoria. M'agradaria saber, si els proxims anys poden haver o es seguirà sense convocatories.

Moltes gracies a tots per la seva ajuda.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 10 mesos #43619

No es necessari tindre una enginyeria per entrar a bomber de l'escala bàsica, però si que es necessària si vols aspirar a poder ser algun dia inspector o sot-inspector del cos, en aquest cas et recomano enginyeria de la edificació que es la que he estudiat jo ja que te a veure amb els edificis i tal i suposso k la valoren més, o si no enginyeria industrial o mecànica també estaria bé.
I per a entrenarte per a bomber és més necessaria la resistència que la força ja que la course navette, els 1000m i el "pajarito" que son les més dificils es resistència, asi que ja pots començar a correr xD.
El tema suplements si els vols per posarte més fort i tal, si fas una bona dieta elevada en proteines, amb aminoacids ja t'ho notaras i el tema convocatoria estic igual de perdut que tu perquè amb la puta crisis no pinta massa bé la cosa, jo apunto que la pròxima podria ser a finals d'Octubre, principis de Novembre del 2013.

Esper-ho que et serveixi d'ajuda. Salut i a entrenar!!

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 10 mesos #43622

• merino14
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
La meva intenció era fer después, o Enginyeria Industrials o Electrónica, ja que són les dos carreras que més asignatures em convalidaràn. Tot i que ja he enviat un correu a la UdG a veura que em diuen respecta l'altre carrera que m'has esmentat.

En principi, el meu plan d'exercici sería ara que tinc 19 anys i faig primer, sobretot pendrem proteines i creatina i fer peses, epr agafar una mica de volum i pujà de pes. I ja el segon any, comensar a corre, fer el "pajarito" i molts abdominals i cames.

Un cop acabés el grau, pues comensarme a preparà les oposicions i comensar la carrera, agafan 3 o 4 asignatures aquell any.

Moltes gracies David.

EDITO: M'he deixat de dir, que aquest estiu em vaig treura el curs de primers auxilis terrestre, i durant l'hivern em treurè l'aquàtic. Sé que es impresindible el de camió, però fins els 21 tampoc puc. Que em recomaneu que vagi fent?

Moltes gracies un altre cop a tots.

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 10 mesos #43623

Hola Merino.
Tot el que comentes està força bé, menys potser una cosa, això de guanyar pes. Jo he vist tipus de 1,70 que deurien pesar 80 o 90 quilos de pur muscul i aguantar 20 segons al pajarillu... No sóc d'inefc, ni res així, però abans d'inflar-te i posar-te com el schwarzenegger valora si t'interessa guanyar pes. Jo medeixo 1,81 i peso 63 quilos i em va ser bastant fàcil millorar al pajarracu, suposo que cada quilo de menys conta, i si no prova de posar-te un quilo de lastre, a veure si aguantes el mateix que sense...
Bueno, és la meva humil opinió, però potser millor que t'informis amb algú que en sàpiga de debò i et digui la seva.
I per anar fent jo et recomanaria que et compressis algun dels temaris que hi ha (safety, adams...) i et comencis a empapar de tots els temes que t'hauràs de saber de dalt a baix quan arribi el moment. Comença a fer psicotecnics, que així ja t'hi vas familiaritzant i si et creues amb algun/a psicoleg/loga diga-li que et faci algun test de personalitat, així sabràs quines coses hauràs de polir de cara a l'entrevista...

Apa, que tinguis sort!!

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 10 mesos #43624

Merino la idea aquesta dels bombers super musculats no encaixa amb les proves d'accés a bombers de GENE/BARNA. A altres regions et demanen press banca o coses per l'estil on la força es una component important però aquí els requisits són totalment diferents:
- Natació: No has de ser cap crack nedant. El nivell demanat es força baix. Es bo que nedis de tant en quan, pero si tens un nivell bàsic no es necessari dedicar-li gaires esforços.
- Course-Navette: Correr, correr i correr... Tirades llargues, series, sprints, punjada, canvis de ritme,... Correr com un cabrón dia si i dia també. Un mínim de 4 o 5 dies a la setmana.
- El pajarito: Es tracta d'un exercici de força/resistència amb el "pes corporal". Peses 68 kg!!!! perfecte. A poc que entrenis de manera específica arribaràs a penjar-te un munt, però recorda que per cada kilo que guanyis perdràs uns segons molt valuosos (cada persona és un mon, pero a mi cada kilo em representa prop de 4 o 5 segons de diferència). De fet, conec un bon munt d'opositors que el que fan per poder millorar la dominada es correr per perdre pes.
- El tirón: És una prova de força i el teu pes pot ser un petit handicap, però et garanteixo que més d'un 60% de l'exercici és tècnica. La força que necessites a les cames l'adquireixes corren sobretot en treballs de potència com els sprints o les pujades.
- Agilitat: Aquí la clau és la coordinació i la potència (mecanització del circuit i correr, correr i correr).

Complements nutricionals???? Et vols possar super catxes? Llavors millor que vagis a una pàgina de fitness/culturisme... De cara a les opos de bombers jo crec que tens marge per guanyar uns kilets de musculatura, pero pensa que per a un resultat òptim el teu cos s'ha de semblar més al de Bruce-Lee (1'70 i 58 kgs) que al del Schwarzenegger (1.88 i 108 kgs).

Pel que fa als estudis, et dic el mateix que la resta de gent: No donen merits. Jo et recomano que estudiïs alguna cosa que realment t'interessi. Estudiar sense interés/motivació és molt dur. A la majoria d'enginyeries hauras d'estudiar algunes de les cosses que et serviran de cara al temari de la opo (mecànica/química/hidrodinàmica/electricitat/construcció/...).

