tinc uns apunts on posa:
• Mercedes 1929.
• Tracció total permanent, amb bloquejos independents, longitudinal i eix posterior
• Bomba SIDES 50/8 de baixa pressió, monitor d’aigua amb instal·lació fixa,
premesclador automàtic incorporat en la bomba
• La capacitat de la cisterna és de 7.000 litres d’aigua i 800 litres d’escuma
• Mànegues de 120 m de 25 mm Æ, 120 m de 45 mm Æ i 240 m de 70 mm Æ
i em diu que es una BOMBA CISTERNA ESCUMA, jo pensava que la descripcio es de una nodrisa, es el mateix? si es que no poderu dir-me les diferencies?
Doncs llegeix-te la constitució i l'estatut, i et vas mirant temes tipus matèries perilloses, o física del foc, però no crec que t'hagis de saber les matrícules dels camions jejeje
Jo m'ho miro com capes... primer lo general, i després et vas aprenent dades.
Exemple: T'aprens el tetràedre del foc, i què és cada component. Quan ja t'ho sàpigues, et pots començar a mirar Rangs d'Inflamabilitat de matèries concretes, però només quan et sàpigues lo general molt ben sabut.
Dins la norma UNE 23905-89 que regula els vehicles cisterna ( BNL/BNP ) si que per alli dins he llegit algo sobre les BCE i BCA.
BCA = Bomba Cisterna Aigua, capacitat mínima 8000 l.
BCE = Bomba Cisterna Espuma, capacitat mínima aigua 7200 l.
Ara, si ja preguntes per un Mercedes 1929, aquí com no t'hagis empollat el manual del camió les portes clares per si ens pregunten algo en concret.
Si estas començan a estudiar, et recomano que pillis la norma UNE 23900 que es la que regula els vehícles contra incendis i comencis a fer-te esquemes i a estudiar coses d'alli.
A coneixer, diferencia i saber coses bàsiques sobre un BUP, BRL, BRP, etc i també sobre les escales, ABA, ABE, AEA, etc.
Agafar manuals concrets de marques concretes es una bogeria intentar empollar tenin en compte que tenim vintipico temes que controlar. A menos que siguis una men privilegiada.
no us emparreu amb aquests temes...estudieu coses importants dels temes que diu a la ultima base.
les codificacions dels vehicles ens les estan explicant tot just ara a l'escola.
sort