Centre 78 places: nº 72 sense mèrits
Girona 150 places: nº 146 sense mèrits
Lleida 110 places: nº 108 sense mèrits
Tarragona 100 places: nº 98 sense mèrits
Terres de l'Ebre 66 places: nº 62 sense mèrits
RM Nord 93 places: nº 133 sense mèrits
RM Sud 82 places: nº 93 sense mèrits
Els números estan clars, i no vull posicionar-me a cap de les dues bandes ni dels que són forestals ni dels que opten a ser-ho.
Però aquí dintre hi han molts factors a parlar-ne:
Els que no hem sigut forestals mai, no sabem la feina que és ni els requisits necessaris per la feina, si per molt pajarito o km que facis seràs capaç de desenvolupar la feina millor que un que porta 2,3,5 o X campanyes i té unes físiques dolentes. Això sols ho saben els que ja han estat dins alguna vegada. El que es evident, es que, els que vulguem entrar hem de treure un 10 a tot o quasi, així son les bases, la situació econòmica en la que ens trobem i que hem de pair i poder amb el temps serà pitjor encara i només es valoraran les campanyes i mèrits i no caldrà ser una persona preparada físicament per la feina. La gent nova implica costos i si es poden estalviar ho faran. PERO AIXÓ NO DEPEN DE NOSALTRES.
Per altra banda, per als que ja sou forestals o heu treballat alguna vegada.
Preferiu un company amb un 6 a les físiques + experiència a un de nou amb un 9,5 a les físiques i ganes de respondre?
Les possibilitats de entrar per a un nou actualment són molt més difícils que no pas anys anteriors. I es evident que la part de les proves físiques tant sols es fa per aquells aspirants nous que es barallen per 5 places a cada una de les regions, per que tots els que teniu mèrits "exceptuant a la RM Nord" i tinguin un 6 a les físiques, ja esteu dintre.
I una altre cosa, es normal que un aspirant amb campanyes fent el pajarito se li comptin 15" més amb la barbeta per sota la barra amb els braços a 90º. Això jo ho he vist i no es pot tolerar, aquest no arribava al 5 de pajarito i ara està dintre.
La meva opinió, en definitiva, es que si el que es vol aconseguir de direcció, es un bon equip de forestals per les campanyes. Fa falta gent amb ganes treballar que sàpiga que cada any ha de entrenar dur per aconseguir una plaça i que tant nous com no nous s'esforcin per aconseguir els màxims resultats, que se que molts ho feu però d'altres no, i aquests que no ho fan, trobo totalment comprensible que cedeixi el seu lloc a un de nou amb més ganes. Es molt probable que aquest que ha perdut la seva plaça, que un de nou li ha pres, l'any que ve si te tantes ganes d'entrar, s’esforçarà per tornar a treure-li la plaça. Per altra banda, també, hem sembla totalment comprensible donar un mínim de mèrits a aquells que tenen experiència ja que els que tenen un bon nivell físic i experiència poden aportar molta cosa a la gent nova. I així cada any hi haurà un equip totalment apte per afrontar una bona campanya.
Es lo que penso.
Ah!! Per a tots el que vulgueu entrar us recomano força i ànims que cada any entra gent nova i si us ho correu podríeu ser vosaltres.