Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55194

• u1063636
  • Avatar de u1063636 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 141
  • Gràcies rebudes: 67
Quan presenta el seu màxim mensual la pressió atmosfèrica a Catalunya?
Segons jo ho veig haurien d'haver ficat anual en lloc de mensual, el màxim mensual el trobem en cada un i a tots els mesos, per tant totes les respostes serien correctes. I el mateix passaria amb la pregunta sobre el mínim mensual.
Que n'opineu?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55197

• centralreps
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 152
  • Gràcies rebudes: 14
Des del meu punt de vista mirant la pregunta i les respostes és clar el que et demanaven. Si ens posem a mirar cada pregunta, sempre podem trobar alguna cosa...

Salut!

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55203

• u1063636
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Si, tens raó. Però per exemple la que van anul·lar també l'havia entès i encertat. Però es van equivocar ficant radi i no diàmetre. Aquí han ficat mensual quan havien de ficar anual. En fi, ells decidiran el que vulguin però jo li veig viabilitat a la impugnació

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55256

Pressió atmosfèrica: La pressió atmosfèrica a Catalunya presenta el seu màxim mensual a l'hivern, generalment al mes de desembre o gener, i els valors més baixos a la primavera, sobretot a l'abril, i durant l'estiu.
ca.wikipedia.org/wiki/Clima_de_Catalunya

Jo me la vaig tragar, però esta redactada literal. El que més em fot és que et trenques les banyes buscant temaris i gastant pasta i treuen les preguntes de vikipedia. Com no trobes info oficial rotllo del pla territorial, dubte que te l'accepten.

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55269

Strombonhoid va escriure: Pressió atmosfèrica: La pressió atmosfèrica a Catalunya presenta el seu màxim mensual a l'hivern, generalment al mes de desembre o gener, i els valors més baixos a la primavera, sobretot a l'abril, i durant l'estiu.
ca.wikipedia.org/wiki/Clima_de_Catalunya

Jo me la vaig tragar, però esta redactada literal. El que més em fot és que et trenques les banyes buscant temaris i gastant pasta i treuen les preguntes de vikipedia. Com no trobes info oficial rotllo del pla territorial, dubte que te l'accepten.

Jo tmb me la vai tragar, i no una, 2 que sortien a l'examen :woohoo:

Vai deduir que a l'estiu es quan hi ha mes Anticiclons --> Altes pressions --> Bon temps, suposo que no vai ser l'unic...

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55271

tens tota la raó, està mal redactada. Les dos preguntes! la màxima o mínima mensual no és un mes. Heu impugnat o fet algo?

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55274

• u1063636
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Jajaja teniu raó jo també he trobat el copiar-pegar aquest de wikipedia xD... Finalment no recorreré aquestes preguntes perquè tot i que estan mal redactades les vaig fallar perquè no les sabia i no vull presentar un recurs que sembli la biblia... però si algú vol que l'ajudi a recórrer aquesta pregunta que m'envii un privat.

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55289

bones, a la nit m'hi posaré per lo de la pregunta. Tens alguna referència o idea?

gràcies!

Núria,

u1063636 va escriure: Jajaja teniu raó jo també he trobat el copiar-pegar aquest de wikipedia xD... Finalment no recorreré aquestes preguntes perquè tot i que estan mal redactades les vaig fallar perquè no les sabia i no vull presentar un recurs que sembli la biblia... però si algú vol que l'ajudi a recórrer aquesta pregunta que m'envii un privat.

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55303

• u1063636
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Veig que no funciona el tema dels privats en aquest foro.
Bàsicament era per si tenies dubtes sobre el format o com argumentar-ho. Et paso el meu correu: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la., però bàsicament es tracta de deixar clar que l'adjectiu mensual fa referència al mes en questió, per tant tots els mesos tenen el seu màxim i mínim de pressió, i deduir també que el que ells volien era preguntar en quin mes es donen els màxims i mínims anuals, i que per tant la pregunta podia induir a error.
Sort!

