Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Pregunta sobre si es pot treure el casc a un accidentat... fa 16 anys 6 mesos #30140

  • srg
  • Avatar de srg Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 24
  • Gràcies rebudes: 0
Perdoneu si no poso com era la pregunta exacta pero bueno, segur que tots sabeu de quina parlo, si es pot treure el casc a un accidentat de moto.

Si no recordo malament el corrector diu que es pot treure entre 2 persones (estic a la feina i no tinc el full de respostes per posar la resposta exacta).

Jo tenia entés que se li pot treure si no pot respirar per practicar-li RCP (que es la que vaig contestar), ara be:

Si em trobo amb un accidentat (hi vaig jo sol...puc ser bomber i esta fora de servei i li hauria d'atendre igualment) i el pobre noi no respira, doncs me'l quedaré mirant i després li diré als seus familiars que no vaig fer res pq el corrector deia que si no hi han 2 persones no es pot treure el casc...

Suposo que enteneu que vull dir i si m'equivoco, que es possible, que algú ens ho aclareixi.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Pregunta sobre si es pot treure el casc a un accidentat... fa 16 anys 6 mesos #30143

  • rampanat
  • Avatar de rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Aquesta pregunta era molt cabrooooonnaaaaaaaa

no recordo les respostes de memoria ara, pero si recordo que els dubtes estava entre 2 , entre la del sempre amb dos persones i no se que mes ... i la de si esta concient, respira i no es queixa no se que mes..

Les dos respostes estan incompletes, mal explicades...

Han volgut fer un examen un pel més dificil ( estan amb el seu dret per fer-lo com vulguin ) fican moltíssimes preguntes on les has de raonar i demostrar que has entes el temari enlloc d'empollarte'l i l'han cagat amb moltes preguntes fotense ells mateixos la picha un lio.

En fi, es el que he vist jo, molt bé per un cató ... un desastre per un altre.

Aquesta me l'ha vaig jugar al no veure'n ni una ni l'altra clara i segons el corrector, l'he cagat.

M'agradaria tenir el tio que la va fer que me la raones cara a cara amb pels i senyals, pero bueno , coses aixi sempre passen i passaran en els nostres examens.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Pregunta sobre si es pot treure el casc a un accidentat... fa 16 anys 6 mesos #30144

  • srg
  • Avatar de srg Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 24
  • Gràcies rebudes: 0
rampanat tens tota la rao sobre que poden fer l'examen com els roti i també estic d'acord en que s'han fet la pixa un lio en bastants preguntes.

Pero tio això es una oposició i com be saps molta gent ho dona tot, jo crec que es totalment inadmissible el 'caxondeo' que es porten amb alguna pregunta. Si no en saben que contractin una empresa privada que els hi faci, com fan amb els psicotecnics....

Un altre cosa es que vulguin putejar al personal

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Pregunta sobre si es pot treure el casc a un accidentat... fa 16 anys 6 mesos #30145

  • rampanat
  • Avatar de rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Ho se Srg ho se, se que tens tota la raó , pero estic tant decepcionat amb mi mateix per haver tret una nota tan baixa que estic anul.lat ara mateix.

Necessito descansar uns dies i ficar les neurones a puesto, m'he trencat tant les banyes estudian i pencan i tot a la vegada que estic agotadíssim i per rematar, m'ha sortit l'examen fatal.

Sento no poder aportar res ni ajudar en res ara mateix, primer m'haig d'arreglarme jo.

Jo per a mi els hi feia repetir tot l'examen i que el fessin com deu mane, pero no llogaran un altre cop tota la UB per nosaltres ni confeccionaran un altre examen per tots.

Penso que hem d'assumir aquestes coses, uns examens surten millors, d'altres pitjors i per la nostra part, amenys que fotin un disbarat molt gordo, anar aguantan com poguem.

Ara mateix hem sento un inutil, igual deixo de postejar uns dies ja que no se ni que di, estic massa bloquejat per tot i alguns temes personals.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Pregunta sobre si es pot treure el casc a un accidentat... fa 16 anys 6 mesos #30147

Rampanat! Mecagondios!!! Levanta ese ánimo o salgo de casa corriendo ahora mismo y te voy a buscar por tierras valencianas!!! No puedes ser tan negativo por un puto examen que se han pasado 3 pueblos (psico) y un teórico que tenía más trampas que la casa de Tom y Jerry!! :twisted:
No quiero que un futuro compañero de profesión se hunda y piense que es un inútil por un simple examen!
Anímate!!
Y prontito otra vez a estudiar, que saldrá Barcelona!!
Muchos ánimos.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Pregunta sobre si es pot treure el casc a un accidentat... fa 16 anys 6 mesos #30151

  • srg
  • Avatar de srg Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 24
  • Gràcies rebudes: 0
Vinga tio, no et desanimis, no els hi donguis aquest plaer. Ja veuras com la propera reculls fruits :D

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Pregunta sobre si es pot treure el casc a un accidentat... fa 16 anys 6 mesos #30159

  • rampanat
  • Avatar de rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
gracies nois, suposo que ara hem tocara fer suposicions i estadistiques i pensar en la nota final.

