Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Especialitzacions fa 14 anys 5 mesos #44341

• markitecte
  • Avatar de markitecte Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 12
  • Gràcies rebudes: 1
Hola,

He sentit, que dins del cos de bombers de la generalitat existeix la possibilitat d'especialitzar-te, però no acabo de trobar quines especialitzacions són i la tasca de cadascuna.
Se que existeix el GRAE, el GRAF i el GEM, però a mi m'han parlat d'especialitzacions del tipus: diagnosi d'edificis afectats, accidents de transit, fuites químiques...etc.
A veure si algú té més idea.

Moltes gràcies.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Especialitzacions fa 14 anys 5 mesos #44346

Hola Markitecte,
Intentaré aclarirte lo que vols saber.Suposo que pel teu nom potser ets arquitecte...?
Tú pots optar per entrar a escala básica,opos i fer de bomber continuar pasant proves, fins accedir a
GRAE(grup actuacions especials Muntanya,submarinisme).
GRAF(grup actuacions forestals).
GEM(grup emergències mèdiques)a aquest no pots accedir ja que són Metges e infermers(Voluntaris però remunerats) i els tècnics transport sanitari(IL.LEGALMENT)ho fan els GRAE de Muntanya i treuen la feina als altres companys(TTS,TEM).Ja que la administració s´estalvia contractar tècnics,
es nota que jo ho sóc ¿no?
Lo que t´interessa a tú,és que pots accedir també per Titulació o carrera(Gups A,B,C)a diferent Escala al cos de bombers, crec... si ets Arquitecte,es convoquen places a gencat llegeix els requisits al web.
Desitjo que serveixi.Ànims i sort.

Especialitzacions fa 14 anys 5 mesos #44348

• markitecte
  • Avatar de markitecte Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 12
  • Gràcies rebudes: 1
Hola Oscarhf,

Gràcies per la resposta. Però jo tenia entés que hi havia un altre tipus d'especialització.
Segurament estaré confós...
Jo sóc arquitecte però crec que s'ha d'opossitar primer pel cos de bomber, fer l'any de pràctica i, al cap d'uns anys, quan hi hagi plaça intentar ascendir...
Prou dificils sembla entrar en el cos ja...
Sort!

Especialitzacions fa 14 anys 5 mesos #44352

L'accés a les categories de sotsinspector/a (escala executiva) i d'inspector/a (escala superior) es fa per concurs oposició lliure, que inclou un curs selectiu de capacitació a l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, el qual ha de comprendre un període de pràctiques per al personal aliè al cos. Per a l'ingrés a la categoria de sotsinspector/a cal tenir la titulació del grup B, i pel que fa a la categoria d'inspector/a, cal tenir la tiltulació del grup A.
Això mira-ho bé al web de "gencat" i també a "bcn",tú tens bona sortida a la crisi.
Molta sort Markitecta.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.125 segons
Gràcies a Fòrum Kunena