Hola a tots,
estic estudiant enginyeria aeronàutica a Terrassa. Fa uns dies que amb uns companys hem començat un projecte de dissenyar un avió autotripulat (les sigles són UAV) per ajudar en les tasques de rescat en alta muntanya. Creiem que podria ajudar a localitzar els rescatats d'una manera senzilla i eficient.
Durant el projecte ens han sortit alguns dubtes, que per resoldre m'aniria molt bé trobar informació de primera mà. És per això que escric aquí, per veure si algú més informat em pot ajudar responent unes preguntes. Algunes són potser una mica difícils de respondre per ser molt generals, però tot el que em pugueu dir em serà de gran ajuda.
- Normalment com s'activa un rescat de muntanya? Truca algú de la família, o algun guarda avisa que no ha tornat un excursionista...?
- Una falsa alarma es considera com que no calia el rescat, i per tant no calia desplegar els equips?
- En quants del nombre total de rescats en alta muntanya (uns 500 anuals) dirieu que s'utilitza un helicòpter de salvament?
- El salvament final (em refereixo a l'evacuació dels ferits) s'acostuma a fer per terra o des de l'helicòpter? I si es fa des de terra, ha servit d'alguna cosa l'helicòpter a part de per poder buscar amb la mirada? Els primers a arribar són els equips de terra o l'helicòpter?
- Quan acostumen a durar els recats en alta muntanya (això sé que és molt general), entre quantes hores?
- Al final, fins a quin punt creus que és necessari el fet que hi hagi bombers a l'helicòpter? És a dir, en la majoria de casos es podria fer l'evacuació per terra si es sapigués exactament on es troba l'accidentat?
- I per acabar, en una situació crítica (per exemple se sap que l'accidentat està en perill de mort) quan de temps pot passar fins que s'arriba a atendre l'accidentat?
Bé, ja veieu que les preguntes van enfocades a determinar la importància de l'ús de l'helicòpter o si en alguns casos es podria evitar el cost que genera i utilitzar l'UAV amb els equips terrestres. I també que anem una mica perduts. Tot el que ens pugueu contestar ens ajudarà molt, només que pugueu respondre alguna de les preguntes ja val la pena contestar
Moltes gràcies!