Crec que t'ha passat com a mi, al 90% dels llocs on es parla de polipast es per fer referència a un sistema en el qual sempre hi ha el mateix nombre de politges mòbils que fixes i l'avantatge mecànic és 2·n, on n és el nombre de politges mòbils. En el material de Racord Girona, Adams, bomber ninja, i la graaan majoria d'empreses especialitzades del sector el polipast és per fer referència a aquest aparell en concret, i no a un sistema simple on tu realitzes la configuració que vols. Si és cert que hi ha llocs on parlen del sistema però en el moment de fer el càlcul d'avantage mecànic diuen que és 2·n
Però buscant per exemple a l'enciclopedia, per intentar buscar algo mig oficial, si que ho deixa com si pogues ser un sistema. Ara bé quan explica com calcular l'avantatge mecànic diu que és 2·n, .
Deixo aquí l'enlllaç i el troç concret on ho diu.
"d’elevar càrregues amb un esforç inferior —proporcionalment al nombre de politges del grup mòbil— al que seria necessari. [...] La força que cal aplicar per a elevar una càrrega amb un polispast és teòricament igual al quocient entre el pes de la càrrega i el nombre de branques de cable, cadena, etc, que eleven el grup de politges mòbils, és a dir, el doble del nombre d’aquestes politges"
www.enciclopedia.cat/gran-enciclopedia-catalana/polispast
també al diccionari de la construcció de la gencat, a la pàgina 259 surt el dibuix com a polipast el tipic que surt a tots els llocs, on l'AM seria 2·n. En aquest cas no és definitiu perquè podria ser una configuració de les més possibles.
xtec.gencat.cat/web/.content/alfresco/d/...iccionari_visual.pdf
També aqui equiparen polipast a bossell:
dlc.iec.cat/Results?EntradaText=polispast&operEntrada=0
Ara bé la RAE per exemple diu que és un aparajeo sense especificar, llavors es podria muntar diferent.
dle.rae.es/polispasto#CatUNc6
Sota el meu criteri haurien de donar les dues com a vàlides, perquè sincerament si tothom al mon laboral quan parla de polipast enten aquest aparell, és d'idiotes i anar a l'extrem el buscar que polipast és el sistema i no el que tothom enten...
Ara bé no se com s'ha de fer per demanar que ho acceptin això també.. a mi no m'ajudarà gaire perquè m'ha anat malament però si em dius com és fa jo la faig perquè crec que se'ls va la castanya jeje