Rollo ... si al final de la opo la nota per estar dins els 176 voltarà el 6,5 doncs intentar apretar a les fisiques i al camio per quan acabi tenir de 6,5 cap amunt.

Canvi d'estrategia d'anar tranquil a anar amb el cul apretat.

Gracies pels anims

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Pregunta sobre si es pot treure el casc a un accidentat... fa 16 anys 6 mesos #30160

rampa, animat!!! si vas be fisicament entre un 7-8 i no la lies al camio tens moltes possibilitats tio!!!
mirat les notes de l'any passat i veuras!!!! pitjor es tenir bona nota i que al psico la caguis!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Pregunta sobre si es pot treure el casc a un accidentat... fa 16 anys 6 mesos #30164

Aviam, primer de tot cal dir a tothom que no es dongui res per perdut fins el dia que surtin les notes.
Perquè poden haver-hi sorpreses. O sigui ànims a la gran majoria que no les té totes. M'hi incloc. Després, sobre la qüestió de la pregunteta que ens toca : El casc

Jo vaig respondre la de "només es pot treure si l'afectat no respira". Estic d'acord que potser no és "Només" sino que hi ha altres circumstàncies en la que sí es pot i s'ha de treure. Però vaig veure que era la menys errònia de totes. És trist però així ho vaig interpretar. Perquè crec que no n'hi ha cap de vàlida.

Fins aquí tot correcte, oi? O no. Doncs bé, l'opció bona triada per la correció oficial dóna com a bona la:
Sempre s'ha de retirar, però quan hi ha dues persones per fer-ho.

Doncs jo crec que aquesta encara és menys certa que l'altra resposta abans esmentada. Sempre no s'ha de retirar. Perquè quan hi ha supòsit greu de traumatisme craneoencefàl·lic no s'ha de treure fins que arribi a l'hospital. ¿O resulta que si el treus i et quedes amb mig cervell dintre el casc el tornes a ficar i no passa res perquè això és com un puzzle? No senyors, això no és seriós. Aquesta pregunta està confeccionada d'una forma molt barroera i sense cap mena de sentit.

Salut

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Pregunta sobre si es pot treure el casc a un accidentat... fa 16 anys 6 mesos #30167

Jo quan vaig fer el curs de sanitari la premisa és més o menys aquesta.

El cas SEMPRE s'ha de retirar excepte ... i aquí va allò de que estas sol, no saps fer-ho, etc... Però la norma diu que SEMPRE s'ha de retirar.

S'ha de confessar que estaba molt mal explicada i amb tota la puteria del món.

I Rampa, l'any passat diria que va entrar gent amb teòrics de 5 així que hakunamata i palante!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Pregunta sobre si es pot treure el casc a un accidentat... fa 16 anys 6 mesos #30171

  • AlexRuizAR
  • Avatar de AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
  • Gràcies rebudes: 0
Rampa tiu, a mi m'ha passat igual, tant de temps tancat a casa, sense sortir, sense veure a la familia, sense tindre vida social... només treballar i de tornada a casa a estudiar, treballar i estudiar, treballar i estudiar, i tot per despres no passar del 6.... la veritat es que havia sortit molt content del examen (teòric) m'havia semblat inclus molty fàcil, però me l'han clavat per molts puestos, he fallat algunes preguntes per anar massa ràpid o per confar-me, altres perquè m'han enredat i d'altres per arriscar-me, però tot i així és el meu primer examen de gene i no tic descontent del tot.
Tot això no ens ha de deprimir, el que ens ha de fer pensar, és que hem d'estudiar més i amb més temps, ja que jo quan va acabar la opo de bcn ho vaig deixar estar un temps i desprès ho vaig reprendre, i ara veig que potser no cal estat TOTS els dies tancat a casa 4,5 o 6 hores estudiant durant un temps, sino ser més constant.
Ara el meu objectiu és treure'm la prova d'accés de la Uni, perquè pel que ja es va dir un dia, quan treguin l'edat màxima, ficaràn que has de tenir com a mínim Bat o FPII, així que me treuré la PAU i més endavant (quan ja sigui bomber, perquè algun dia ho seré, SEGUR) doncs fer una carrera...
Ànim que qualsevol dia estem dins!!!!!!!!!!!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Pregunta sobre si es pot treure el casc a un accidentat... fa 16 anys 6 mesos #30172

  • ungoliath
  • Avatar de ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314
Buscant per internet es pot trobar tot això:

* NO quitar el casco,al herido inconsciente, a no ser de que exista parada cardio-respiratoria, y MUY importante, sepas hacerlo.

Como norma general no debemos quitarle el casco a un herido por accidente de moto pero, si ese herido necesita reanimación cardiorrespiratoria ¿cómo lo hacemos?.

Podremos quitarle el casco, en esta situación excepcional, pero siempre y cuando conozcamos las técnicas para ello, y para que se pueda realizar correctamente necesitamos la ayuda de dos auxiliadores.