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55304

Us recordo que la vikipedia és una enciclopèdia lliure, font gens fiable pel fet que està redactada pels usuaris. És a dir, que algú qualsevol persona podria entrar-hi editar el contingut, i aleshores tindríem motius per a impugnar. Es sols un cas hipotètic. :evil:

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55305

Jo aquestes les vaig fallar totes dues, i no pas perquè diguessin que era màxim mensual... Tothom va entendre al que es referien... No crec que es pugui impugnar!

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55308

Salut!
Jo també soc dels que va errar les dues preguntes. El fet és que he estat intentant trobar dades que demostrin la resposta i a part de wiquipèdia no he trobat res.
El que estic consultant, però és molt laboriós son els anuaris de dades del servei meteorològic de Catalunya, on hi ha la resposta.
De moment veig que no hi ha gaire variació en la pressió, de manera que una de les dues ja es podria impugnar, però caldria recollir bé les dades i amb el programari de que disposo no puc extreure dades dels PDF i fer la suma i estadística.
Aquí us deixo els enllaços per si algú vol apuntar-se a la recolecta de dades per a poder justificar oficialment la pregunta.
O en cas de corroborar les dades, ja tenir les mitjanes mensuals de pressió de Catalunya!

www.meteo.cat/wpweb/climatologia/serveis...giques-automatiques/

Seguim treballant!

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55311

Buenas, yo esas dos las acerté aplicando el principio de presión de loa fluidos. Si en Cataluña la altura es siempre la misma la presión depende entonces de la densidad del aire. Los meses de invierno el aire es más frío, por lo tanto pesa más (más denso) y hay mayor presión atmosférica. No se si será el planteamiento correcto o simplemente tuve una suerte que flipas pero al menos tiene su lógica. Espero ser de ayuda

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55314

loperot va escriure: Salut!
Jo també soc dels que va errar les dues preguntes. El fet és que he estat intentant trobar dades que demostrin la resposta i a part de wiquipèdia no he trobat res.
El que estic consultant, però és molt laboriós son els anuaris de dades del servei meteorològic de Catalunya, on hi ha la resposta.
De moment veig que no hi ha gaire variació en la pressió, de manera que una de les dues ja es podria impugnar, però caldria recollir bé les dades i amb el programari de que disposo no puc extreure dades dels PDF i fer la suma i estadística.
Aquí us deixo els enllaços per si algú vol apuntar-se a la recolecta de dades per a poder justificar oficialment la pregunta.
O en cas de corroborar les dades, ja tenir les mitjanes mensuals de pressió de Catalunya!

www.meteo.cat/wpweb/climatologia/serveis...giques-automatiques/

Seguim treballant!

Bona aportació, m'ho he mirat i si mirem les mitjanes sembla més aviat el contrari de la resposta.
Però revisant-ho m'he adonat que a la pregunta posa: "màxim mensual" i "mínim mensual". I si mirem les taules de PRESSIÓ ATMOSFÈRICA MÀXIMA ABSOLUTA MENSUAL ( hPa ) i la PRESSIÓ ATMOSFÈRICA MÍNIMA ABSOLUTA MENSUAL ( hPa ) en comptes de la PRESSIÓ ATMOSFÈRICA MITJANA MENSUAL, A NIVELL DE L'EMA ( hPa ) si que s'adiu a les respostes.
En resum, crec que preguntaven els pics màxims per mesos i no les mitjanes del mes, per tant les respostes estarien bé...

Per cert jo també les he fallat totes dues... per el plantejament mateix del bon temps.

Pregunta mínim i màxim mensual pressió atmosfèrica fa 10 anys 2 mesos #55331

He pogut passar les dades a excel. Queda una mica desastre al passar les dades, pero crec que s'enten.

Segons la primera taula, les mitjanes maximes mensuals estan a l'octubre i desembre.

Les minimes: Gener i Novembre.

Res a veure amb les respostes!!

Ara, hauriem de revisar les altres taules i mirar exactament que preguntaven, pero podria ser impugnable :S

Us deixo l'enllaç al pdf:

dl.dropboxusercontent.com/u/27965318/EMA...014.desbloqueado.pdf

I a l'Excel, on marco maxims i minims a la 1a taula:

dl.dropboxusercontent.com/u/27965318/EMA...14.desbloqueado.xlsx

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.202 segons
Gràcies a Fòrum Kunena