Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA:

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64548

Doncs jo de tu Elnou, si que pararia a mirar sobretot aquestes coses. No és estrany que posin trampes d'aquestes i fa molta ràbia saber la resposta i fallar en això.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64549

• RacordGirona
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 40
  • Gràcies rebudes: 30

Elnou va escriure: Hola,

Jo apt 38 i teorica un 4. A mi mha anat be per fotrem una ostia de realitat, pero tot i aixi trobo que es desvia massa respecte als examens reals. Les preguntes reals son molt diferents a les de racord. Racord demana moltes dades concretres mentre que els examens reals no gaires, aixo fa variar molt la nota. En els examens daltres anys estic treient entre 7 i 8 i tot i aixi a racord he caigut a saco... Pero be, com dic serveix per veure on falles mes i espavilar, aixi que ja esta be.

Salut

Hola Elnou,

Si véns treient 7 i 8 als exàmens reals segueix així, que vas per bon camí. Sentim que et sembli tant més complicat el nostre examen. En prenem nota!

Equip Ràcord Girona

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64550

• RacordGirona
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member

grajepk va escriure: BUFF, a mi m'ha anat fatal, el aptitudinal (21), hem va pillar el toro, i al de coneixements (3,8 ), bastantes "cagades tontes",,, molt rebuscats aquests de ràcord...De totes maneres penso que va be això dels simulacres per que espavilem...va a apretar aquest últim mes!!!! ànims a tothom que no "decaiga"!!

Bon dia grajepk,

Compte perquè les cagades "tontes" com li dieu, resten molts punts a l'examen, i sempre se'n fan.

Cal simplificar conceptes tant com es pugui. Si es dóna massa voltes a una pregunta, potser és que s'està pensant massa. Cal ser simple.

Prenem nota amb el tema rebuscats també.

Gràcies!
Equip Ràcord Girona
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: grajepk

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64551

• RacordGirona
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member

Boyle Mariotte va escriure: Després de fer les impugnacions que creiem oportunes, podrem enviar les nostres notes als de Ràcord Girona i ells penjaràn el ranking de forma anónima.

Crec que algunes preguntes si que apreten una mica més que els exàmens reals de la opo, pero aixó fà que sempre aprenguem alguna cosa que abans no sabiem.
Prefereixo un simulacre del qual poguem extreure nova informació i nous punts de vista d'alguns conceptes, que no pas un on tothom tregués un 9-10 i no ens aportés res de nou.
El vaig trobar un exàmen molt ben fet i amb preguntes molt ben pensades.

L'important no és la nota d'aquest simulacre (també he baixat 1 punt respecte la opo 81/18...) si no el rànking on ens poguem comparar amb el nivell general.

Bon dia Boyle Mariotte,

Moltes gràcies per la teva aportació.

Molta força aquests dies per acabar d'apretar!

Equip Ràcord Girona

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64552

• RacordGirona
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member

u2545 va escriure: Assís jo l'he trobat força correcte i similar al de la oposició. Vaig agrair que fos així ja que estic acostumat als exercicis dels psicos del llibre de Ràcord.
Merci

Bon dia u2545,

Amb els aptitudinals hem provat d'apropar-nos el màxim al que es va demanar a l'última convocatòria.

Certament és un tipus diferent d'aptutidunals respecte al llibre.

Ànims!
Equip Ràcord Girona

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64553

Hola,

Jo segueixo aqui repassant preguntes del simulacre...

Pregunta 78. Sistema de politges. No puc possar el dibuix, pero basicament hi ha 3 politges mobils, 1 fixa al principi i 1 fixa al final. Per les posibles respostes es pot deduir que el AM=11, pero no sé veure-ho... Hi han 3 politges mobils que ens donen un AM=8, però l'ultima politja es només de canvi de sentit. Per tant vol dir que la primera politja ens dona un AM=3¿¿?? Es a dir, es compten les cordes de les quals penja la carrega tot i que les mateixies cordes siguin del sistema de politges mobils?

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64554

• RacordGirona
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member

Aprofito aquest tema per no crear un de nou. A la pregunta 10 ens pregunten quin pla d'actuació s'ha de seguir en cas d'accident ferroviari de passatgers. La resposta marcada com a correcta es la A)"El Pla territorial PROCICAT i el seu procediment associat conegut com a FERROCAT"

He estat buscant info i no trobo doc oficial que parli d'un pla que es digui "ferrocat", es més, no trobo cap referencia oficial.

