Actualment cap Grau Universitari puntua per a entrar. Només és un requisit per accedir a les categories de sotsinspector o inspector. i nomes et demanen qe tinguis titulació universitaria no importa de què, com si és de música.
El que dona mes punts son els CFGM (3punts) i CFGS (5 punts) i experiencia profesional en alguns oficis concrets que et diuen les bases, a Bombers de BCN. Tmbe els carnets de conduir C+E, D, ADR... els idiomes angles o frances i depenent del nivell + o - puntuació, carnet de grua, bussejador,... i aquestes cosetes donen uns pocs punts mes, pero el mes important es la FP i exp prof.
A bombers de la generalitat, dsde el 2009 no surten places. I no donaven punts per cap tipus d'estudi, ni carreres ni FP ni res... nmes donava punts els carnets de conduir i haver treballat a les campanyes forestals com a auxiliar d'ofici forestal (AOF) i haver sigut bomber voluntari + de 3 anys et donaven 0,003punts per mes o algo aixi...... Pero bueno, que ara a bombers gene els rumors es que els carnets ja nomes puntuarà el C+E i els altres no, qe el fet de ser bomber voluntari tampoc o almenys baixaran la puntuacio de donaven, de lo de treballar a les campanyes tmbe i qe puntuaran idiomes i potser la FP com a bombers bcn.
I el meu consell o el que jo faria (vaig fer bachi i ara estic fent carrera, la vaig comenár sense saber tot això)... acabaria el batxi i faria un CFGS o mitjà que em dongués punts i alhora em serveixi per la prova d'ofici (qe es una prova mes apart de teoria, fisiques,conduccio,etc, nomes a bcn pero potser a gene ho fiquen algun dia o a bcn ho treuen)..... i apartir d'aqui, apunta't a una academia per preparat tot o almenys el temari, durant 1 any aprox i llavors quan ja saps com va tot, els truquillos i tal doncs estudies i entrenes pel teu compte. Perquè? perque quan entris de bomber (ojalá) ja tindras temps de treure't una carrera si vols ascendir de categoria o el que sigui, fent-la online o a temps parcial. Eh! que si la carrera la fas ara tampoc passa res, la acabaras amb 23 24 anys, una bona edat per estudiar i entrenar a tope i passar una entrevista (poca gent entra amb els 21 justos amb carnet de camio).... aixo si, mentres estiguis fent la carrera aniran sortint oposicions (ojalá vagin surtint sovint) i et donarà rabia de no poder-te presentar o be presentar-te i no haver-te preparat el que voldries perque no tens temps amb la carrera i tal pero ja vas veient com funciona.
Despres d'aquest rollo, en definitiva, tot depen de cada persona i dels seus objectius. Has de tenir molt clar que vols ser bomber i només bomber, per sacrificar-ho tot... perque normalment es coneix qe thas de sacrificar a estudiar i entrenar per la opo deixant festes amics novies menjars etc etc... pero tmbe sacrificarte a agafar un camí en la teva vida per a tenir putus punts a una opo qe despres potser no entres, ningu t'assegura res. Són les regles del joc de l'infern de les oposicions, BENVINGUT!