Hola a tots, el fet es que estic acabant el batxillerat i el meu somni és ser bomber. El problema es que tinc hipermetropia i m'agradaria saber si influeix a les opos o si hi ha algun problema a l'hora de passar la prova mèdica.
També m'agradaria saber si els graus relacionats amb alta muntanya o espotrts com escalada ajuden i puntuen a les opos.
Moltes gràcies
T'aconsello que et llegeixis les bases d'aquesta convocatòria referent a les exclusions mèdiques pel que fa a la vista, que és del 30% en l'ull pitjor i 50% en l'ull millor, que estan en l'apartat d'oftalmologia. Llavors pots imprimir la fulla referent a les exclusions i anar a una òptica a que t'ho mirin, que és el millor per a saber-ho del cert.
En quant a mèrits, també surt a les bases, en l'apartat de concurs de mèrits. Allà surt punt per punt el que puntúa.
Bàsic: carnet C+E i nivell B2 d'anglès. Llavors crec que només campanyes forestals o bomber voluntari.
Llegeix-te les bases: (millor estudiate-les) interior.gencat.cat/web/.content/home/03...unci/BASES_81_16.pdf