Web de plans de protecció civil:
interior.gencat.cat/ca/arees_dactuacio/p...o_civil_a_catalunya/

I aqui, dins del procediment PROCICAT, el pla especial per a emergencies ferroviaries (no diu res de "FERROCAT"):
interior.gencat.cat/web/.content/home/03...icat_ferrocarril.pdf

FERROCAT es un nom "oficial" o es com es coneix coloquialment? Jo particularment no l'havia sentit mai i vaig deixar aquesta pregunta en blanc per aixo :-(

Salut

Hola Elnou,

L'última convocatòria van preguntar sobre el PLASEQCAT si recordem bé. A les bases, es demana la llei 4/97, que no inclou els noms dels plans especials.

És per aquest motiu que hem fet una pregunta de cara a que us mireu quins plans especials de protecció civil existeixen.

Des del moment en que FERROCAT i RAILCAT no existeixen com a plans especials, i que un pla d'autoprotecció serveix per una instal·lació concreta, ja tenies la resposta descartant les 3 que no podien ser.

Us passa sovint que paraules inventades us fan dubtar. Si heu estudiat, una paraula que no us soni de res, segurament serà una invenció per intentar-vos liar, i ho podeu descartar, com en aquest cas els 2 plans que ens hem inventat.

Adjuntem un enllaç a mode d'exemple del que es coneix popularment com a FERROCAT, que no és més que el procediment per accidents per transport de viatgers per ferrocarril del PROCICAT.

Clau secreta del consumidor no és vàlida a la configuració

Si no veiem l'enllaç, cerqueu a Google les paraules "twitter ferrocat" i veureu diferents enllaços d'interès.

Ànims i a seguir!
Equip Ràcord Girona
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: gonzalezgarcia.carlos

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64555

• RacordGirona
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member

nilalq va escriure: Hola,

Vaig fer l'examen de racord.
Una pregunta és: les perdues de carrega son de pressio
/Estatica
/Dinamica
/Les dues
/No se

La resposta correcta és pressio estatica segons els de racord.
Porto un parell de dies indagant i enlloc trobo un aclariment que em convenci.
De fet, jo vaig marcar que eren de les dues. Vaig pensar que si les perdues tenien a veure amb el cabal (i per tant amb la velocitat del fluid), la pressio dinamica havia d'estar-hi implicada.
Pero bueno, a veure si algú em treu de dubtes.
Salut i sort

Bon dia nilalq,

Si observes la fórmula de Bernouilli, veuràs que la pressió dinàmica depèn de la densitat i el cabal (velocitat del fluid). A menys que es perdi fluid pel camí, la pressió dinàmica es mantindrà constant.

Si puguessis punxar amb un manòmetre entremig a diferents trams, veuries que la pressió manomètrica va disminuint a mesura que avances en la línia.

Com que l'aigua no es perd, i la velocitat serà constant, la pressió dinàmica es manté.

Quan es diu que al llarg d'una línia hi ha pèrdues de pressió, són les manomètriques, que entenem com a pèrdues de pressió estàtica.

Salut!
Equip Ràcord Girona

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64556

• RacordGirona
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member

Boyle Mariotte va escriure: Hola nilalq;
Respecte ala teva duda sobre les pèrdues de càrrega:
Depenen directament de la pressió dinàmica (cabal), peró afecten a la pressió estàtica (NO a la dinàmica).
Si et fas un esquema d'una canonada llarga, i en tot el seu recorregut cada "x" metres poses un manómetre (mesura pressió estàtica) i un tup de pitot (mesura pressió dinàmica), veuràs el següent:
Com el cabal (velocitat del fluid) es constant en tota la instal·lació (si la secció es la mateixa), el tub de pitot et marcarà la mateixa pressió dinàmica en tots els punts de la canonada, per tant, la pressió dinàmica NO varia.
En canvi, a mesura que avançem per la canonada, els manómetres aniràn marcan cada cop menys bars (per exemple 20bars al inici, 15 bars a la meitat, 10 bars prop de punta de llança....) aquets ens marquen la pressió estàtica, que es va reduïnt degut a les pèrdues de càrrega per fregament.

Resumint:
El cabal, generarà més o menys pèrdues de càrrega, que són pèrdues de pressió ESTÀTICA.
La pressió dinàmica es manté inalterada al llarg de la instalació.

Genial!

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64557

• RacordGirona
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member

Elnou va escriure: Hola, creieu que la pregunta 95 del simulacre esta ben formulada?

"En un conducte pel qual circula un cabal constant, i aquest pateix un resrenyiment d'una tercera part del diametre que mesurava a l'inici del conducte, quin augment de velocitat patirà el cabal quan passi per aquest restrenyiment?"

