Que en penseu de que les persones del dia 14 no sapiguen ni una punyetera mesura ni com funciona quasi bé i els dels dies segents les sapiguen totes i sapiguen com funciona tot??
un HANDICAP bastant bèstia...
Opos transperents i iguals per totohom? No ho crec.
Aixo de que ho sabran tot... Depen de nosaltres mateixos... Jo vaig el primer dia i tinc molt clar que no anire pregonant les proves... I t'asseguro que no podran veure res.
Que es filtri informacio es cosa nostre...
I al cap i a la fi, les opos sempre son aixi... A bcn sempre ha sigut aixi i es el q hi ha..
Com pots assegurar que no veuran res? Com pots assegurar que algú que no sigui opositor no filtri res? Que sigui sempre així o que és el que hi ha em semblen arguments força pobres...facin el que facin s'estan passant el principi d'igualtat pel forro
el primer de la conducció BCN va traure una molt bona nota i no va veure res, si fas les mitges dels aprovats per dies o per matins i tardes veras que no hi ha diferència, mes aviat hi havia més suspensos el 2on i 3 dia. Les matemàtiques no fallen ... el que fa fallar es escoltar i vere els altres i tu esperar, per experiència prefereixo primer dia que ultim dia.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: VISTALMAR19
I no veieu més injust que forestals i voluntaris estiguint provant el camió de la prova?? Veig molt fort que els pròpis parcs de bombers professionals, que tant prediquen igualtats amb pancartes, siguin complices d'aquesta desigualtat.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: pukas23, AOS, Arundo
Jo sóc del. Primer dia i certament aniré amb un desconeixement de la prova que potser dies posteriors no tindran. Però suposo que ens ho explicaran suficientment bé com per a que no sigui sorpresa... Jajajaja
Segurament tampoc explicaré a ningú dels dies següents com va la prova... Una mica per egoisme i una mica per justícia... Però en qualsevol cas... Tampoc penso que sigui tant determinant.
Com. Diu Ebro a bcn no s'ha notat massa... I al 2009 tot i sabent perfectament la. Prova i veient-la desde lluny a Can padró, la gent també punxava els darrers dies.
molt bones.. feia dies que no hem passava pel forum i ara hem trobo això.. com voleu que ho montin?? que fiquin 459 camions i tots de cop??? i què que sàpiguen si aparcaran en paral·lel en bateria o de costat?? no ho hauràs practicat? amb un o dos dies serà suficient perquè ho petem??? molt indignant que es critiqui als forestals i voluntaris.. collons haver-te guanyat una plaça! prou mèrit que tenen, treball precari o voluntariat i "tenen avantatge.."el que trobo injust és que als voluntaris no els hi donin més punts!! injust era a bcn quan les vaig fer al 2010 o 11 (ja ni m'hen recordo..) que els del 1r dia matí van suspendre el 70% i els de la tarda i dia següent van aprovar el 70%...pero han de passar un núm. X de persones i d'alguna manera s'ha de tallar.. aquí a gene t'ho guanyes si no trepitges linies, no si l'instructor a aprovat més o menys gent el dia anterior.. i quan arribeu a l'entrevista també serà injust perquè el 95% de persones que hi arribin segur que seran aptes per ser bombers però les places són les que són i han de fer fora algú..però segur que allà no us queixareu per si de cas..i sí, el més "just" seria treure aquesta prova ja que afavorir afavoreix a la gent que te peles per pagar-se les pràctiques (no he llegit a ningú queixant-se d'això..), i com hem va dir un bomber, és una "tonteria de prova, el camió al servei el portarà algú amb experiencia, no el novato.. ja l'agafarà a la tornada amb la calma i ja agafarà experiència.." però mentre hi sigui aquesta prova tots hi hem de passar i fer-ho el millor possible sense pensar si al del costat l'instructor li somriu o no o si té dos dies més o no..i els de l'últim dia també es poden queixar de que el camió te l'embrague destroçat o que les linies s'han borrat o alguna altra cosa..ah, i jo també la tinc el primer dia, no sóc voluntari ni forestal i tampoc tinc un duro per pagar-me gaires hores de camió..simplement tinc ganes de treballar com a bomber desde fa molts anys.. així que molta sort a tots i feu-ho el millor possible que és el compta i disculpeu la parrafada
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: furilla127, ebr0, in-quiet, Llop, Tyler Durden, Forrest Talp, Holstainh, Bomber.egara, Mar8, Rubrum
Tant com desavantatge no se, el dia de la prova arribaràs havent entrenat el que has entrenat, encara que siguis del segon dia, per molt que et diguin com es la prova, si no l'has practicat durant els últims mesos tal qual, estaràs en les mateixes condicions; "si has entrenat aparcar el camió derrapant fent un 180 i resulta que al final es fent una volta de campana, la volta de campana la faràs igual de be o malament sabent o no l'exactitud de la prova", perdó pel "silly example".
