Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Proves Ofici fa 1 any 3 mesos #71146

• aleixvilla
  • Avatar de aleixvilla Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 5
  • Gràcies rebudes: 1
Bones!!!
què tal han anat les proves d'ofici? algú ens pot fer 5 cèntims de què anen?

Gràcies
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Ebre

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Proves Ofici fa 1 any 3 mesos #71147

Hola,

Doncs en general la Gene s'ho va currar molt. Probes ben organitzades, bastant clares, amb items clars i concisos i es van asegurar que tothom arribés a la proba sense tenir "chivatazos", així que prou be. On va haber més dubtes va ser a Sanitari. Pel que fa a les probes, tothom va fer el mateix:

Construcció:
Et feien arribar amb el teu grup de 10 a una "presala" on et donaven les instruccions del que havies de fer. L'objectiu era muntar i desmuntar un puntal en menys de 9 minuts (5 minuts per tenir el 10 i a partir dels 5 min restava). Valoraven que estigués aplomat, centrat al jaç i al sotapont, claus ben clavats, etc... El puntal tel trobaves completament desmuntat. En general a la gent no li donava temps a acabar-ho tot dintre dels 9 minuts.

Sanitari:
El mateix, et donaven instruccions 10 min abans. En principi nomes havies de fer 4 minuts de compresions (sense ventilar) i 1 minut d'insuflacions amb baló. EL problema aqui es que les instruccions van ser ambigües i no quedava clar si valoraven que et posessis els seus EPI's o no, quines explicacions havies de donar, etc... Casi tots vam cometre alguna errada. Hi havia varies trampes, la més evident, que el dummy tenia un gua a la boca.

Lampisteria:
Van demanar tallar un tub de coure de 22, fer 2 soldadures amb llauto, roscar un tap a un extrem, un maneguet flexible al altre extrem i roscar-ho a una instalació fixe. Donaven 7 minuts (3 min 40 segons pel 10). En general la gent no va acabar de muntar.

Per mi, excepte Sanitari, les altres 2 probes estaven molt ben muntades. Buscaven agilitat i que poguessis fer les coses molt rapid per veure si cometies molts errors sota pressio, etc... El que no veig be es que no dien cuanta nota descomptaven pel temps... Es a dir, valoren més que facis menys però millor? o valia la pena sacrificar qualitat per acabar en temps? El puntal estava a 15-20 metres de la zona a apuntalar, valoraven més fer-ho rapid? o que no anessis corrent fent sprints amb un puntal??

Era dificil saber si era millor anar a full gas i renunciar a seguretat/qualitat, o reduir marxa i fer-ho més segur. Les notes diran...

Salut!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Ebre, gassssss

Proves Ofici fa 1 any 3 mesos #71148

• gassssss
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 126
  • Gràcies rebudes: 29
Bon dia, 100% d'acord amb el company.

Construcció i fontaneria eren proves on si tenies molt clars els passos a seguir, treballaves amb fluïdesa (no calia córrer) i no t'encallaves en res ( muntar puntal, obrir bufador etc) et donava tems a acabar-los en el temps màxim que et donaven, la gran dificultat va ser saber gestionar els nervis i la pressió de crono.

Pel que fa a sanitat gran part de la prova té la jugaves abans de començar ja que no llegir be les instruccions et sentenciava un cop dins tenies que saber que fer en cada moment. Saber gestionar la indiferència que mostrava el tribunal en tot el que deies i les maniobres que realitzaves per mi va ser un dels punts claus.
Com diu el company veurem que passa amb les notes i encara falta conducció que jugarà un paper fonamental, però ja podem veure que les notes no seran molt altes en aquesta 3a prova d'ofici + conduccio.

En l'àmbit organitzatiu i de proves toca felicitar a la Gene un 10, em va encantar en tot, les proves i les instruccions van ser les mateixes per a tots i cada opositor va gestionar la prova com va creure oportú.
Seguim!

Proves Ofici fa 1 any 3 mesos #71149

Aprofito per preguntar per aqui. Com creieu que seria treure un 10 a la proba de sanitari?

Personalment al llegir en negreta i subratllat "Per aquesta proba no calen EPIs", m'ho vaig agafar a rajatabla i al entrar no em vaig possar els guants de nitril/mascareta... Crec que mels hauria d'haver posat. Durant el 1er minut d'explicacions, vaig explicar el protocol PAS + el detall de les maniobres (30:2, 100-120, 5-6cm, etc...) pero crec que no volien explicació del PAS.

També vaig fer les compresions amb el dummy i el gua a la boca... crec que l'hauria d'haver tret just abans de començar compresions. Li vaig treure després, quan vaig iniciar ventilacions.

En fi, aquesta no em va quedar molt molt clar que volien ni que es valorava. En les altres era molt més evident i objectiu.

