Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA:

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 4 mesos #64527

Bones.

Les pèrdues de càrrega són de pressió estàtica, explicar el motiu és força llarg i calen fer dibuixos. Si aconsegueixes els apunts de la guia d'estudi per caporal allí esta força ben explicat.

No se com explicar-ho per escrit.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 4 mesos #64528

• Boyle Mariotte
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 40
  • Gràcies rebudes: 27
Hola nilalq;
Respecte ala teva duda sobre les pèrdues de càrrega:
Depenen directament de la pressió dinàmica (cabal), peró afecten a la pressió estàtica (NO a la dinàmica).
Si et fas un esquema d'una canonada llarga, i en tot el seu recorregut cada "x" metres poses un manómetre (mesura pressió estàtica) i un tup de pitot (mesura pressió dinàmica), veuràs el següent:
Com el cabal (velocitat del fluid) es constant en tota la instal·lació (si la secció es la mateixa), el tub de pitot et marcarà la mateixa pressió dinàmica en tots els punts de la canonada, per tant, la pressió dinàmica NO varia.
En canvi, a mesura que avançem per la canonada, els manómetres aniràn marcan cada cop menys bars (per exemple 20bars al inici, 15 bars a la meitat, 10 bars prop de punta de llança....) aquets ens marquen la pressió estàtica, que es va reduïnt degut a les pèrdues de càrrega per fregament.

Resumint:
El cabal, generarà més o menys pèrdues de càrrega, que són pèrdues de pressió ESTÀTICA.
La pressió dinàmica es manté inalterada al llarg de la instalació.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: alpo, cgfelices, newbie, Baste

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 4 mesos #64529

• drissdela
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 132
  • Gràcies rebudes: 94

nilalq va escriure: Hola,

Vaig fer l'examen de racord.
Una pregunta és: les perdues de carrega son de pressio
/Estatica
/Dinamica
/Les dues
/No se

La resposta correcta és pressio estatica segons els de racord.
Porto un parell de dies indagant i enlloc trobo un aclariment que em convenci.
De fet, jo vaig marcar que eren de les dues. Vaig pensar que si les perdues tenien a veure amb el cabal (i per tant amb la velocitat del fluid), la pressio dinamica havia d'estar-hi implicada.
Pero bueno, a veure si algú em treu de dubtes.
Salut i sort

jijiji si es que somos iguales y nos saltan las mismas dudas, independientemente del tiempo que pase, hace como 4 años me pasaba igual, encontré este debate en este mismo foro de hace más de 9 años, a mi me sirvió de ayuda, espero que a ti también!

www.bombers.es/index.php/forum/2-bombers...1988-hidraulica.html

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 4 mesos #64530

molt bé, gràcies!

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64532

drissdela va escriure:

/Estatica
/Dinamica
/Les dues
/No se

De fet, jo vaig marcar que eren de les dues. Vaig pensar que si les perdues tenien a veure amb el cabal (i per tant amb la velocitat del fluid), la pressio dinamica havia d'estar-hi implicada.
Salut i sort

jijiji si es que somos iguales y nos saltan las mismas dudas, independientemente del tiempo que pase, hace como 4 años me pasaba igual, encontré este debate en este mismo foro de hace más de 9 años, a mi me sirvió de ayuda, espero que a ti también!

Amb tots els meus respectes, crec que aquest thread serveix de poca ajuda, ja que comença dient el contrari del que s’està dient aquí. De fet, és greu que digui que ha fet un test i li dóna com a bona que les pèrdues de càrrega són de pressió dinàmica, quan Boyle Mariotte ha explicat que són d’estàtica (i així també ho diuen els de Racord).

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64533

• drissdela
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 132
  • Gràcies rebudes: 94

newbie va escriure:

drissdela va escriure:

/Estatica
/Dinamica
/Les dues
/No se

Salut i sort

Amb tots els meus respectes, crec que aquest thread serveix de poca ajuda, ja que comença dient el contrari del que s’està dient aquí. De fet, és greu que digui que ha fet un test i li dóna com a bona que les pèrdues de càrrega són de pressió dinàmica, quan Boyle Mariotte ha explicat que són d’estàtica (i així també ho diuen els de Racord).

Compañero, agradezco tu comentario, pero te lo agradecería más si leyeras el hilo del enlace que he puesto un poco más arriba, de ahi que diga que se resuelven muchas dudas en este debate, pues es lo que se forma cuando exponen la misma duda y en mi opinión esta muy bien explicado sobre todo por el antiguo compañero del foro chaito.

edito para añadir unas disculpas si parece que lo he escrito con un tono ofensivo, ya que al releerlo me lo ha parecido un poco y no es ese el mensaje que quería hacer llegar.

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64538

Hola, creieu que la pregunta 95 del simulacre esta ben formulada?

"En un conducte pel qual circula un cabal constant, i aquest pateix un resrenyiment d'una tercera part del diametre que mesurava a l'inici del conducte, quin augment de velocitat patirà el cabal quan passi per aquest restrenyiment?"

