Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55336

• u1063636
  • Avatar de u1063636 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 141
  • Gràcies rebudes: 67
No se si algú més havia sentit a parlar sobre l'estudi d'intoxicació a través dels equips d'intervenció, tesis que implicaria que la resposta valida és la via cutania i no la via respiratòria. Si algú més la vol impugnar us deixo un paragraf que ho justifica “Varias universidades belgas colaboraron en la realización de un estudio con 100 bomberos de Amberes, tomando muestras de orina antes y después de las intervenciones en las que se detectaron la presencia de dos cancerígenos: benceno y 1-hidroxipireno, un metabolito de algunos PAHs. Tras las salidas por incendio las concentraciones de benceno aumentaban una media de un 37,5% y las de 1-hidroxipireno un 85,7%, sin embargo en el caso de salidas por accidentes de tráfico (sin presencia de combustión) los niveles también aumentaban: un 28,5% y un 68,8%. La hipótesis que plantearon para explicar esta última exposición fue que los equipos de protección contaminados al entrar en contacto con la piel podían convertirse en el medio de transmisión de contaminantes al cuerpo. Para demostrarla mantuvieron a 10 bomberos con el traje de fuego durante cuatro horas sin salir a intervenciones y tras estas cuatro horas, las muestras de orina tomadas evidenciaron un aumento del 48% de benceno y de los PAH. La conclusión era evidente: su hipótesis era cierta y los equipos prolongaban el riesgo al que están expuestos los bomberos”

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55340

estic amb tu, si parla de bombers esta clar que es cutania, si parles de persones si que evidentment seria via respiratòria

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55341

Los bomberos no siempre usan el ERA, ejemplo fuegos forestales. Se considera generalmente que la via mas frecuente de exposicion es la respiratoria, de ahi tanto hincapie en los gases que genera un incendio.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: txellduna

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55343

• u1063636
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
fran yo no he hablado del ERA, aún si usar la respiración autonoma la via más frecuente es la más repetida no la más grave ni la que te des más cuenta. Una vez penetra en la ropa, la intoxicación no cesa hasta que no se ha hecho un lavado correcto del equipo, por tanto es más frecuente.

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55344

A veure nois, els bombers de la Gene quines intoxicacions poden tenir mes freqüents al llarg de l any? Per inhalacio de fums en un GIF Gran Incendi Forestal o en algun foc vivenda.

Fi de la historia, Game Over. Aquesta pregunta no es pot impugnar...si volem impugnar cada pregunta que hem fallat ens tractaran per tontos. Mes seny siusplau.

Salut a tothom
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: kuert, emte, Arundo, txellduna

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55355

• u1063636
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Ok Jan. Espero que els que resolen els recursos no tinguin el mateix rigor científic que tu. Ja sé que fa ràbia que algú impugni preguntes que has encertat però estem tots igual, a mi em trauran la del clor perquè són una colla d'incompetents i no saben fer una puta pregunta ben feta. O impugnem tots o la puta al riu que diuen no?

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55356

• u1063636
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Per cert, jo aquesta és la única que he impugnat. Les altres se que les podria haver redactat millor un nen de 10 anys però les vaig fallar saben el que em preguntaven, així que no les recorro, tot i que si algú ho vol fer està en el seu dret està clar. De totes formes fins que no surti el tall no sabrem com queda la cosa. Au Salut!

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55359

Potser he digut masa contundent pero es que la veig de calaix, per res del mon la veig impugnable pero vaja, potser fliparem tots i la impugnaran.
La meva pregunta es? Tu t havies estudiat que la via mes freqüent d intoxicasions es la cutanea o un cop fallada has començat a buscar al google fins a trovar un cas de Belgica?
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: biodeps

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55360

• biodeps
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 104
  • Gràcies rebudes: 65
+++++++++
Completament d'acord amb tu, Jan. Si busquem a Google, trobarem les altres 3 respostes que no són la certa com a relacionades, ja que parlen de temes similars. Això no vol dir que siguin respostes correctes. Hauriem de llegir i entendre bé la pregunta abans de respondre, ni de conya sabía ningú allò de la cutània a priori. Si la vau marcar a boleo, és decisió vostra, però tampoc la trobo impugnable.

Si sortís "de qué color es el caballo blanco de Santiago?" també li buscarien els 3 peus al gat...

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55361

hola ,ya q estais cn el tema ,dos semanas antes del examen en la pagina fundamentosparabomberos publicaron un estudio de la asociacion internacional de bomberos contra el cancer y el estudio era de eso de la exposicion cutanea y pusieron varios sujetos cn la ropa de intervencion sometidos a polvo de silicio resultado,meteros en la pagina ,yo hubiera respondido respiratoria seguro xo al ver ete estudio semanas antes dije ostia cutanea,os dejo el enlace x curiosidad,esta no la he impugnado xq se q no va ser.
snaptu-p1.facebook.com/v1/420803167/u/8958983201455109738/0/x un saludo suerte

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55362

• biodeps
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 104
  • Gràcies rebudes: 65
Debes ser el único que lo miró antes. En tu caso, es una putada haber visto eso. A veces, el exceso de información nos juega malas pasadas (me ha ocurrido en otras opos).

Saludos!

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55364

• u1063636
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Jo havia sentit a parlar de la intoxicacio pels equips d'intervencio contaminats, l'estudi l'he buscat despres evidentment. Està clar que si no hagués sabut la resposta hagues contestat la via respiratòria.Se que es probable que es freguin el cul amb la meva impugnació però jo crec que tinc raó i és el mínim que puc fer

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55365

• Escumogen
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 55
  • Gràcies rebudes: 10
Si aquet mateix estudi dels Belgas, en comptes de fer-ho amb focs d'interior ho fessin amb un foc forestal quina creieu que seria la via amb mes intoxicació??
Tot es relatiu...
La culpa es de no especificar en quin escenari..

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55367

A aixo em refereixo jo...per contaminacio per silici i altres toxics no t ho nego, pero que diu la pregunta? Quina es la la via "MES FREQÜENT" pr intoxucacions per a un bomber? Es que mes clar imposible...

1 Estem parlant de bombers de Gene
2 Les intoxicacions mes freqüents no son per silici o no ser que mes...son per FOCS FORESTALS

Sino ho voleu veure aixi esteu en el vostre dret pero crec que el 90% de la gent ho ha entes aixi.

Sort a la impugnacio

Impugnació via més freqüent d’exposició a tòxics fa 10 anys 2 mesos #55376

• u1063636
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Bueno noi si et creus que per escriure amb majúscules tens més raó felicitats. Si parlem de focs forestals amb més raó encara, o es que vosaltres quan aneu a foc aneu a la bogaderia cada hora per desintoxicar l'EPI? va home va....més freqüent vol dir el que vol dir, jo ja ho sé i tu? www.wordreference.com/definicio/freq%C3%BCent
I repeteixo sóc conscient que és dificil que em donin la raó, però l'estudi que he citat ho evidencia www.fsc.ccoo.es/comunes/recursos/16/2195...ncer_en_bomberos.pdf
Se que no us agrada perquè la teniu bé i heu de ser objectius, jo la del clor la tenia bé però reconec que és impugnable perquè és de l'ADR antic...tanco aquí a el tema per part meva i bona sort a tots

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.192 segons
Gràcies a Fòrum Kunena