Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA: Pregunta polipast

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65134

• puntderosada
  • Avatar de puntderosada Autor del tema
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
  • Missatges: 4
  • Gràcies rebudes: 0
Bones, respecte la pregunta del polipast, que la resposta bona diu q quantes més politges móbils millor, ok, estic d’acord q quantes més millor però això és vàlid per un sistema compost, i entenc q un sistema compost no és exactament el mateix q un polipast. En un polipast el n° d politges móbils i fixes ha d coincidir, inclús si el numero de fixes és una mes q móbils hi haurà mès AM q si el n° d fixes i móbils es igual. Com ho veieu? Merci. agrega.juntadeandalucia.es/repositorio/2...Four_pulleys.svg.png

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65135

Si estic dáccord amb tu, la veig impugnable! Polipast = Bossel = sistema simple amb nomes una corda. El numero de politges mobils ha de coincidir amb el numero dels fixes:

www.pinterest.com.mx/pin/604608318703935380/

www.pinterest.com.mx/pin/666392076085631096/

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65137

puntderosada va escriure: Bones, respecte la pregunta del polipast, que la resposta bona diu q quantes més politges móbils millor, ok, estic d’acord q quantes més millor però això és vàlid per un sistema compost, i entenc q un sistema compost no és exactament el mateix q un polipast. En un polipast el n° d politges móbils i fixes ha d coincidir, inclús si el numero de fixes és una mes q móbils hi haurà mès AM q si el n° d fixes i móbils es igual. Com ho veieu? Merci. agrega.juntadeandalucia.es/repositorio/2...Four_pulleys.svg.png

jo no ho veig així,, cada corda de mes que fas passar, desmultipliques mes el pes, no deixa de ser politga mobil, de manera que a major numero, major AM. en muntanya per fer rescat t'aseguro que es nota si fas més passades...

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65149

• gonzalezgarcia.carlos
  • Fora de línea
  • Navegador Senior
  • Navegador Senior
  • Missatges: 78
  • Gràcies rebudes: 11
Potser el meu raonament no sigui el més correcte, però un polispast no deixa de ser un sistema simple obert, tenint això en compte , llavors el AM bé donat per el número de politges mòbils i la direcció de la corda, si està enganxada a un punt fix o a la càrrega, llavors, si és un sistema obert simple, a més politges mòbils (ex 3 fixes i 4 mòbils, = +AM que si fos 4 fixes i 3 mòbils) jo vaig pensar en això, i per aquest motiu la vaig encertar.

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65151

• Elnou
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
  • Missatges: 112
  • Gràcies rebudes: 15
Hola,

Un polipast pot estar composat de politges simples o compostes. El exemple més clar per mi es el dels polipasts de rescat en muntanya com pot ser el "mariner doble". A la web de petzl ho explica bastant be i amb imatges, com veuràs són polipasts amb politges mobils. De fet el mariner doble té 2 politges mobils i 1 fixe:

www.petzl.com/ES/es/Sport/Rescate-en-gri...escate-en-una-grieta

Per mi la pregunta no es impugnable.

Salut,

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65158

jo he presentat impugnació.
Mireu la definició de polispast a l'Institut d'Estudis Catalans.
Els que posen la pregunta confonen un polipast amb un sistema exponencial, en cascada o exponencial...
Un polipast es un sistema on les politges estan totes dins d'un bloc. Per tant posar el maxim de mobils no serveix per res si no en poses a l'altra costat de fixes...
per mi totalment impugnable perque no han fet servir la paraula que tocava, haurien d'haver posat "en un sistema compost"... que no és el mateix que un "polispast"... i no ho dic jo, ho diu l'IEC.

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65172

Em pots enviar lescrit Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65175

• puntderosada
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
Podries posar aqui l’escrit q has enviat aixi ens hi sumem els qui ho considerem oportu? Merci!

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65177

Si em vols enviar el teu escrit jo penso lo mateix i provaré impugnar. Gràcies. Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65178

• nissaga
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
  • Missatges: 117
  • Gràcies rebudes: 37
Jo també investigaré sobre aquesta pregunta, segons la RAE:
polispasto
Del lat. polyspaston, y este del gr. πολύσπαστον polýspaston.

1. m. Aparejo de dos grupos de poleas, uno fijo y otro móvil.

Segons això haurien d'haver-hi les mateixes fixes que mòbils. Demà busco més i mirem com fer-ho.

[Edito]
I a l'enciclopèdia catalana els trets també van per aquí.
www.enciclopedia.cat/EC-GEC-0133304.xml

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65224

estic totalment daccord amb tu. Em pots enviar lescrit tambe si us plau: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

merci

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65229

No estic d'acord. Si mireu qualsevol pagina de treballs vertical o elevació i suspensió de cárregues (rigging) amb certiciacio oficial internacional (irata, anetva, plasa...) compravareu que un polipast es un conjunt de politges, mòbils y fixes (o no). També existeixen els polipast mecanics que penso que són als que es referiu, però hi ha molta bibliografia al respecte i trobareu infotat de exemples on es utilitza polipast com a sistema de politjes. Que no surti com a tal a la RAE... ja em direu quantes paraules del diccionari de la construcció surten a la RAE, no es una questió lingüistica, sino de vocabulari d'un ofici. Crec que es perdre el temps impugnar aquesta, però si voleu vosaltres mateixos

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65250

no ens referim als mecanics
ens referim al polipast que son unes politges en un unic bloc, on pots posar un milló de politges mobils, i si no en poses de fixes no guanyes res...
Al que tu et refereixes son sistemes compostos de politges en cascada o exponencials, on sí té aventatge posar el màxim de mòbils. Pero no es diu polispast a aixo, per molt que els de festefort ho diguin...

