Com molts ja sabeu, al 2.013 les oposicions a Bomber de Barcelona van recuperar la prova d'ofici després de 7 anys d'oposicions on ja no es realitzava.
En el passat les proves estaven molt estandaritzades i sabíem bastant segur el que ens trobaríem però en les noves convocatòries van incorporant sorpreses. De totes maneres més o menys se segueix un criteri comú.
Per ajudar-vos a saber el que us podeu trobar en aquesta prova, us expliquem amb informació recollida dels opositors d'aquest any com van anar les proves.
MECÀNICA:
Tipo test (6 punts)
5 proves per contestar 2 preguntes:
- Diferencia un motor dièsel i explicar el perquè
- Diferenciar cap a on gira un motor i perquè.
- Diferenciar una bomba de direcció i a on va cada tub.
- Diferenciar un element d'un vehicle pesant (no se dir quin és)
- Amb un servofré dir quin tipus de fluid passsa per un tub i a quina pressió.
4 proves practiques
-Canviar un fusible buscant a l'esquema.
-Comprobar nivell de valvulina.
-Fer un circuit elèctric( bateria, fusible, interruptor, relé, bombeta).
-Canviar unes pastilles de fré.
CONSTRUCCIÓ:
Aquest any la prova ha tingut una primera part tipús test i una altra meitat teòrica on per exemple s'havia de: Reconeixer una funció constructiva d'una foto. ("solera, tabique conejero, capa de limpieza..etc")
Una altra meitat pràctica. On per una part et feien reconeixer diferents pols i havies de dir el que era. Guix, morter, ciment ràpid, ciment cola, cal.....
La part més important com sempre és la pràctica i en aquest cas es va haver de fer un pilar de "Geros" (pilar de 30*30cm i 10 alçades amb morter de cal. Una pared de maons anexa al pilar ( 1 maó i mig de llarg i 4 alçades fet amb guix)
EL pilar es repeteix històricament i el treballar el guix ja es va fer l'any passat quan van tornar a posar la prova d'ofici després de varies convocatòries sense.L'any passat (2013) demanaven fer uns testimonis de guix al pilar
INSTALACIONS ELÈCTRIQUES: