Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Impugnació pregunta "porta sectors d'incendi" fa 4 anys 4 mesos #70921

• turillu
  • Avatar de turillu Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 14
  • Gràcies rebudes: 2
L'altre pregunta que m'ha generat dubtes és aquesta, l'exposo també per xerrar-ne :

Pregunta 75 del model C.

D'acord amb el document bàsic de seguretat contra incendis del Codi tècnic de l'edificació, una porta de pas entre dos sectors d'incendi amb resistència al foc de 60 min serà:

A) REI2 60 -C5
B) REI2 30-C5
C) EI2 60-C5
D) EI2 30-C5

Per tal com està esrita sintaxicament la pregunta, no queda clar si la resistència al foc de 60 min pertany als sectors d'incendi o a la porta. Si entens que és dels sectors d'incendi la D serà correcte, si entens que és de la porta C és correcte.

Salut!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Impugnació pregunta "porta sectors d'incendi" fa 4 anys 4 mesos #70924

Bones turillu.

Jo estic igual, sabia de sobres que la resistència de les portes és 1/2 de les parets i 1/4 quan es tracta de vestíbuls d'independència. Però la manera de redactar la pregunta (i després d'haver-la llegit 30 cops) encara em sembla molt ambigua.

Per la meva banda impugnaré ja que considero que en un examen oficial de tal rellevància no costa res ser una mica curosos en la manera d'escriure. Al final ens ho juguem tot en 1h45min i sembla que hem de jugar a desxifrar quin és el complement directe de la frase per encertar-la.

Impugnació pregunta "porta sectors d'incendi" fa 4 anys 4 mesos #70925

• Senyor tres pets
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 77
  • Gràcies rebudes: 10
Bones jo tambe l'ha vull impugnar, quins son els passos a seguir?

Impugnació pregunta "porta sectors d'incendi" fa 4 anys 4 mesos #70927

• ANYS I PANYS
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 52
  • Gràcies rebudes: 13
Estic d'acord, és una pregunta mal redactada que dóna lloc a confusió. I com més la llegeixes més clar ho veus.
Fem model si voleu i impugnem així la podrà aprofitar la gent que cregui convenient. Ànims!

Impugnació pregunta "porta sectors d'incendi" fa 4 anys 4 mesos #70933

Jo tampoc sabia si es referia a la porta o a què... està mal redactada per mi. Jo si impugnare aquesta i la del gas.

Impugnació pregunta "porta sectors d'incendi" fa 4 anys 4 mesos #70934

Bones!

Us he deixat el document d'impugnació de la pregunta de gas a l'altre fil.

Si algú pot redactar la de sectors d'incendi i compartir-la li agrairé ja que vaig de bòlit amb la feina!

Gràcies!!

Impugnació pregunta "porta sectors d'incendi" fa 4 anys 4 mesos #70936

• turillu
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Demà penjo una proposta de text!

Impugnació pregunta "porta sectors d'incendi" fa 4 anys 4 mesos #70940

Exacte, a part q esta mal redactada i no senten clarament a que fa referencia, tambe s’hauria d posar a les impugnacions q tampoc escefica si es tracta de una porta protegida, o especialment protegida, q les resisitencies tambe varien i no diu ni una ni altra. Es a dir, si et llegeixen la pregunta, sense mirarte les respostes penses,”Ep! N mhan dit si protegida o vestibul independencia” es a dir, ja dona peu a dos respostes. No se si me explicat bé. Salut!

Impugnació pregunta "porta sectors d'incendi" fa 4 anys 4 mesos #70944

• turillu
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Bones, estava elaborant la impugnació, pero una companya ha compartit aquest document sobre aquesta pregunta que es molt més complet.

Adjunto el document, es una molt bona base per fer servir d'impgunació.

Salut!
Adjunts:
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Albedo

Impugnació pregunta "porta sectors d'incendi" fa 4 anys 4 mesos #70948

• Adrià_Racordnià
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 12
  • Gràcies rebudes: 0
gràcies companyxs pel redactat! Considereu que hem d ' enviar el docuemnt més dúna persona o amb un ja serveix?