El tema de l'avantatge dels forestals i els voluntaris es com suggerir que haurien de vetar a camioners professionals opositar a bombers.
El tema "econòmic" si que és un gran handicap i més a dia d'avui que la cosa està tant xunga.
Fora bo que entre tot/es intentessim via "sindicats" que eliminessin la prova i que augmentessin el nivell del teòric.
Ho diu un pardele amb un 6.5 i un 7,8 però sense un ral per fer pràctiques. hahah, somiar és gratuït ara per ara.
Ànims a tot/es els que seguim i els que han caigut!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: furilla127
No sóc de les persones que es queixen i remuguen de com fan les oposicions, trobo que les fan com volen i si vols et puges al carro i sino 4 fulles... xo això que es pugui arribar a probar el mateix camió de la prova, ho veig un avantatge bestial.
He sigut forestal uns quants anys i quan dius precari... va home... que si, que nomes treballes als estius i tot el que vulguis però serà que tots no tenim ganes d'afrontar la campanya quan s'apropa, aixi que tant precari no serà.
I dels voluntaris tema massa complex, prefereixo no fer cap comentari
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: pukas23
Totalment d'acord amb el company anterior.
Conduir el mateix camió de la prova, es una avantatge massa gran. De fet, en una oposició, això es un greuge respecte els altres aspirants, que es deixen la pasta i alquilen camions intentant que s'assemblin a les mesures que indiquen a les bases. Això es una irregularitat en tota regla, no fotem...Es com si algú coneixés algunes preguntes del teoric, psico o format de l'entrevista.. Segur que no ens semblaria bé, no?
En fi, els forestals/ voluntaris ja tenen la seva recompensa en la part dels mértis (totalment d'acord en això). Lo del camió no hauria d'estar permés pels mateixos bombers.
no vull continuar molt més el tema, però és evident q els q vagin el primer dia tindran el desavantatge de no saber com seran totes les proves, i els q vagin els dies següents tindran molta més informació q ells. No se vosaltres q esteu entrenant per la prova d'estacionament, però hi han bastantes possibilitats de prova.
La solució era fàcil, especificar el màxim les proves, com sempre s'havia fet,.... els sindicats han badat.
En qualsevol cas, aquest "desavantatge" seria de cara als forestals (si és que realment els deixen agafar el camió per practicar una mica, que tampoc s'ha parlat de casos concrets). Què han de fer els voluntaris, anar a peu als serveis per no agafar pràctica amb el camió? Com bé s'ha dit no es deixa el camió al primer servei urgent als novatos, han d'agafar experiència perquè un camió de pràctiques de carnet no s'assembla a un de bombers carregat fins dalt. Personalment crec que haurien de retirar aquesta prova i a canvi posar-ho com a assignatura al curs de l'Institut, on t'ensenyessin amb simulacions. Un cap em va dir (salvant les distàncies, no salteu que us veig ) que no entén com, per exemple, a Mossos i SEM no se't fa prova de conducció i a Bombers sí. No deixa de ser una trava per fer caure a gent. Dit això, molta sort a tothom i que no us puguin els nervis.
Nois que despres es porta un camio ple de gent, sense lligar i equipant-se, saltantse semafors i anant el mes rapid possible, devegades per carrers estrets. amb uns mesos fent el retorn no s'aprent, tot el que ja tinguis molt millor!! jo crec que és una prova totalment lògica, prou feina tens en arribar al servei, conèixer les bombes...