Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44358

• Laura_23
  • Avatar de Laura_23 Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 8
  • Gràcies rebudes: 0
Bones!

Algú sap si donen punts per haver estudiat una Diplomatura com és Enyinyeria tècnica?
He mirat a les bases del 2010 i a l'apartat de mèrits només parla de FP1 FP2 i carnets però no diu res de que et donguin punts per tenir una carrera.

Merci!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44360

• kortajarena
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 38
Q tal Laura, que va en bomberos por carreras universitarias no dan nada. En Gene solo tienes meritos por carnets y campañas
forestales. En bcn por carnets , FP y experiencia laboral en oficios ....

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44362

• Laura_23
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Doncs ho trobo molt trist, sincerament.
Esq aquest any acabo la carrera d'enginyeria tècnica química i ara al setembre em posaré a fe un cicle de grau mig per adquirir carnets d'instal·ladora d'aigua, gas, etc...
Lo fort es que amb cicles et donguin punts i amb carreres com enginyeries, arquitectures, etc no et donguin ni mig punt.

En fi, moltes gràcies!

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44363

Si podràs accedir a categories com sotinspector i inspector que demanen ser enginyer o arquitecte.

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44369

• flashover1
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 24
  • Gràcies rebudes: 6
Que va hombre!!!! carrera para ser bombero, para que?, normal que no puntue.... si hoy en día las carreras las regalan un poco, además esto del estudio es el mejor negocio del mundo, asi que no hay nada como tener un oficio hoy en día y desde siempre.

De todos modos Laura, si te metes en la página del minsterio de energía verás que puedes obtener la mayoría de carnets de instalador haciendo un simple examen teórico. No hace falta que te saques los ciclos. Aún así, entra y lo verás tu misma cuales son los requisitos para obtener los carnets. Creo que lo puedes obtener todos menos los de instalaciones petroliferas y los relacionados con minería.

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44371

• Torrens
  • Visitant
  • Visitant
Flashover1, decir hoy en dia te regalan la carrera, supongo q lo dices por el gran numero de ellas que posees...
Pd.Hace dias q te estoy enviando privados..., no los recives?

A mi parecer,creo que el oficio de bombero, se relaciona mas con un oficio, que con una ingenieria. :wink:

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44373

• flashover1
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
Sí Torrens, lo vi ayer. A finales de este mes lo iré pasando, que ahora estoy liado con el curro y demás cosas.
Hombre, carreras si tengo? pues sí, más de una, y no tengo menos formación por ejemplo que la jefa de los bomberos actual, que entró como subinspectora en el 96 con una artquitectura.

Mirad, si realmenete quereís entrar como subinspectores, lo ideal es que os saquéis la carrera de ingienería forestal, hagais un máster con el jefe de los GRAF (conocidos por algunas malas lenguas como el "cabezón", y por las mejores lenguas como el "mejor analista de incendios forestales del mundo"), que os llevará a Canada a cortar y quemar unas cuantas hectáreas de nogales y hacéis el examen cuando se oferten las plazas. Si no, os será muy difícil por la falta de méritos. No lo digo por decir, si no porqué si os pasaís por el control de alguna región de emergencias y preguntáis quién entró como subinspector de forma libre y con qué estudios, lo valoraréis vosotros mismos. Evidentemente hay muchos arquitectos de viejas hornadas, pues los GRAF se crearon apenas hace 15 años, y como tal se conocen desde hace pocos más de 10 años si no voy equivocado.

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44374

• Torrens
  • Visitant
  • Visitant
Ok, gràcies per respondre.

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44376

"Que va hombre!!!! carrera para ser bombero, para que?, normal que no puntue.... si hoy en día las carreras las regalan un poco, además esto del estudio es el mejor negocio del mundo, asi que no hay nada como tener un oficio hoy en día y desde siempre." No sé si ho dius amb ironia o no, si no és ironia, alucino.

Una persona amb carrera de medicina, infermeria, o moltes altres, t'asseguro que és tant o més benvinguda que una persona amb 10 anys d'experiència a la obra...

No comparteixo sota cap concepte la teva visió del que es necessita per ser bon bomber (a menys que sigui xufla).

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44378

• flashover1
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
Un bombero por muy medico o infermero que sea, cuando actue en un siniestro actuará como bombero y no como médico ni infermero. Es más, un infermero o peor aún un médico, sabrá que un siniestro no hay que mover por ejemplo el eje de cabeza-columna pero no tendrá ni zorra idea de como extraer a un herido de forma correcta, y menos tendrá competencia para administrarle cualquier tipo de sustancia.

Un arquitecto muy bien formado que esté en estructuras y cálculos con métodos de Maxell, bla bla bla, no tendrá ni zorra cuando una biga o una pilar pueda ceder por fallo de resistencia, sin embargo un paleta o uno de la obra como tu dices tendrá mayor intuición que no el arquitecto, porqué el se ha ensuciado las manos, unos más que otros está claro, y conoce el comportamiento del material.

Un ingeniero mecánico por mucha formación que tenga en motores térmicos, si tiene un avería no tendrá ni zorra de cómo subsanarla, si puede desde el punto de vista teórico, sin embargo un mecánico sí porqué ha trabajo en ello.

No digo en ningún momento que las carreras no sirvan de nada, sino que son inútiles a la práctica cuando se realizan las tareas de bombero. Lo que ocurre fuera no está en los libros, sino que la vida y la experiencia te lo dá, por ello la gente con oficio es la que realmente interesa, i no una pandilla de cerebritos que saben hacer desarrollos de Laurent con los ojos cerrados...

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44389

• Torrens
  • Visitant
  • Visitant
Està CLARISSIM que tots podem apendre un ofici! : jadiners, prostitutes, advocats, "manporreros",metges, paletes, carnicers, arquitectes, tecnics de neteja, streepers.... tothom pot apendre l'ofici de bomber!.