Segons vaig entendre jo, el diametre inicial seria per exemple 30 i el diametre mes petit seria Dinicial-1/3 de Dinicial=2/3 de Dinicial == a 20. Es a dir, un restrenyiment d'una tercera part del diametre incicial. Tot i que els calculs indiquen que l'unica opció posible es que el Dinicial fos 30 i el Dfinal fós 10... aixi surt la resposta D de augmentarà 9 vegades la vel.

Hola Elnou,

Aquesta pregunta ha patit diverses variacions abans de tenir la definitiva, i segurament la impugnarem.

Conté errors.

Disculpeu!
Equip Ràcord Girona

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64558

• RacordGirona
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member

Pregunta 78. Sistema de politges. No puc possar el dibuix, pero basicament hi ha 3 politges mobils, 1 fixa al principi i 1 fixa al final. Per les posibles respostes es pot deduir que el AM=11, pero no sé veure-ho... Hi han 3 politges mobils que ens donen un AM=8, però l'ultima politja es només de canvi de sentit. Per tant vol dir que la primera politja ens dona un AM=3¿¿?? Es a dir, es compten les cordes de les quals penja la carrega tot i que les mateixies cordes siguin del sistema de politges mobils?

Hola Elnou,

Els 240 Kg estan repartits entre 3 cordes, que són 80 Kg per corda.

Si segueixes, veuràs que els 80 Kg es divideixen per 2, dues vegades, i et queden 20 Kg.

Els 25 Kg de l'esquerra guanyen, i el sistema es mou cap allà, pujant els 240 Kg.

És un sistema amb AM=12, què en penseu? Els que tingueu la sort d'entrar, a l'escola us ensenyaran una desmultiplicació d'un sisè que s'utilitza en autoescales per poder remuntar víctimes obeses. La desmultiplicació d'un sisè és més complicada que aquest dibuix, o sigui que aneu fent boca.

Equip Ràcord Girona
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: gonzalezgarcia.carlos, Elnou

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64559

RacordGirona va escriure:

Hola Elnou,

Si segueixes, veuràs que els 80 Kg es divideixen per 2, dues vegades, i et queden 20 Kg.

Els 25 Kg de l'esquerra guanyen, i el sistema es mou cap allà, pujant els 240 Kg.

És un sistema amb AM=12, què en penseu? Els que tingueu la sort d'entrar, a l'escola us ensenyaran una desmultiplicació d'un sisè que s'utilitza en autoescales per poder remuntar víctimes obeses. La desmultiplicació d'un sisè és més complicada que aquest dibuix, o sigui que aneu fent boca.

Equip Ràcord Girona

Genial, gràcies. Revisaré millor el tema politges. En principi creia que ho tenia bastant clar, pero veig que al combinar sistemes (mobils+fixes) em surten uns quants dubtes. Jo continuu veient un AM de 11 (el AM=3 que comenteu + el AM=8 de les politges mobils). El AM=12 no el veig (l'ultima politja nomes fa canvi de sentit).

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64560

• RacordGirona
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member

Elnou va escriure:

RacordGirona va escriure:

Hola Elnou,

Equip Ràcord Girona

Genial, gràcies. Revisaré millor el tema politges. En principi creia que ho tenia bastant clar, pero veig que al combinar sistemes (mobils+fixes) em surten uns quants dubtes. Jo continuu veient un AM de 11 (el AM=3 que comenteu + el AM=8 de les politges mobils). El AM=12 no el veig (l'ultima politja nomes fa canvi de sentit).

Hola,

Pensa que amb el AM=3 inicial, el pes (o massa, però ho fem rollo col·loquial dient pes, ja s'entén) queda reduït a 80 Kg.

A partir d'aquí el divideixes per 2, dues vegades, per lo que els AM cal multiplicar-los en aquest cas.

Salut!
Equip Ràcord Girona

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64561

• Backdraft
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 58
  • Gràcies rebudes: 20
Hola,
A mi em va semblar molt bon examen. Amb un estil de preguntes similar a la opo 2018. Potser un pèl més de nivell xò millor així, i més fàcil que anteriors simulacres de RG. En general preguntes molt ben pensades, tot i que alguna un pèl ambigua.. veurem si se n'impugna alguna.
I els psicos molt semblants a 2018, també un xic més difícil.
Enhorabona a RG per la feina.
Salut!

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64567

RacordGirona va escriure: Bon dia newbie,

Quines lleis vam posar rebuscades?

Les de la pregunta 10 i la 19. No recordo que apareguin al llibre de Racord (potser si que hi apareixen, però no em sona)

Temps de càrrega de la pàgina: 0.215 segons
Gràcies a Fòrum Kunena