Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

DUBTE AMB ELS HALONS fa 15 anys 9 mesos #34977

• carles35
  • Avatar de carles35 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 31
  • Gràcies rebudes: 0
Hola bon dia a tothom,
estic llegint uns apunts que m' han passat sobre els diferents agents extintors i dins d' aquests apunts tinc unes quantes preguntes fetes, així a nivell cassolà. Tinc un dubte en una pregunta referida a els halons que diu així:
Quin és el metode secundari d' extinció dels halons?
a-sufocació
b-inertització
c-refredament
d-inhibició
Em marca la b però amb un senyal de interrogant.
Algú em pot ajudar a aclarir si realment és aquesta la resposta correcte i ,sí és així, explicar-me un pél que és exactament aixó de la inertització.
Gràcies i saluttt!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

DUBTE AMB ELS HALONS fa 15 anys 9 mesos #34983

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
El principal mètode d´extinció dels halons és l´inhibició de la reacció en cadena, el secundari és sufocació, al diluir la concentració d´oxigen.

DUBTE AMB ELS HALONS fa 15 anys 9 mesos #34989

Home la a) és bona el que passa que la resposta b) és més concreta encara.
Sufocació, com ja saps, significa que s'està aplicant un mètode d'extinció sobre el comburent, però ho pots fer o bé extraient/apartant el comburent directament o, entre altres, disminuïnt el percentatge d'oxigen fins al M.O.C (Concentració Mínima d'Oxigen) de la barreja considerada, això seria la definció d'inertització. Aleshores per inertitzar es substituiex part de l'aire o tot ell per nitrogen/CO2 o altres agents.

DUBTE AMB ELS HALONS fa 15 anys 9 mesos #34995

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
Ok jbm, amb tot el respecte però, em sembla que pot haver-hi problema encara que la teva resposta sigui més exacta parlant en termes de l´absolutitat de les lleis de la física, perquè inertitzar no és una paraula que existeixi en català i sufocació és la segona propietat que dónen als halons als apunts de l´ISPC.

DUBTE AMB ELS HALONS fa 15 anys 9 mesos #34996

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Carles queda't amb la resposta de Ratafia que es ben clara i senzilla d'entendre que si no et fotràs un embolic. :wink:

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

DUBTE AMB ELS HALONS fa 15 anys 9 mesos #34997

Estic d'acord amb tu Ratafia que lo que digui l'ISPC va a missa perquè així ho valoren en els seus exàmens. Però per sufocació pots actuar, que jo sàpigui, per ruptura del contacte entre el combustible i el comburent amb un material pràcticament incombustible ó bé projectant una substància a pressió; o per dilució de la barreja, projectant una gas inert per a què la concentració d'oxigen disminueixi per sota de la concentració mímina exigible (inertització).
Hi ha molt vocabulari tècnic que encara no ha set introduït al diccionari/enciclopèdia catalana,...

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.131 segons
Gràcies a Fòrum Kunena