El mès difìcil és que t'ho deixin intentar!!!

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44400

Estic alucinant amb les teves respostes Flaashover1. Jo he treballat a la obra forces anys, i per fer de bomber, saber fer pasta i posar maons un sobre l'altre no crec que sigui essencial. En un ensorrament, prefereixo un arquitecta o aparellador a als meus coneixements, tot i que és cert que cap en serà un expert. Saber fer anar la radial, la motossera o el lukas, no fa falta ser un lumbreres. Tota experiencia és bona, i és cert que descobreixes que aprenentatges que pensaves q no necessitaries, et sorprenen i et son utils en les situacions més inversemblants. Des del dia que et vas deixar les claus de casa i vas haver de forçar la persiana. En aquest aspecte molaria tenir un mangui al torn, que domines de forçar panys heghehehe experiència ben útil!

Al meu torn tenim un infermer, i t'asseguro que tranquilitza molt tenir-lo quan s'ha de tractar amb persones ferides. Tant de bo tinguessim un metge!!!!!

Dir que les persones que tenen carrera són "cerebritos" i els que han treballat són experts, em xoca bastant. Pensa que hi ha moltes persones que a més d'estudiar, després fan pràctiques, treballen, etc.. La gent amb carrera no es dedica només a filosofar, tot i que segurament a més de treballar comprèn el PERQUÈ i això és importantíssim.

Finalment, tampoc vull convence't perq pensis el contrari. Entenc el que dius i sé que és un pensament força extès, tot i que em sobta molt la forma tant categorica amb que afirmes que la gent amb carrera està menys preparada.

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44401

Estic alucinant amb les teves respostes Flaashover1. Jo he treballat a la obra forces anys, i per fer de bomber, saber fer pasta i posar maons un sobre l'altre no crec que sigui essencial. En un ensorrament, prefereixo un arquitecta o aparellador a als meus coneixements, tot i que és cert que cap en serà un expert. Saber fer anar la radial, la motossera o el lukas, no fa falta ser un lumbreres. Tota experiencia és bona, i és cert que descobreixes que aprenentatges que pensaves q no necessitaries, et sorprenen i et son utils en les situacions més inversemblants. Des del dia que et vas deixar les claus de casa i vas haver de forçar la persiana. En aquest aspecte molaria tenir un mangui al torn, que domines de forçar panys heghehehe experiència ben útil!

Al meu torn tenim un infermer, i t'asseguro que tranquilitza molt tenir-lo quan s'ha de tractar amb persones ferides. Tant de bo tinguessim un metge!!!!!

Dir que les persones que tenen carrera són "cerebritos" i els que han treballat són experts, em xoca bastant. Pensa que hi ha moltes persones que a més d'estudiar, després fan pràctiques, treballen, etc.. La gent amb carrera no es dedica només a filosofar, tot i que segurament a més de treballar comprèn el PERQUÈ i això és importantíssim.

Finalment, tampoc vull convence't perq pensis el contrari. Entenc el que dius i sé que és un pensament força extès, tot i que em sobta molt la forma tant categorica amb que afirmes que la gent amb carrera està menys preparada.

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44424

• flashover1
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
Primer de tot felicitats per haver entrat en aquesta última opo de Gene (al final vas passar el tall de conducció, m'enalegro).
Tens raó en què potser he fet un comentari massa categòric i no tothom entra dins d'aquest sac, com el cas d'infermers i/o potser metges, tot i que els segons probablement no els trobaràs en bombers.

Però quines carreres aporten per la categoria de bomber més que un ofici?
Enginyeria elèctrica, mecànica? Jo preferiria tindre un fontaner, un mecànic, un cerraller,
Arquitectura tècnica? Trobaria que sí teòricament pot aportar consells, però preferiria un paleta d'ofici.
Empressarials, economia, filologies?
Psicòlegs?
INEF?

EStà clar que aquest tema és molt subjectiu i tindre un tipus de personal aporta uns beneficis que l'altre els hi manca i viceversa. Però trobo molt normal i raonable que un cicle formatiu puntuï i en canvi una carrera no. Actualment els cossos de bombers hi ha gent formada en uns aspectes que per les tasques no són necessàries i en canvi manquen per unes altres que són molt necessàries. A veure, jo no sóc bomber però a la força tothom ha de conéixer i saber la constitució d'una instal·lació d'aigua, de llum i gas. Es necessari trobar les claus de registres i saber tallar els subministres, encara que sigui competència de les companyies subministradores, o et digui el caporal o el sargent de torn com i on fer-ho. També el funcionament d'ascensors, realitzar apuntalaments de forma correcta (que sí que es veritat que es tasca de l'escola ensenyar-ho), saber realitzar el manteniment bàsic dels vehicles que costa una pasta a la Gene en cada exercici, més de 2 milions d'euros, ves no ho podien fer ells mateixos fer un canvi d'oli o canviar un llum que costa centenars d'euros....

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44444

• Laura_23
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
No volia crear un safreig d'això. M'ha quedat clar que amb la carrera d'enginyeria no em donen ni em donaran punts.
Assis, estic totalment d'acord amb tu i comparteixo la mateixa visió d'aspirar a ser un bon bomber.
Flashover, a tu t'haig de dir que, evidentment i gràcies la carrera que tinc i a les ganes que tinc de continuar estudiant, opositaré per pujar una vegada dins el cos i ja de passada deixar ben amunt als que tu consideres cerebritos. Els meus valors són molt diferent dels teus, així que no tinc res més a discutir.

Moltes gràcies a tots.

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.196 segons
Gràcies a Fòrum Kunena