Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Pregunta del manòmetre fa 10 anys 2 mesos #55244

• romeu22
  • Avatar de romeu22 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 266
  • Gràcies rebudes: 1
Bon dia,

Vaig fallar aquesta pregunta entenen que un manòmetre no mesura pressions absolutes per sota de zero (ho vaig confondre amb un baròmetre, ja que el manòmetre mira pressions relatives). A partir d'aquí i llegint-la, algú em pot argumetar el -0,7? Jo entenia erròniament que potser hauria de marcar -0,3.

Gràcies a tots i sort!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

Pregunta del manòmetre fa 10 anys 2 mesos #55245

Aqui us deixo un enllaç de una empresa que ven tots clase de manometre, barometres, etc...on veureu que mes d un medeix la pressio negativa. Jo tambe em vaig guiar per wikipedia pero si una botiga especialitzada en ven i a mes a preus "macos" sera per alguna cosa.

www.gisiberica.com/MANOMETROS/MANOMETROS.htm

Pregunta del manòmetre fa 10 anys 2 mesos #55248

La del manometro esta bien. Se le puede llamar vacuometro al manometro que mide presiones de vacio. Pero en este caso tambien hay manometos que miden tanto presiones negativas como positivas. Incluso un manometro normal se puede recalibrar para medir presion de vacio.

Jan1899 va escriure: Aqui us deixo un enllaç de una empresa que ven tots clase de manometre, barometres, etc...on veureu que mes d un medeix la pressio negativa. Jo tambe em vaig guiar per wikipedia pero si una botiga especialitzada en ven i a mes a preus "macos" sera per alguna cosa.

www.gisiberica.com/MANOMETROS/MANOMETROS.htm

Pregunta del manòmetre fa 10 anys 2 mesos #55259

• romeu22
  • Avatar de romeu22 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 266
  • Gràcies rebudes: 1
Gràcies per les respostes

De totes maneres el que m'interessa saber és perquè la resposta es -0'7.

Gràcies companys

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

Pregunta del manòmetre fa 10 anys 2 mesos #55283

romeu22 va escriure: Gràcies per les respostes

De totes maneres el que m'interessa saber és perquè la resposta es -0'7.

Gràcies companys

Intento explicar-ho.

El tub fa 10metres, per tant cada metre d'alçada és 0'1bar de pressió.

Mirem diferents exemples en pressió absoluta:

Cas1:
La pressió atmosfèrica és 1bar, i dins el tub hi ha 1bar. La pressió de dins i les de fora és la mateixa, per tant l'aigua estarà al mateix nivell dins i fora.

Cas2:
La pressió atmosfèrica és 1 bar, i dins el tub hi ha 0bar. La pressió de fora "apreta" amb un 1bar (equivalent a 10mcm) l'aigua dins del tub, per tant estarà ple fins a dalt.

Cas3:
La pressió atmosfèrica és 1bar, i dins el tub hi ha 0'3bar. La pressió de fora "apreta" amb 0'7bar (equivalent a 7mcm) l'aigua dins el tub, per tant estarà ple fins a 7 metres.

Cas3 pressions relatives:
La pressió atmosfèrica és 0bar, dins el tub hi ha -0'7bar. La pressió de fora "apreta" amb 0'7bar l'aigua del tub, per tant fins a 7 metres.

El cas 3 és el de l'examen. El manòmetre o manovacuometre, marcarà la diferencia de pressió de l'atmosfera (1bar) amb la de dins (0'3bar), que dona el resultat de -0'7.

Espero haver-me explica't bé amb els exemples, és una mica complicat.

Pregunta del manòmetre fa 10 anys 2 mesos #55284

holaa,es cierto q al manometro aunque mida presiones negativas se le llama asi comercialmente o en el argot coloquial bomberil,pero yo q no estube muy listo la conteste mal y al poner manometro y no atender al tema de la aspiracion puse 7mca q se q esta mal.Ahora rebuscando x ahi Ordre ITC / 3721/2006, de 22 de novembre publicada en nuestro amado boe ,define manometro mide presiones y vacuometro depresiones yo la he mandado otra cosa es que me kieran hacer caso.un saludo

Pregunta del manòmetre fa 10 anys 2 mesos #55285

en el anexo 1 definiciones xcierto
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: tivero

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.184 segons
Gràcies a Fòrum Kunena