Molt bones, pel fet de tenir el grau crec que no es suficient, com ja han dit s'ha de tenir un certificat tipo FIRST, IELTS, algo de EOI, etc. També hi han uns examens que fan algunes universitats de Catalunya que es diuen proves CLUC d'idiomes i pel que tinc entes aquest títol si que es vàlid. Jo també m'ho estic mirant ja que tinc el nivell pero no el títol acreditatiu.
Crec que funciona com en les titulacions de filologia. Si tens batxillerat representa que "et donen" el nivell C1, i amb una filologia catalana en principi et donen el C2. En Anglès, sobre paper, hauriem de sortir de la secundària amb un PET-FIRST certificat (que ni de conya, vaja, per això no te'l donen ), i si tens una filologia anglesa et donen/convaliden l'advanced o algo per l'estil, aquest no ho tinc tant clar.
El que he vist és que en alguns llocs no reconeixen el C1 de català otorgat per l'ensenyament secundàri i només ho fan si ho certifica la Generalitat amb els exàmens oficials, cosa que no entenc si Ensenyament és de Generalitat...
Si no vaig equivocat el que fas en un grau és el nivell B2.1, però per tenir realment el nivell B2 (que és el que posa a les bases) necessites un B2.1+B2.2. En teoria amb això n'hi hauria d'haver prou. Algu amb un B2.2 no li han contat els 0.4?
Dit d'una altra manera, que has de passar per l'EOI o alguna acadèmia, fer els exàmens i deixar-t'hi un ronyó no? Que no et compta res un batxillerat ni una carrera que no sigui filo anglesa
Està clar que si el nivell ja el tens i l'unic que et falta és el paper que ho acrediti, lo mes rapid és presentar-te a un dels examens tipus First o Cluc, aprovar-lo i au ja ho tens.
N'estic al corrent de la normativa i dels certificats que s'admeten a la resolució ECO/1134/2015.
Per obtenir un grau universitari necessites acreditar la competència de la tercera llengua, sino no pots obtenir el títol de graduat. Els matriculats anteriors al curs 2014/2015 de la majoria d'universitats catalanes se'ls va donar diferents vies per poder acreditar aquesta tercera llengua (així reflexat en la normativa interna de cada universitat):
Estudiants amb accés abans del curs acadèmic 2014-2015 "Els estudiants que hagin accedit a la universitat abans del curs 2014-2015 o a partir del curs 2014-2015 per una via diferent al batxillerat o als cicles formatius, poden assolir la competència en tercera llengua per 4 vies diferents:
1. Obtenint un mínim de 9 ECTS corresponents a assignatures impartides en una tercera llengua.
2. Elaborant i defensant el treball de fi de grau en una tercera llengua.
3. Fent una estada en una universitat o empresa estrangera en el marc d’un programa de mobilitat o d'un conveni de cooperació educativa, obtenint un mínim de 9 ECTS.
4. Presentant un certificat del nivell B2 o superior"
Primer de tot noteu que posen al mateix nivell el certificat del nivell B2 a qualsevol de la resta de vies.
Després cal recordar que actualment (a partir dels cursos 2014/2015 tots els alumnes surten amb certificat B2 emès per entitats reconegudes). Pels estudiants que es matriculin sense el certificat B2 o superior, s'accepten els certificats CLUC que són unes proves que analitzen les 4 competències (escriptura, parla, comprensió lectora i gramàtica) que s'organitzen per part de la pròpia universitat perquè puguis acreditar el nivell B2 i que està reconegut en la resolució ECO/1134/2015. Doncs bé, aquests examens CLUC es van començar a ofertar al 2013 o 2014, per tant tots els alumnes que acabessin la universitat abans d'aquest any no van tenir accés aquest servei. Els alumnes que arribessin sense un certificat oficial de nivell B2, tenien les anteriors vies citades per acreditar la competència de la tercera llengua (no reconegudes en la ECO del 2015) i no van tenir opció a l'examen CLUC (que és posterior i sí que està contemplat en la resolució ECO). Dit d'una altre forma, un estudiant que arribés sense el certificat B2 abans del 2014/2015 pot sortir de la carrera sense acreditar un B2 i un estudiant sense certificat matriculat posterior al 2014/2015 té l'opció de l'examen CLUC que oferta la propia universitat i acaba amb el nivell B2.
Jo tinc el mateix títol de graduat i tinc les mateixes competències lingüístiques que l'estudiant matriculat al 2014.
Les bases només contempla com a oficials els títols i esmentats a una resolució que és del 2015 i crec que hi ha un problema de retroactivitat i discriminació pels estudiants que no van tenir accés als exàmens CLUC (abans del 2013) i que se'ls va donar altres vies per acreditar la competència de la tercera llengua i que no es valoren a les bases.
La gent que es trobi en la mateixa situació, i que ho vegi igual seria interessant que ens juntéssim alhora de fer l'al·legació.
Perdoneu pel totxo i felicitats als que esteu en plaça!