Impugnació pregunta "porta sectors d'incendi" fa 4 anys 4 mesos #70953

• ANYS I PANYS
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 52
  • Gràcies rebudes: 13
Si a tu t'interessa impugnar, impugna el que creguis. No pensis " ja ho fan els altres". Tothom ha d'impugnar el que cregui, si està argumentat millor que arribin més impugnacions.

Impugnació pregunta "porta sectors d'incendi" fa 4 anys 4 mesos #70964

Bones,

Jo no anava a fer-ho perquè pensava que me l'havien colat, però de debò que per més vegades que la llegeixo no sóc capaç de trobar cap element que permeti discernir a què fa referència la resistència de 60 min, si a la porta o al sector. Ho he consultat amb un parell d'amistats que són filòlegs i totes dues m'han dit que és "ambigüitat semàntica" i que no hi ha cap element a la frase que permeti fer la distinció. Per tant, finalment he impugnat. Com diuen per aquí, que cadascú faci la seva, i sobretot, argumentem-ho bé. I si ens queixem de la sintaxi, per favor, que l'escrit no tingui faltes ni d'ortografia ni gramaticals!! hahahahah

Impugnació pregunta "porta sectors d'incendi" fa 4 anys 4 mesos #70980

Hola, si tinc més d'una pregunta a impugnar que es millor?
1) fer 1 petició genèrica amb 1 únic document amb les preguntes que vull impugnar
2) fer tantes peticions genèriques com preguntes a impugnar tingui

Gràcies!

Impugnació pregunta "porta sectors d'incendi" fa 4 anys 4 mesos #70988

• turillu
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Bones, penjo un altre format que també trobo molt acertat per als que encara no hagin impugnat.

Accés a la categoria de bomber/a de l’escala bàsica (81/21)

Exposo:

Atès que la pregunta 12 del qüestionari Model A de la primera prova de coneixements era la següent:

12. D’acord amb el document bàsic de seguretat contra incendis del Codi tècnic de l’edificació, una porta de pas entre dos sectors d’incendi amb resistència al foc 60 min serà:

a) EI2 30-C5.
b) EI2 60-C5.
c) REI2 30-C5.
d) REI2 60-C5.

El tribunal dóna per correcte la resposta A = EI2 30-C5, Suposo que considerant que els elements resistents separadors del sector d'incendi, podrien ser les parets, tenen una resistència de 60 min i, per tant, aplicant la taula 1.2 del DB-SI, les portes de pas tenen un temps la mitat que les parets.

Argumentació1:

Que segons la definició de sector incendis, aquest és un espai separador i no té resistència al foc, la tenen els seus elements constructius que les separen d'altres zones. Aquest element són paret, sostres i portes segons la taula 1.2 del DB-SI, L'enunciat en cap moment mencioni ni parets ni sostres, únicament fa referència a la porta.

Argumentació 2:

Que literalment a la pregunta diu '.. una porta de pas entre dos sectors d'incendi amb resistència al foc 60 min serà:' Segons la frase la resistència al foc fa referència a la porta i, per tant, una porta amb resistència 60min que separa dos sectors d'incendi tindrà una resistència al foc EI2 60-C5.
La resposta correcta en aquest cas és: b) EI2 60-C5.

Normativa:

DB-SI. Seguridad en caso de incencio. SI 1. Propagación interior

Documento Básico SI en caso de Incendio,Anejo A. Terminología:

‘Sector de incendio: Espacio de un edificio separado de otras zonas del mismo por elementos constructivos delimitadores resistentes al fuego durante un período de tiempo determinado, en el interior del cual se puede confinar (o excluir) el incendio para que no se pueda propagar a (o desde) otra parte del edificio. (DPC - DI2). Los locales de riesgo especial no se consideran sectores de incendio. ’

SOL·LICITA

Exposats els arguments anteriors es sol·lícita o la rectificació de la resposta donant per bona l'opció b) EI2 60-C5, o l'anul·lació de l'esmentada pregunta.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Dromedari

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.186 segons
Gràcies a Fòrum Kunena