En caso de no disponer de los dos auxiliadores o no saber cómo quitar el casco sin producir lesiones en la columna cervical, lo más apropiado es limitarse a realizar reanimación cardiaca, sin quitar el casco.

En conclusión, nunca debes quitar el casco a un herido de moto a no ser que le tengas que hacer la reanimación cardiorrespiratoria, y aún en este caso no lo debes hacer a no ser que seas un experto y cuentes con la ayuda necesaria para poderlo hacer.


Un Casco protector como la gorra de u jinete o el casco de un motociclista, es mejor dejarlo puesto y sólo debe quitarse si fuera absolutamente necesario (por ejemplo, un casco que cubra toda la cara y la cabeza puede impedirle practicar la respiración artificial). Si fuera posible, debe ser la propia víctima quien se quite el casco.

Idealmente, se necesitan 2 personas para quitarlo, de modo que la cabeza y la nuca estén constantemente apoyadas. Si fuera necesario quitarle el casco, la cabeza del herido también debe estar cuidadosamente alineada con la columna, en la posición neutral.



En principio no hay que hacerlo, porque se trata de que lo hagan los profesionales. La extracción de casco requiere una técnica concreta y se debe hacer siempre entre 2 personas.

En primer lugar, sin animo de que nadie se lo tome como un farol, solo decir que soy medico con 11 años de experiencia en asistencia en urgencias de hospitales y que tengo la especialidad de cuidados criticos hecha, trabajando actualmente en una UCI, ademas soy instructor de reanimacion cardiopulmonar tanto para la poblacion general como para mis propios compañeros, Esto lo digo un poco para justificar lo que os voy a contar mas adelante sobre los cascos.

Habitualmente todos sabemos eso de "en caso de accidente no me quiten el casco" y esto en lineas generales hay que tomarselo como una verdad, pero como todas las verdades tiene sus exepciones.
Hay que tener muy claro que la retirada del casco a un accidentado grave es una maniobra de riesgo, que solo se debe realizar si lo hacen 2 personas y al menos una de ellas con experiencia en el manejo de accidentados, y NUNCA deberia hacerse por gente sin conocimientos, salvo en una exepcion, asi si el accidentado sufre compromiso vital ( para entendernos vemos que no respira o no tiene pulso), en este caso si se debe retirar el casco sea como sea e iniciar las maniobras de reanimacion ( el famoso boca a boca y el masaje cardiaco).

1 conclusion: Nunca quitar el casco a un accidentado grave a menos que no respire o no tenga pulso, en cuyo caso SI lo quitaremos COMO SEA e iniciaremos boca-boca y masaje cardiaco.


No quitar el casco a los motoristas accidentados, sin conocer las técnicas para hacerlo (es muy peligroso)


Etc.... etc....

VOSALTRES MATEIXOS VALOREU!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Força i Constància

Pregunta sobre si es pot treure el casc a un accidentat... fa 16 anys 6 mesos #30173

Aviam he estat buscant per internet i de fet he trobat llocs que asseguren que per norma general cal treure el casc sempre, pero també d'altres que afirmen que només cal treure'l en certes ocasions (jeje evidentment només poso les que he trobat que afirmen que no cal treure'l sempre):

RETIRADA DE CASCO

Es la técnica mediante la cual se retira el casco protector a un motociclista accidentado.

ACTUACIÓN

Sólo se debe retirar el casco si la permeabilidad de la vía aérea y/o la ventilación están
comprometidas.

Realizada por dos intervinientes:
Un interviniente situado por detrás del paciente mantiene alineación continua de la
cabeza del mismo, situando ambas manos a los lados del casco con los dedos en la
mandíbula y soltando la correa de fijación.
El segundo interviniente...


Una altra


- Quitar el casco a un motorista.
Nunca le quites el casco a un motorista. Según Cruz Roja, sólo debe hacerse si no respira o si lo hace con dificultad y si vomita o ya lo ha hecho, y por una persona que sepa cómo hacerlo. Retirar le casco implica un riesgo para la víctima.


En fi en posaría més. Però aviam jo només vull constatar un cosa. ¿Qui collons sap quina és la biblia dels primers auxilis, o sigui quin conveni és l'estandart, el vàlid, el vigent a l'hora de procedir a assitir a un accidentat? Hi ha algun manual oficial? Perquè segons on mires uns diuen una cosa i altres una altra. És trist que haguem de discutir aquestes coses.

Salut

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Pregunta sobre si es pot treure el casc a un accidentat... fa 16 anys 6 mesos #30335

a ver el casco se saca siempre no lo vas a llevar al hospital con el casco. La maniobra hay que hacerla entre dos personas porque hay que realizar bien la maniobra de hiperextension porqué sino es peor el remedio que la enfermedad. Ademas es importante quitarselo si está inconsciente porqué si vomita puede broncoaspirar y ahogarse o que se produzca una infección interna.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

  • Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.169 segons
Gràcies a Fòrum Kunena