Hola, em dic Joan i sóc de l'Empordà.
Tinc 24 anys i porto des dels 16 treballant de lampista. Fins ara hem aguantat prou bé la crisi, però aquest hivern pinta molt negre, hem reduït a 8 hores pelades (fins ara en feia 9 i mitja i quan vaig començar i un parell de mesos aquest hivern 10 i mitja) i no hi ha previsió de feina. Ja m'han avisat que si segueix així m'hauran de posar a l'atur. Ara per ara està tot rebentat així que em va passar pel cap que estaria bé entrar de bomber (de la generalitat?). Sóc conscient que és molt dur i molt difícil entrar, però si no en sóc capaç tampoc hi perdo res.
Aprofito aquest missatge per demanar-vos consell, informació i una petita opinió.
D'entrada us diré que medeixo 1,84 m i peso 70 kg. Em convindria pesar un xic més per la meva altura, sóc bastant sec, tot i que quedo dintre dels paràmetres saludables. Altrament és la meva constitució que ja em ve de família. L'esport que practico és l'alpinisme. Entre altres he pujat la Pica d'Estats pel Pic Verdaguer, l'Aneto, el Carlit, el Mont Perdut, el Tubqal, etc. En aquest aspecte crec que estic en un bon estat de forma (òbviament sempre és millorable i com més muntanya faig més milloro). Tinc bona resistència havent de caminar hores i km amb una motxilla a l'esquena, a part la muntanya és una cosa que em motiva molt i em surt de dins i és sempre per collons peti qui peti (si pogués exportar aquest sentiment a tots els àmbits de la vida...). De tan en tan també faig algun partidet de futbol 5x5 amb amics. Ara m'he proposat anar a córrer un cop per setmana. Crec que córrer de seguida ho tindré en bones condicions degut a la base d'alpinisme.
Si tinc bona resistència, un punt dèbil que tinc és la força bruta i la potència. Sóc conscient que em cal un bon entrenament de peses. Per altra banda sóc àgil (sóc de poble i de petit era com un mono) i no em suposa cap complicació enfilar-me pels llocs.
També hi ha una proba de natació, no? Aquesta és la meva major creu: no sé nedar. De petit vaig anar més d'un estiu a aprendre'n i ho vaig deixar córrer. No em fa res tornar-ho a intentar, si tothom en sap no pot ser tan difícil.
El carnet C de conduir no crec que em suposi cap problema. El meu cotxe particular és un Defender amb rodes grosses i algun dia aspiro a tenir un Unimog. M'agrada conduir "trastos" i estic segur que me'l trec sense problemes. Em penso que els aturats ho tenen gairebé gratis (subvencionat), si és així (algú ho pot confirmar?) esperaré a quedar a l'atur.
La part teòrica la deixo de banda per ara, ja que crec que m'ho puc treure bé. Malgrat no haver estudiat tinc capacitat per fer-ho (no ho vaig fer perquè mai vaig necessitar estudiar fins a batxiller, però llavors no tenia l'hàbit d'estudiar i no m'hi posava mai i vaig plegar). Estic segur que si m'hi poso m'ho puc treure.
També he de dir que l'únic gimnàs que he entrat en la meva vida és el de l'institut...
Bé després del totxo:
1r: Segons el que us he dit del meu físic, us sembla factible que amb un bon entrenament ho pugui fer? La veritat és que sé d'un noi que fa triatlons que volia fer bomber d'estiu i no va passar les proves...
2n: Exactament, quines són les proves?
3r: Es permeten els tatuatges?
Per avançat, us dono gràcies per la informació i els consells