Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Interessat en accedir al cos de bombers fa 11 anys 8 mesos #50582

• Gabri95
  • Avatar de Gabri95 Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 2
  • Gràcies rebudes: 0
Bones!

Em dic Gabriel i tinc 19 anys acabats de complir. Estic fent cicles d'esport i ara vaig pel cicle superior(AFE) Ja fa temps que estic interessat en accedir al cos de bombers, he estat mirant durant molt de temps informació per internet sobre com poder arribar a formar part del cos, però això no em dóna realment una certesa exacte de la informació que he estat buscant i m'agradaria saber la opinió d'algun altre aspirant o millor, algú que ja sigui bomber i em pugui assesorar una mica de que fer.

Dubtes:

Proves físiques: és obvi que per ser bomber es necessita cert físic per arribar com a tal, buscant per internet, he trobat que les proves físiques són les següents: La course navette, el"pajarillo"(en segons quins llocs he llegit que et demanen dominades fetes de manera perfecte), pujar en una corda de 7m, fer un salt amb els peus junts al màxim de lluny possible i finalment una prova de piscina.

Course navette: M'encanta còrrer i almenys a la setmana surto un cop a còrrer tot i que normalment en surto més vegades. Faig un recorregut total de 5km com a mínim però n'he arribat a fer 15(intensitat constant però últimament he afegit canvis de intesitats més altes fins al punt de posar a prova la meva resistència anaeròbica), m'agradaria saber si realment ho estic fent bé i continu així o algú em recomana fer algun altre exercici o algun extra per acabar de millorar.
PD: Quants paliers demanen com a mínim? eren 14?

Natació: Tinc un nivell normal, però m'agradaria saber quin nivell molt alt, baix,..

Pajarito: En aquesta prova estic totalment perdut, que em recomanarieu per entrenar aquest punt?

Corda: Mateixa pregunta que l'anterior.

Salt: Quina distància és la mínima?

Per ara això de moment són els meus dubtes, més endevant preguntaré sobre el tema de les oposo i psicotècnics però ara m'agradaria més centrar-me en les proves físiques.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Interessat en accedir al cos de bombers fa 11 anys 8 mesos #50583

• biodeps
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 104
  • Gràcies rebudes: 65
Bones Gabri,

les proves físiques que has trobat, o bé son de bombers de la Gene o bé són de Barna molt antigues.

w110.bcn.cat/portal/site/Ajuntament/menu...atDetall2&lang=ca_ES

En aquest link tens les bases de la oposició d'aquest any, que tot just està a punt d'acabar. Mira't els annexos, on descriuen les proves físiques que hi ha actualment (repeteixo: bombers de BARNA, de Gene no tinc ni idea).

Les proves són:

Circuit d'agilitat (mínim en 19,5 segons per homes)
Dinamòmetre (381 kg o més per homes)
Piscina (60 segons o menys per homes)
Corda (50 segons o menys per homes, són 6 metres)
Course navette (11,5 paliers o més per homes).

M'ha fet gràcia lo dels 14 paliers de la course navette que et pensaves que eren el mínim. Conec gent que fa podis normalment a les curses, i no he vist a ningú arribar més enllà de 14,5... lo normal és fer 11,5 o 12 si estàs bé corrent, segur que si estàs molt fort inclús 12,5 però poc més.

Dónali canya a la cursa a peu i als canvis de ritme.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Gabri95

Interessat en accedir al cos de bombers fa 11 anys 7 mesos #50662

• Gabri95
  • Avatar de Gabri95 Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 2
  • Gràcies rebudes: 0
Moltes gràcies Biodeps, és molt bona informació, demanava per les de la gene però igualment, em serveixen, així també puc tenir una petit idea del que demanen i com entrenar-ho.

PD: El tema dels 14 paliers, ja veig que estava una mica... desencarrilat,.. jajajaja. Moltes gràcies ;)

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.110 segons
Gràcies a Fòrum Kunena