Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

per on començar? fa 10 anys 6 mesos #53391

• Banquet98
  • Avatar de Banquet98 Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 4
  • Gràcies rebudes: 0
Doncs tinc 18 anys acabats de fer i estic cursant 2n de batx social i fa més d'un any que em vaig plantejar ser bomber i fins ara doncs no em volia fer cas perquè pensava que era una moda però ara me donat compte que es el que realment vui fer, me estat informant sobre requisits i les proves que et fan i tot i ara tinc un dubte molt gros i suposo que més d'una persona a la meva edat l'ha tingut, Quin es el millor camí per preparar-te tots els examens? Vui dir tota la part teòrica que em puguin entrar a les proves com me les preparo de la millor manera? Tinc dos opcions, una seria seguir fen batxillerat (aquest any repetiré per motius personals que m'han desmotivat) i acabar de treure-me'l l'any següent i després provar un grau universitari de "seguretat" que ha tret recentment la UB (el problema es que no se si em servirà per preparar-me millor i seria perdre els diners del primer any de grau.) i l'altre opció seria acabar el batxillerat també però preparar-me pel meu compte o a una acadèmia, que aquí es on tinc dubtes, realment per estar ben preparat quan de temps abans t'hauries d'apuntar a una acadèmia? i el preu per quan estaria en relació al temps que creieu necessari?

M'agradaria saber la experiència de la gent que ho esta intentant i si heu seguit un altre camí doncs que me'l comenteu perquè m'aniria molt bé.

En vers a les proves físiques natació porto 2 anys fen-ne i físicament per corre també, l'únic que soc de complexió prima i alguna prova de força em podria quedar enrere si no la treballo bé.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

per on començar? fa 10 anys 6 mesos #53393

Et responc cop a opositor, jo estava a la teva situació i vaig optar per fer un grau que no tenia res a veure amb el tema (encara no se si va ser una bona opció).
Jo als 18 vaig llegir les bases i vaig veure carnet de camió (fins als 21 no te'l pots treure així que a esperar als 21). Jo no ho vaig fer però si pots apuntat a tot lo que surti de campanyes forestals, aquí no demanen camió i ja vas sumant mèrits per la opo.
Pel tema estudis tens dues opcions: fer un grau (per arribar a inspector/sotsinspector es un requisit) si aspires a pujar molt a dalt.
Si prefereixes tenir punts extres a la opo per entrar fes FP de elèctric, paleta... mira't-ho quines puntuen més/t'interessen més. A dia d'avui el grau en seguretat no dóna cap punt de mèrit.
Pel tema acadèmia, la meva experiència em diu que si ets de la zona de Tarragona no vagis a l'Aula Magna. De la resta d'acadèmies no puc opinar però sempre va bé anar a una acadèmia pels dubtes i tal.
Tema físic a entrenar dur, no hi ha altra. Mira les bases de la última opo i veuràs els barems per que et facis una idea
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Banquet98

per on començar? fa 10 anys 6 mesos #53394

• Banquet98
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Això de les campanyas ben bé no se com va, he llegit la última convocatòria i pel que veig no et demanen res més que el batx, sobre els graus que puntuan per mèrits (i em poden servir per escalar més alt) com se quins són? existeix alguna llista? graus superiors o universitaris?

per on començar? fa 10 anys 6 mesos #53396

Les campanyes has d'anar mirant al departament d'interior quan surten i apuntar-te, el que ha sortit enguany demana bat perquè es per operador de control. Però l'any passat van sortir de bomber, de conductor i algo més, lo que fan són crear borses de gent que ha estat apta i quan aquestes es buiden per gent que d'un any a l'altre renuncia i coses varies tornen a obrir places per omplir la borsa. Enguany com ho van fer l'any passat no crec que obrin res ja que no crec que molta gent renunciï.

Tema estudis: Els FP que puntuen no t'ho se dir ja que com no en tinc no m'ho vaig mirar, sobretot puntuen a bombers de bcn (barcelona té el seu propi cos de bombers) a la gene com fa tants anys que no surt res no ho se XD. Hauries de mirar les bases i llegir-les. Estan per internet. Dels graus a data d'avui no puntua res per entrar com a bomber.