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65257

No sé si fes-te fort hodiu o no, aixó es un polipast de sempre. No cal discutir, com deia avans fes-te una ullada als manuals de irata per eixeple, i vorás el que diú.

Pregunta polipast fa 2 mesos 1 setmana #65359

• puntderosada
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
hola, us adjunto l'escrit que posarè en model d'impugnació, qui vulgui el document de word amb tota la info previa de em dirigeixo al tribunal etc etc, i amb les imatges que l'acompanyen que deixi aqui el seu email o m'envii un email a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

En motiu d’aquesta carta és per sol·licitar la impugnació de la pregunta, o bé modificació de la resposta donada com a vàlida (fins al moment es la A) i donar com a bona la opció “C” de la pregunta 77 del qüestionari «Model A» que diu “El nombre de politges mòbils i fixes ha de coincidir” ja que és la més correcta si ens referim a un polispast i per tant és la única resposta que fa referencia al que es demana a l’enunciat.

Els motius són els següents:

Fins al moment la resposta bona que doneu es la “A” que diu: “Muntarem el màxim nombre de politges fixes possible” aquesta resposta seria correcta si en el l’enunciat de la pregunta hi digués que es tracta d’un “sistema compost de politges”, d’un “polispast exponencial” o bé també d’un “polispast en cascada” tres definicions sinònimes, però diferents a nivell conceptual de “polispast” o “bossell” (sinònim de polispast segons el IEC, Institut d’Estudis Catalans) que és el que posava exactament a l’enunciat de la pregunta, en aquest cas a l’enunciat de la pregunta únicament i figura la paraula “polispast”.

El fet, com ja he dit, és que a l’enunciat només parla de polispast, i un polispast, si no s’especifica res més, és un sistema de politges on hi ha el mateix nombre de politges mòbils que fixes i aquestes es troben dintre d’un bloc. En aquest sistema només hi ha una única corda que puja i baixa alternativament entre el bloc de politges fixes i mòbils i que si passa, per exemple, 10 vegades per les politges mòbils, també tindrà que passar 10 vegades per la fixa. En canvi, en un “sistema de politges compost” o “polispast exponencial o en cascada” el nombre de cordes que es necessitarien serà el mateix que el nombre de politges mòbils que tingui el sistema, es a dir, si hi ha dues politges mòbils, dues cordes, si n’hi ha 3 de politges mòbils, tres cordes, i així successivament.

El IEC (Institut d’Estudis Catalans) defineix el polispast i el bossell de la següent manera:
1 1 m. [LC] [IMI] [EI] Aparell de manutenció consistent en una o diverses politges col·locades dins un bloc de ferro o de fusta. 

1 2  [LC] [IMI] [EI] bossell doble Bossell que, en lloc d’una sola politja, en porta dues de col·locades paral·lelament l’una a l’altra. 
I així podríem obtenir tenir un polispast o bossell triple, quàdruple, quíntuple... i així successivament però sempre amb una sola corda

La RAE també va per aquí, i ho defineix de la següent manera:
1. m. Aparejo de dos grupos de poleas, uno fijo y otro móvil.

Exemples de “polispast” o “bossell”:
(imates)
Exemples de “sistema compost de politges”, “polispast exponencial” o “polispast en cascada”:
(imatges)

Arribats a aquest punt, espero que se m’hagi entès i haver-me explicat respecte la diferencia de terminologia entre “polispast” o “bossell” que significa una cosa i té unes característiques mecàniques determinades i on la resposta “C” del model “A” seria la més adequada, i la diferencia que hi ha amb un “sistema compost de politges”, un “polispast exponencial” o un “polispast en cascada” que és s’ha tingut en compte, tenint en compte la resposta donada com a bona fins al moment en la plantilla de respostes i com he intentat manifestar no seria una resposta correcta ja que només es parla de “polispast”, simplement de “polispast” i no d’un altra cosa.

Es per això que demano que es modifiqui la resposta donada com a valida, ja que és incorrecta si tenim en compte l’enunciat, i es doni per vàlida la resposta “C” que diu “el nombre de politges mòbils i fixes ha de coincidir” que és la única que fa referencia a un polispast, tal i com diu clarament a l’enunciat.

Entenc que en terminologia “de carrer” a tot li diem de la mateixa manera, però a nivell de definició i teòric, són conceptes diferenciats.

Moltes gràcies per la seva atenció.

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.253 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.
Més informació. Ok