Proves Ofici fa 1 any 3 mesos #71150

Sanitat va ser la mes ambigua, com ve dius jo vaig entendre que havies d'explicar el que faries no el pas ni SVB, si no recordo malament la frase era "Explicaras la tasca a realitzar aquí" o algu així i al full de darrera a més posava "Guió de l'aspirant" que hi havia una sèrie de consignes. Pel que dius dels Epis igual, a mí em sembla que s'havien de posar i que es referia a que no havies de fer servir cap dels Epis que haviem hagut de portar però ara bè tampoc sabem si volien veure si haviem llegit be les instruccions.
El company anterior que diu que els 3:40 a llauneria eren per treure 10 no em queda clar perquè no deia per finalitzar sino per arribar a un tram considerat. A veure com ho veu l'altre gent. I no saber que penalitza més és una mica... perquè veure la gent com corria amb un puntal a les mans és de tot menys segur però potser està mes valorat acabar la feina cosa que em costa imaginar.

Proves Ofici fa 1 any 3 mesos #71152

Molt d’acord amb tot el que s’ha dit.
Apuntar que començar per sanitari tenia un punt d’incertesa afegida, que si començaves per altres ja podies tenir alguna cosa més clara. Per exemple el fet del epis, o el punt d’haver d’explicar el que faries. Jo vaig entendre que havies d’explicar de què tractava la proba, per si havies entès el que s’havia de fer. Després mentre feia l’exercici les anava explicant més o menos. Bastant per sobre. Molts dubtes la veritat.
Crec que era molt fàcil treure una puntuació molt baixa en alguna proba. Jo tinc aquesta sensació. Facilment he puntuat molt baix a les tres probes, o almenys en dues de tres.

Proves Ofici fa 1 any 3 mesos #71157

Oficis fets!
Què tal la conducció? Molts fiascos? En general crec que la gent bastant bé.

Proves Ofici fa 1 any 3 mesos #71158

• gassssss
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Jo també crec que en general la conducció ha anat bé, de fet al meu grup circulació ningú ha tocat cap con ( la nota variarà depenent de velocitats, posar retarded etc).
I aparcament la majora de gent ha perdut alguna dècima ja sigui per tocar línia blanca o per deixar-lo massa lluny de la groga que no es veia.
Crec que al meu grup cap 0 ni aparcament ni circulació.
Pensava hi haurien molts més 0 ( parlo del meu grup de 16 en particular), sembla que no sera prova tant determinant com semblava en un principi

Proves Ofici fa 1 any 3 mesos #71159

Gràcies per totes les explicacions, personalment alguns dels oficis em sonen a xino i va bé veure per on van els trets... A veure si surt algun video a youtube on es faci cada prova perfecta per acabar-ho d'entendre (amb les vostres explicacions s'entén bastant bé, però hi ha alguns matissos que no acabo de veure).

Respecte la prova de conducció, entenc que no és tan exigent com per treure's el carnet, oi? Estic pendent de pujar a circulació per tercera vegada (i amb els retrasos que hi ha, fa 4 mesos de l'anterior...), per trepitjar una continua un cop i per 4-5 tonteries l'altre.. i a maniobres va ser també a la 3ª perquè vaig suspendre un cop per trepitjar una línia i l'altre per tocar una valla. A part, no em va passar però segons em van dir, si aparcaves i es veia no sé quina línia, suspès, si tocaves l'altra, suspès, etc, etc... A les proves de la opo no són tant exigents, no?

Salut i gràcies!

Proves Ofici fa 1 any 3 mesos #71160

Crec que va en funció dels grups al meu 3 han fet 0 a l'aparcament i se d'un altre grup on hi han hagut 2 0's de tot, crec que la conduccio marcara la diferencia
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: gassssss

Proves Ofici fa 1 any 3 mesos #71162

• gassssss
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Hi va haver 26 grups, fent una mitjana aproximada, pel que m'han comentat companys d'altres grups, es podria dir que entre 1-2 persones de cada grup un 0 a circulació i entre 2 i 3 un 0 aparcaments. El que està clar és que un 0 a circulació, ho as fet la resta d'oficis força bé, o vas entre els 80 primers o la cosa es complica per passar el tall, tocarà esperar, a veure quants dies ens tindran amb la incògnita.
També calda veure si publicaran una nota de cada ofici o ja la nota conjunta de les 4 proves.

Proves Ofici fa 1 any 3 mesos #71168

Tanta gent amb 0s? Al meu grup tant sols una persona amb un 0 a l’aparcament. La resta més o menos bé, amb penalitzacions de línies blanques o no sobrepassar la groga, però en general bé.

Proves Ofici fa 1 any 3 mesos #71169

• gassssss
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Doncs és una incògnita... a mi també m'estranya que tants 0, ja que al meu grup de 16 no hi va haver cap 0 ni de circulació ni aparcament. Però, en canvi, tinc un company que al seu grup 2 a circulació i 6 o 7 a l'aparcament. Però en realitat ni idea l'espera serà dura...

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.152 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.