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 10 mesos #43627

• merino14
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Hola a tots,
Crec que hi ha hagut un mal entés en el punt de posar-me "catxes". A lo que em refería, és puja de 68kg a uns 75kg, que per la meva altura (1'82m) estaria bastant bé i augmentar una mica el contorn del braç, que actualment esta a uns 32cm. Se que un tio que està inflat, com en Schwarzenegger o Rafa Mora,m no va bé, perqué pesses molt i sobretot, perds molta agilitat i per ser bobmer, a part de tenir força, has de ser ràpid i poderta posar en els forats en moments crítics, per aixó lo de pujar a 75 només. No vull pas inflar-me com els dos esmentats. Me refería fer press banca, abs i dominades durant aquest any, i 2 o 3 vegades per setmana, anar a corré, per començar ha gafar tot físici, i ja l'any que ve apretar.

A la natació no tinc cap problema, els meus pares tenen una casa a l'Escala i sempre vaig a fer natació per allà, boies i tal, casi bé tots els dies de l'estiu, que és on passó la parada dels estudis. Ja he comensata fer dominades, haig de millorà bastant i lo de la curs nevette i tiron, que es pura cames, en part tinc una avantatge, ja que me passat 15 anys jugant a futbol i tinc molta resistencia i molt accelaració. Aixó no vol dir que ho deixí de banda, ja que sería una equivocació de part meva, sinó que al tenir ja les cames desarrollades, no em tindré que matar tan com les dominades.

I lo de l'enginyeria, més que res es com ha dit en David, per ser sus-inspector o com es digui xDDD Tot i que desde petit sempre n'he volgut fer una, així que no sería cap impediment els estudiis, ja que jo voldria fer-ho més a més.

Finralment, sobre lo de començar a mirà temarì, nose si es una gran idea aquets moments, ja que comensu el grau i m'agradaria centrarme en ell, a part, que estic estudiant per treurem el carnet de cotxe actualment.

Un altre cop gracies a tots.

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 10 mesos #43628

• Bomb!!!
  • Visitant
  • Visitant
Para ser bombero, correr, correr, y correr como si no estuvieras bien de la cabeza. Gimnasio ni olerlo, salvo para musculación de piernas, que mejora la potencia y la velocidad de la carrera. Los suplementos son buenos... pero solo para recuperar de la matraca de entrenamientos y poder seguir entrenando al dia siguiente, (aminoacidos, glutamina) sin abusar. Y por supuesto que no se te olvide, horas de biblioteca!!!
Todos los opositores que veo que hacen marcas altas tienen una fisonomia bastante delgada y fibrosa, eso es lo que hay que buscar en la alimentación.
Espero que te sirva de algo.

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 10 mesos #43634

Estamos en una situación bastante parecida, jaja. ¿De dónde eres? Quizá podríamos salir a correr juntos... yo también estoy haciendo un grado superior, y me gustaría aclarar que, si no me estoy colando mucho, eso sí da méritos para bombero de escala básica tanto en Gene como en Barna, a diferencia de una carrera (siempre y cuando dicho CFGS tenga que ver con construcción, química, etc). Sobre las dominadas, puedes matarte a hacer series piramidales o muchos otros métodos de entreno eficaces, pero si quieres algo más ameno y tienes suficiente tiempo, te recomiendo que escales. Es un ejercicio excelente para el desarrollo del antebrazo, la espalda y la resistencia en general, que es lo que necesitas para pasar el pajarito con nota... y siempre es mejor que estar encerrado en un gimnasio o colgado de una barra en la pared, al menos para mí!

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 10 mesos #43637

Ni tener carrera ni grado superior da meritos para gene, en bomberos de barcelona ya no lo se. Lo unico que si tienes carrera puedes aspirar a llegar a la escala ejecutiva (sub-inspector o inspector)

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 10 mesos #43654

• merino14
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
En definitiva, 3-4 dies a la setmana anar a corre, tots els dies abs i flaccions i els dies que no vagi a corre, al gym a fer cames i algu de pit, no?

Gracoas un altre cop.

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 10 mesos #43658

David_G va escriure: Ni tener carrera ni grado superior da meritos para gene, en bomberos de barcelona ya no lo se. Lo unico que si tienes carrera puedes aspirar a llegar a la escala ejecutiva (sub-inspector o inspector)

Tienes razón, para Gene no da méritos, pero para Barna sí! Aquí dejo las bases de 2010...

www.bombers.es/bombers-oposicion ... 2.010.html

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 9 mesos #43712

I una miqueta d'ortografia per si de cas et fan tornar a treure el nivell C de català... perquè noi... o vas copiar molt bé o tens molta mala memòria...

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 9 mesos #43715

Ya ves tú, anda que no se ven barbaridades mucho mayores por el foro de gente que ya lleva tiempo opositando y no creo que ninguno de nosotros tengamos que ir corrigiendo la ortografía ajena... igualmente si ahora el chaval sigue estudiando un grado superior y leyendo el temario de bomberos y todo eso, ya se le irá pegando algo.

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 9 mesos #43716

• merino14
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member

BRP va escriure: I una miqueta d'ortografia per si de cas et fan tornar a treure el nivell C de català... perquè noi... o vas copiar molt bé o tens molta mala memòria...

Si va per mi, nomes dirte que es un foro i no escric ortograficament correcte, però perque no faig un examen aquí. A part, tinc un bat tecnologic i llegeixo, pero com que aqui me la suda directament, escriura be, no cal que mha vinguis de guays ;)

Preparació per les Oposicions fa 14 anys 9 mesos #43718

que bò que ets, segur que arribes bén lluny :)

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.185 segons
Gràcies a Fòrum Kunena