Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Pregunta 82 Model A. L'anomenada... casa de cos... fa 3 mesos 1 setmana #70959

• Czacoru
  • Avatar de Czacoru Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 5
  • Gràcies rebudes: 0
.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

700x80 Bomberos GIF V2

Pregunta 82 Model A. L'anomenada... casa de cos... fa 3 mesos 1 setmana #70960

Molt bones company,
Crec que hauríem de fer una mica més d'autocrítica i no voler impugnar tot, sense ànim de sonar ofensiu!
Per saber respondre aquesta pregunta només s'ha de saber que es una estructura de murs de càrrega i aquests tipus d'estructures carreguen en una direcció (unidireccional) i no pas en diverses direccions com diu la resposta vàlida.
No s'ha de saber pas res d'història de construcció.
Salut!

Pregunta 82 Model A. L'anomenada... casa de cos... fa 3 mesos 1 setmana #70961

Bon dia company,

A veure, en qualsevol cas, el que t'acaba dient és que és una estructura amb murs de càrrega. Per tant, el que segur que no és, és una estructura amb forjat bidireccional. Si tu tens ganes de veure que t'està fent una pregunta d'història, és respectable, tot i que des del meu punt de vista és absolutament tergiversat. Les preguntes s'han d'impugnar si, o bé hi ha més d'una resposta correcta o n'hi ha cap (de manera clara), si la redacció de la pregunta no permet establir una resposta clarament correcta, o si com bé dius, queda fora de temari. Si la pregunta fos quin ha estat tradicionalment el sistema constructiu més empleat a Catalunya el segle XVII, em sumaria amb tu. Però que parli de "casa de cos" ho fa simplement per introduir el concepte de murs de càrrega (que indica a la pròpia pregunta), i per no preguntar directament: "Quina de les següents característiques no correspon a una estructura vertical de murs de càrrega?"
Estic d'acord amb l'altre company que és millor fer autocrítica perquè si rebentem la bústia d'al·legacions que no s'aguanten, tiraran pel dret i tant tranquils. I en aquest cas que menciones, sincerament, penso que la resposta és clara, i que pots trobar a TOTS els temaris habidos i por haber, que una estructura amb murs de càrrega sempre és per forjats unidireccionals.

Pregunta 82 Model A. L'anomenada... casa de cos... fa 3 mesos 1 setmana #70963

• Czacoru
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
.

Pregunta 82 Model A. L'anomenada... casa de cos... fa 3 mesos 1 setmana #70965

• Czacoru
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
.

Pregunta 82 Model A. L'anomenada... casa de cos... fa 3 mesos 1 setmana #70966

Bon dia,

Jo ara diria que estàs confonent el concepte "direcció" amb "sentit". Unidireccional és una direcció, i carrega en dues parets de càrrega de sentits oposats. Si carregués en més d'una direcció, no seria UNIdireccional, sinó BIdireccional. De fet, en gairebé tots els forjats o es carrega a una direcció o es carrega en dues, poquíssimes vegades n'hi ha més. És a dir, evidentment no carrega només sobre una paret de càrrega perquè sinó la construcció cauria. Un forjat unidireccional de murs de càrrega té: dues parets de càrrega paral·leles, i un seguit de bigues disposades perpendicularment a les parets i recolzades sobre seu. Les bigues tenen UNA direcció (perpendicular a les parets, paral·leles entre elles), i carreguen en DOS sentits (oposats), a les parets de càrrega.
Jo ara no sé si no t'he entès i t'estic explicant algo que no ve a cuento, o és que realment et vas confondre amb el significat de "diverses direccions".

Aquest és el motiu pel qual penso que la pregunta té una resposta bastant clara, independentment que en ma santa vida hagués sentit a parlar de les "cases de cos".

Pregunta 82 Model A. L'anomenada... casa de cos... fa 3 mesos 1 setmana #70967

• Czacoru
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
.

Pregunta 82 Model A. L'anomenada... casa de cos... fa 3 mesos 1 setmana #70971

El primer de tot es que hem de tenir respecte per tots companys tots els punts de vista son bons. Jo crec que el que diferencia que sigui amb murs de carrega o pilars, es la manera de descarregar el pes fins als fonaments, també amb la distribució ja que amb forjat bidireccional tens mes llum( distància) entre pilars o murs.
En resum que la meva opinió es que un edifici pot estar fet amb murs de carrega i l interior pot ser de forjat unidireccional, bidireccional o llosa. El que ens diu es que es amb murs de carrega rer mes.
Salud companys

Pregunta 82 Model A. L'anomenada... casa de cos... fa 3 mesos 1 setmana #70974

Millor dit on fica que les estructures amb murs de carrega sigui monolític o no han de ser amb unidireccional 🤷🏻‍♂️

Pregunta 82 Model A. L'anomenada... casa de cos... fa 3 mesos 3 dies #71020

• Czacoru
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.155 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.