Bones!!
Em dic Roger, tinc 20 anys i sóc de Tarragona, i per què negar-ho ara i aquí, el meu somni és i ha estat sempre accedir a un cos de policia a plenes competències (CME, CNP, GC), però temporalment ho he hagut d'aparcar perquè tal i com em passaria a l'intentar accedir al cos de bombers ara mateix, el fet de patir 5 i 3 dipotries d'hipermetropia als dos ulls respectivament, doncs no passaria les proves mèdiques
a ull nu.
Sempre he tingut clara una cosa, i és el caire de la professió que prefereixo exercir. Sense aparcar els estudis, he tingut clara la meva vocació, i l'afinitat pels cossos de seguretat i d'emergències, i com que per la raó ja esmentada no puc opositar enlloc (per agents forestals ja no treuen ni places, com als mossos) doncs vaig decidir canalitzar la meva vocació a través d'una associació de voluntaris de protecció civil.
N'estic encantadíssim, però què coi, si tot va bé l'any que vé ja em podré operar la vista i encarar el futur cap on més desitjo, sóc massa jove per deixar-ho estar, per lluny i difícil que ho vegi. NO tinc cap mena de recança en donar-ho tot de mi per un somni, amb totes les lletres. Ho sé per experiència, i no ho canviaré.
Tot el que rodeja l'accés als cossos policials me'l sé del dret, del revés i de cap per avall, però realment el dels bombers no, i per això m'he decidit a treure el caparrot per aquí, a veure si em doneu els vostres punts de vista.
He sentit a dir que és una professió que per condició física es reserva a gent que des de l'adolescència es prepara les proves. Jo, tot i que faig un entrenament regular, controlat i net de substàncies il·legals al gimnàs, no sé fins a quin punt podria plantejar-me real i sèriament d'accedir a un cos de bombers. Es un disbarat? Realment s'han de preparar les proves durant anys per adequar el cos?
Ara buscaré una mica pel fòrum i per gencat a veure si trobo alguna de les convocatòries anteriors per veure de quiunes fases consta la oposició. Si s'assemblen a les del CME físiques apart (Psicotècnics, teoria, entrevista..) serien coses que correrien per compta pròpia. El que em preocupa és la capacitat límit assolible a partir de cert temps per ser apte a Intentar opositar a un dels dos cossos de bombers de catalunya, o de la resta de l'estat vaja.
Moltes gràcies per llegir-me fins aquí, espero amb desig les vostres aportacions. Salutacions!!!