Bones, volia exposar un dubte que tinc respecte la gestió de l'accident de busseig que hi ha hagut a l'Estartit aquest cap de setmana.
En el relat que he llegit als mitjans, explica que el primer intent de rescat es va efectuar dissabte matí (11:00 hores), però que degut a les males condicions de visibilitat a la cova, es va posposar el rescat a diumenge quan van arribar bussejadors del GEAS de la Guàrdia Civil "preparats per efectuar rescats en condicions de mala visibilitat".
Algú sap per quin motiu no es van fer càrrec del rescat els Bombers (GRAE subaquàtica)? A part dels mitjans coneixen molt bé aquesta part del territori. Si és una qüestió del temps de resposta em sembla molt estrany tenint en compte que aquests bussejadors del GEAS arriben diumenge segons la notícia que he llegit jo, un dia després d'iniciar-se el rescat (temps de resposta del GRAE subaquàtica per arribar a lloc és de poques hores des que son activats).
I després una vegada iniciat el rescat i tenint en compte la seva complexitat, com és que no se sumen a l'operatiu tant bombers GRAE com Mossos subaquàtica, ni que sigui per donar suport?
Des de la ignorància, si algú pot aportar alguna dada sobre aquest tema m'ha sorprès bastant tenint en compte el nivell de preparació i equipament del GRAE per efectuar un rescat com aquest.