Hola Helena!
Aquesta pregunta és moooolt amplia, podriem estar parlant de moltes coses! Al foro trobaras vàries entrades amb el mateix tema (per on començar).
El primer consell que et donaria és que no t'atabalis, a nivell personal et puc dir que des que vaig prendre la decisió d'opositar fins que vaig començar en serio, vaig estar uns 3 mesos estudiant bases de convocatòries passades i decidint quina estratègia seguiria a curt/mig/llarg termini.
Per tant, t'aconsello que primer de tot et baixis les bases de les convocatòries més recents i te les estudiis amb deteniment: què demanen? quin és el temari? com son les físiques? què dóna mèrits? I en funció d'això i de les teves possibilitats, situació econòmica/familiar/de feina, etc... et plantegis si aniras a una acadèmia o no, si entrenaras per lliure o no, si faras coses per aconseguir tenir mèrits... important també: si opositaras per Generalitat i/o Barcelona....
Una cosa que t'anirà molt bé també és trobar gent amb qui estudiar i entrenar, i sobretot també recolzar-te, és molt important! totes comencem soles en aquest camí, però amb el temps és important que et facis amb algun grupet d'opositors per fer pinya. Jo de moment si em dones el teu número et puc afegir a un grup de whatsap d'opositores de tot Catalunya, allà podras anar llegint tot el que anem comentant i segur que t'ajudarà
Salut, ànims i sort en el teu camí!