Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Problema de Pressions en mànegues fa 18 anys 11 mesos #4738

• chaito
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 351
  • Gràcies rebudes: 2
Hola companys!!

Una pregunta sobre pressions i cabals en manegues: suposem que tenim una mànega de 70 mm que surt d'una bomba. Las pèrdues de càrrega son de 2 bar en aquesta mànega. Després es bifurca en dues mànegues mes de 45, on les pèrdues son de 3 bars a cada mànega. La pressió de punta Llança es de 7 bars a cada una. Quina seria la pressió que ens ha de proporcionar la bomba?

Jo suposo que s'han de sumar les pèrdues de la mànega de 70, les pèrdues de les dues de 45, més la pressió que volem en cada punta de Llança. És dir, la bomba ens hauria de donar uns 22 bars per poder fer realitat aquesta instal.lació no?

Pres. Bomba=Pèrdues Càrrega(2+3+3) +
+ Pres. en Llança(7+7) + altura (0) = 22 bars

Tinc exemples que quan fa la bifurcació només suma les pèrdues i la pressió en punta de Llança d'una de les dues bifurcacions, i l'altre no la te en compte. És com si fos una única mànega i m'ha fet dubtar.

Es que estaba fent un cop d'ull al llibre d'aquest any que ha sortit fa poc i que han fet uns bombers per substituir el de Comissions Obreres, i a la part d'hidràulica, m'he trobat els dos últims exemples que feia això. Com que tampoc m'ho he mirat profundament nose si l'equivocat soc jo.

Merci.

Força i constancia!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Problema de Pressions en mànegues fa 18 anys 11 mesos #4739

Jo crec que ho has fet bé, si necessites pressió a les dues a la vegada hauria de proporcionar 22 bars per tenir 7 bars a cada una. Vaja, no és que ho porti molt bé però crec que és així.

no pain, no win

Problema de Pressions en mànegues fa 18 anys 11 mesos #4743

Crec que seria 12. 2bar+ 3 bar+ 7 bar = 12 bar. A partir de la bifurcació són 2 línees diferents no? No podem sumar en una línea les pèrdues de càrrega de l'altre.

Problema de Pressions en mànegues fa 18 anys 11 mesos #4744

• chaito
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Segons el llibre es com tu dius blue ray.Però jo m'imagino que d'aquesta manera seria si et pregunta que diguis la pressió necessària de la bomba fins a una única Punta de Llança. Llavors si, es suma las pèrdues de la línea que segueixis i la pressió a la sortida de la Llança.

Però si et pregunta la pressió que ha de donar la bomba per a la instal.lació en general, crec que si s'harien de sumar les dues bifurcacions, perq esta donant pressió a les dues puntes de Llança. Per tant hi han pèrdues de càrrega a les dues linees que la bomba ha de vencer. No se si m'equivoco.

Merci

Força i constancia!!!

Problema de Pressions en mànegues fa 18 anys 11 mesos #4750

La resposta correcta es una pressió de 12 bars a la bomba. Les perdues de pressió entre les dues linies son independents l' una de l' altra.
Exemple:
Llança "a" 12-2-3=7bars
Llança "b" 12-2-3=7bars

Si afegim 2 manegues mes de 45mm a la llança "b",la pressió "a" continuara essent de 7 bars mentres que a la llança "b" la pressió seria de 12-2-3-3-3=1bar. Tot i que 1 sola instal·lació es pugui bifurcar en 2, no comporta que les pressions haguin de ser igual a les 2 llances.

Pots trobar mes informació a:
www.zapater.org/

Problema de Pressions en mànegues fa 18 anys 11 mesos #4751

• chaito
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
OK Marc.

Llavors es pot dir per exemple, que si fem un simil amb l'electricitat d'un cable, la pressió seria el voltatge, ja que en línees paral.leles es el mateix, i el cabal és com la intensitat, que quan hi ha un bifurcació es divideix en dos. I les caigudes de tensió per resistencies i altres aparells serien com les pèrdues de càrrega no? Ara si.

Com es nota que sóc eléctric, per entendre una qüestió de mànegues ho de referenciar amb l'electricitat :D jeje

Merci

Força i constancia!!!

Problema de Pressions en mànegues fa 18 anys 11 mesos #4761

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
  • Gràcies rebudes: 0
Jo també tinc q ser "eléctric" pq també ho vaig entendre d'aquesta forma :lol:

El que no em mata, em fa més fort

Problema de Pressions en mànegues fa 18 anys 11 mesos #4763

Es el millor simil que pots trobar per entendre-ho, es exactament això.

Problema de Pressions en mànegues fa 18 anys 11 mesos #4774

• chaito
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Gràcies a tots.

Força i constancia!!!

Problema de Pressions en mànegues fa 18 anys 11 mesos #4792

blue ray va escriure: Crec que seria 12. 2bar+ 3 bar+ 7 bar = 12 bar. A partir de la bifurcació són 2 línees diferents no? No podem sumar en una línea les pèrdues de càrrega de l'altre.

blue ray, tens tota la raó. la pressió a bomba ha de ser de 12bar

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.165 segons
Gràcies a Fòrum Kunena