Segons vaig entendre jo, el diametre inicial seria per exemple 30 i el diametre mes petit seria Dinicial-1/3 de Dinicial=2/3 de Dinicial == a 20. Es a dir, un restrenyiment d'una tercera part del diametre incicial. Tot i que els calculs indiquen que l'unica opció posible es que el Dinicial fos 30 i el Dfinal fós 10... aixi surt la resposta D de augmentarà 9 vegades la vel.

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64539

Doncs tens tota la raó tot i que la vaig respondre correctament. És impugnable.

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64540

• Miki NPK
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 379
  • Gràcies rebudes: 155
Jo la he impugnat per fallo de redacció pel mateix que dius. Tot i q també la vaig fer bé.
I la de la molla, no se q se m'escapa però em dona 5m/s no 0,5m/s. Algú em podria passar els càlculs si us plau?

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64542

Miki NPK va escriure: Jo la he impugnat per fallo de redacció pel mateix que dius. Tot i q també la vaig fer bé.
I la de la molla, no se q se m'escapa però em dona 5m/s no 0,5m/s. Algú em podria passar els càlculs si us plau?

Ja en som dos

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64543

SI utilitzes la conservació de l'energia mecànica:
1/2kx^2=1/2mv^2
Pases totes les dades a metres, aïlles la velocitat i obtens els 0,5 m/s

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64544

Has d'aplicar la formula de la llei de Hooke:
F=K.x
On F-força. K-constant elàstica. X-allargament molla

L'exercici diu: una caixa es troba comprimint una molla 500mm. Quan s'elimina la força quina velocitat màxima assolirà degut a l'impuls de la molla? Considerem M=10kg K=0,1N/cm

1r iguales unitats a m
Compressió molla= 500mm=0'5m
K=0,1N/cm=10N/m

2n apliques la formula.
F=10N/m*0'5m=5N
A=F/M=5N/10kg=0'5m/s²
Al ser un moviment que anirà cap amunt i tornarà cap avall degut a la gravetat, patirà una desacceleració des del segon 1, així que la màxima velocitat serà al segon inicial, per tant Vmax=0'5m/s.

Així l'entenc jo. Aviam si us cuadra.

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64545

A mi també hem va donar 0,5 però vaig donar per fet que m'havia deixat un zero. Si algú li dóna 5 estaria bé que ho expliqui.

Respecte a les pèrdues de càrrega pressió estàtica al link que ha passat Driss m'ha fet il·lusió veure una aportació que faig jo preguntant pel cabal... No tenia ni idea! Hahaha
Es curiós perquè sembla que tampoc aprens tant i ara hem sembla tant absurd preguntar pel cabal. Vull dir que ara tinc claríssim aquest tema i quan vaig començar a estudiar era com xinès.

Si puc faré un vídeo explicant lo de les pèrdues de càrrega al meu estil, es a dir hidràulica estil era se una vez el cuerpo humano, sense fórmules i números i tot per lògica

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64546

markG va escriure: Has d'aplicar la formula de la llei de Hooke:
F=K.x
On F-força. K-constant elàstica. X-allargament molla

L'exercici diu: una caixa es troba comprimint una molla 500mm. Quan s'elimina la força quina velocitat màxima assolirà degut a l'impuls de la molla? Considerem M=10kg K=0,1N/cm

1r iguales unitats a m
Compressió molla= 500mm=0'5m
K=0,1N/cm=10N/m

2n apliques la formula.
F=10N/m*0'5m=5N
A=F/M=5N/10kg=0'5m/s²
Al ser un moviment que anirà cap amunt i tornarà cap avall degut a la gravetat, patirà una desacceleració des del segon 1, així que la màxima velocitat serà al segon inicial, per tant Vmax=0'5m/s.

Així l'entenc jo. Aviam si us cuadra.

Hola,

A mi em cuadra diferent. En primer lloc no diu que va cap amunt sino que va en un pla horitzontal sense fregament. En qualsevol cas la velocitat maxima sempre será al inici del moviment.

Per arribar a la velocitat, jo he fet:
Epe=1/2K * x(al cuadrat) --> Epe=5/4Joules
Després amb la llei de conservació d'energia:
EpeInicial+Ecineticainicial=EpeFinal+EcineticaFinal --> La cinetica inicial i la potencial finals son 0, per tant:
EpeInicial=EcineticaFinal
5/4Joules=1/2M*velocitat(al cuadrat)
Aixo ens dona que la V=0'5m/s

El que em sembla molt puta es que la pregunta doni com a bones les dos respostes, en m/s i km/h, ni de conya vaig pensar en fer la conversió...dubto molt que en un examen real facin aquest tipus de "putadeta".

Simulacre Racord Girona fa 7 anys 3 mesos #64547

• RacordGirona
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 40
  • Gràcies rebudes: 30
Bon dia newbie,

Quines lleis vam posar rebuscades?

Digues i mirem a veure si la pregunta és de nivell alt o no.

Sabem que pugem el nivell respecte els exàmens reals. Mica en mica ens ajustem, però no volem posar-lo més baix que la realitat el nivell.

Ànims que us queda 1 mes per apretar i ja ho teniu!

Equip Ràcord Girona
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: gonzalezgarcia.carlos

Temps de càrrega de la pàgina: 0.207 segons
Gràcies a Fòrum Kunena