Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44451

• david aguilar
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 74
  • Gràcies rebudes: 2
Estudiar pa qué? Eso es de pringaos, yo a la obra a los 16, a ganar pasta y a vivir (Estic segur que abans de la crisi van haver moltes afirmacions d'aquest tipus).
A què aspira un pais en el que la formació no és important/necessària? Mare meva em faig creus de llegir segons quines coses

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44452

• flashover1
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 24
  • Gràcies rebudes: 6
A veure Laura_23, en primer lloc dubto molt que em coneguis prou com per dir que tens uns valors diferents als meus. És més, simplement he exposat una oponió i amb coneixement de causa. Quan tenia la teva edat també vaig començar a opositar, després d'acabar la carrera, i veia com aquells anys d'estudi no eren tinguts en compte a l'hora d'accedir a l'escala bàsica; jo no tinc al cap ni ser caporal, ni sergent i, encara menys sots/instpector... per això no em presento ni tinc cap mena d'intenció de presenta'm a cap oposició de sots-inspector, que en aquests anys hauria pogut presenta'm a 3 convocatòries bones. No m'agrada manar ni dirigir a ningú, i no em considero cap tipus de líder, simplement m'agrada treballar recolzat amb altres, confiar en ells, i aportar tot lo bo de mi; jo no entenc, humilment, que la gent tingui al cap pujar a alts rangs abans d'accedir, no ho entenc la veritat. Per pujar primer has de veure quina feina fan els de dalt, valorar si és el que vols i és la que tu desitjaves ...

Quan dic que trobo coherent en aquests moments que no es valorin graus, llicenciatures o diplomatures és pel fet de què conec bombers de diverses administracions, he realitzat campanyes forestals i he provat sort en altres llocs d'Espanya, això m'ha obligat a llegir diferents bases i veure com a l'Ajuntament de Madrid, País Vasc, Barcelona, i molts altres llocs et demanen primer conéixer un ofici (en el cas de Barcelona no, però temps al temps) o uns estudis de formació professional específics i després apareix el tema de la prova d'ofici i/o la fase de concurs que decanta totalment entrar o no en una borsa de treball. Actualment el cos de Bombers esta sobreformat en uns aspectes, aixó és bo, però està infraformat en altres aspectes, dolent i encara més si són els més utilitzats.

En aquests anys he set el primer en no donar-me per vençut per aquests fets i he continuat estudiant altres carreres i sobretot cicles formatius per obtindre diferents carnets i mèrits, perquè sóc el primer en creure en la formació. Això no justifica, que el fet d'estudiar carreres, que potser necessitin molta més dedicació que un cicle formatiu, o per l'extensió del temari, tinguin que puntuar en un accés a l'escala bàsica, ni molt menys. Un contraexemple seria accedir a l'escala executiva i dir que no puntuen els cicles formatius, doncs bé, ho trobo raonable també perquè les tasques del comandament tampoc li exigiran les mateixes necessitats que un bomber de primera.

David Aguilar, suposo que pel comentari que has fet deus de ser aparellador o arquitecte i t'ha fet dentetes que aquests de "la obra" com has dit, amb tot el meu respecte, guanyessin diners i diners en èpoques de bonança i ara represetin més del 40% de la gent que està a l'atur. Bé, estic d'acord en part amb tu, a mi també em foteia veure com un electrecista o un fontaner s'embutxaqués més de 4.000 euros mensuals, això sí treballant més hores que un rellotge, mentre jo era un incrèdul becari en un multinacional treballant 50 hores i cobrant 800 euros i gràcies mentre opositava. Però ho entenc ara, al cos de Bombers passa exactament el mateix, estem en un món que canvia continuament i les necessitats canvien continuament.

Antigament, al cos predominaven gent amb ofici, veuràs que la majoria dels nostres antics prèviament eren mecàncis, paletes, electricistes, ... i havia molt poca gent amb estudis universitaris, ara passa a l'inversa i això preocupa en part. Diuen que per aquest motiu hi és l'escola, per subsanar aquestes mancances i instruir als futurs bombers en les branques més importants que podran trobar-se en la vida quotidiana, però bé això no succeïria si s'exigís un ofici per accedir, o una prova d'ofici com succeïa antigament a barcelona.

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44454

no sé q coi ha passat q m'entre estava teclejant m'ha saltat sense preme el ''tramet'' :lol:
Pel q fa a lo q deies del manteniment, això és va dins del q deia de un cos més professional. Un bomber es té de dedicar ha formar-se i fer pràctiques. La revisó dels vehícles q les fagi un professional. Abans eren molt últis els paletes ja q els parcs els construient els propis bombers. Per sort, això també ha canviat.
Res, q cadascú té la seva opinió sobre el tema i jo només aporto la meva. I lo dels mèrits, casda persona escombra pels seus interessos.
Ale sort i apretar q la ''rumorologia'' diu q algo es cou.

Salut i peles!!!

Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 5 mesos #44455

Ostia q cateto :lol:
He fotut una parrafada de deu i no l'he penjat.....
Lo q dic en el post es el final de una parrafada q he fotut(q ara no tinc temps per tornar a fer) i no se q coi ha passat. Mi estic fent mal :roll:
Ale

Re: Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 2 mesos #45707

• centralreps
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 152
  • Gràcies rebudes: 14
Quan va néixer el cos de bombers de la Generalitat, no hi havia tanta gent que estudia a la universitat com avui en dia...

Com digueu el món és canviant i les necessitats d'un col·lectiu també.

Re: Mèrits carrera d'enyinyeria fa 14 anys 3 setmanes #46447

flashover1 va escriure:
Un arquitecto muy bien formado que esté en estructuras y cálculos con métodos de Maxell, bla bla bla, no tendrá ni zorra cuando una biga o una pilar pueda ceder por fallo de resistencia, sin embargo un paleta o uno de la obra como tu dices tendrá mayor intuición que no el arquitecto, porqué el se ha ensuciado las manos, unos más que otros está claro, y conoce el comportamiento del material.

quote]

Jo no estic d'acord amb això que dius, segons tu un paleta té "intuició" de la fallida d'un pilar per exemple... i un arquitecte no té ni "zorra".. no? Segons tu com ha treballat fent el pilar ja sap quina resistencia té, oi?

Amb això que dius demostres que no saps com funciona una obra, ni com es el procés constructiu.
L'encofrador o paleta es una peça més d'aquet procés, però no sap ni quin tipus de formigó s'utilitza, ni el diàmetre de ferro perque serveix, ni perquè la disposició de les barres es una o un altre.

Per altra banda si que crec i estic d'acord amb tu, que un bon bomber es millor un "manitas" que ho ha tocat tot, que no una persona amb carrera. El bomber necesita practica, habilitat i destresa, no només coneixements teòrics....

Salud!

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.126 segons
Gràcies a Fòrum Kunena