Sort company i ja aniràs veient com va la cosa, mira el fòrum aquest i pregunta dubtes algú t'ho respondrà i aniràs aprenent.

per on començar? fa 10 anys 6 mesos #53408

Actualment cap Grau Universitari puntua per a entrar. Només és un requisit per accedir a les categories de sotsinspector o inspector. i nomes et demanen qe tinguis titulació universitaria no importa de què, com si és de música.
El que dona mes punts son els CFGM (3punts) i CFGS (5 punts) i experiencia profesional en alguns oficis concrets que et diuen les bases, a Bombers de BCN. Tmbe els carnets de conduir C+E, D, ADR... els idiomes angles o frances i depenent del nivell + o - puntuació, carnet de grua, bussejador,... i aquestes cosetes donen uns pocs punts mes, pero el mes important es la FP i exp prof.

A bombers de la generalitat, dsde el 2009 no surten places. I no donaven punts per cap tipus d'estudi, ni carreres ni FP ni res... nmes donava punts els carnets de conduir i haver treballat a les campanyes forestals com a auxiliar d'ofici forestal (AOF) i haver sigut bomber voluntari + de 3 anys et donaven 0,003punts per mes o algo aixi...... Pero bueno, que ara a bombers gene els rumors es que els carnets ja nomes puntuarà el C+E i els altres no, qe el fet de ser bomber voluntari tampoc o almenys baixaran la puntuacio de donaven, de lo de treballar a les campanyes tmbe i qe puntuaran idiomes i potser la FP com a bombers bcn.

I el meu consell o el que jo faria (vaig fer bachi i ara estic fent carrera, la vaig comenár sense saber tot això)... acabaria el batxi i faria un CFGS o mitjà que em dongués punts i alhora em serveixi per la prova d'ofici (qe es una prova mes apart de teoria, fisiques,conduccio,etc, nomes a bcn pero potser a gene ho fiquen algun dia o a bcn ho treuen)..... i apartir d'aqui, apunta't a una academia per preparat tot o almenys el temari, durant 1 any aprox i llavors quan ja saps com va tot, els truquillos i tal doncs estudies i entrenes pel teu compte. Perquè? perque quan entris de bomber (ojalá) ja tindras temps de treure't una carrera si vols ascendir de categoria o el que sigui, fent-la online o a temps parcial. Eh! que si la carrera la fas ara tampoc passa res, la acabaras amb 23 24 anys, una bona edat per estudiar i entrenar a tope i passar una entrevista (poca gent entra amb els 21 justos amb carnet de camio).... aixo si, mentres estiguis fent la carrera aniran sortint oposicions (ojalá vagin surtint sovint) i et donarà rabia de no poder-te presentar o be presentar-te i no haver-te preparat el que voldries perque no tens temps amb la carrera i tal pero ja vas veient com funciona.

Despres d'aquest rollo, en definitiva, tot depen de cada persona i dels seus objectius. Has de tenir molt clar que vols ser bomber i només bomber, per sacrificar-ho tot... perque normalment es coneix qe thas de sacrificar a estudiar i entrenar per la opo deixant festes amics novies menjars etc etc... pero tmbe sacrificarte a agafar un camí en la teva vida per a tenir putus punts a una opo qe despres potser no entres, ningu t'assegura res. Són les regles del joc de l'infern de les oposicions, BENVINGUT!

per on començar? fa 10 anys 6 mesos #53425

• Banquet98
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
ajajaja juegos del hambre pel que veig, aquestes setmanes he parlat amb el meu tutor de batx i hem arribat a la conclusió que acabaré batx com pugui i em provaré la carrera per la que estava tirant (ADE), si em mola potser em trec la idea aquesta però ho veig poc probable, i si me la trec amb facilitat doncs intentaré estudiar las opos a la tarda i carnet C easy, moltes gràcies gent!

pd: algun CFGS que em recomanis així de 5 punts per si la uni no mola? ajajajaj

per on començar? fa 10 anys 6 mesos #53433

Jo estava igual que tu, vaig començar la universitat i als 2 anys la vaig deixar i ara estic fent un grau superior d'electricitat que a part de ser útil pels mérits, també és util per començar a entrar en el mundillo "electric" per cuan tinguis que fer proves d'ofici etc...

per on començar? fa 10 anys 6 mesos #53436

• Banquet98
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Dificultat a la hora de aprovar? perquè jo ara estic fen batx social i no toco la tecnologia des de 4t... Per això em fa por tirar-me directe a algun grau superior, se que es lo més útil però tots son molt científics...

per on començar? fa 10 anys 5 mesos #53439

Jo venia també del Batxillerat Social i de moment no he suspés res, això si al principi no entendràs res XD.
El que has de fer es apretar més al principi que és quan es donen les clases on expliquen més la "base" de electricitat per dir-ho d'alguna manera, pero un cop segueixes el ritme no hi ha gaire problema en la majoría d'assignatures.
Sort ;)

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.154 segons
Gràcies a Fòrum Kunena