Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Infermer Bombers Generalitat fa 16 anys 10 mesos #25464

• anakletopatineto
  • Avatar de anakletopatineto Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 4
  • Gràcies rebudes: 0
Bones a tots,

Actualment estic estudiant infermeria amb vistes a treballar a la prehospitalaria i rescats... Aleshores m'agradaria a vera si els bombers mes experimentats de per aqui me poden orientar ja que estic interessat en posarme de infermer als bombers de la generalitat pero no se quines dotacions van acompanyades d'aquest tipus de personal sanitari. A diferencia dels bombers de Barcelona on cada parc te la seva ambulancia amb infermer m'agradaria saber com i on es la feina dels infermers als bombers de la generalitat... Tinc entes que existeix el GEM a Bellaterra, pero tampoc se les seves funcions gaire clares... Un altre assumpte es si s'ha d'entrar per la via convencional de oposicions amb tot el tinglado de proves de acces i despres ya ets bomber ras amb l'additiu dels coneixements sanitaris que et dona haver estudiant infermeria o si pel contrari existeixen plaçes de bomber infermer exclusivament amb un altre procediment d'acces...

Moltes gracies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Infermer Bombers Generalitat fa 15 anys 10 mesos #34382

Bones,

Actualment estic buscant les mateixes respostes
Tens alguna resposta per poderme orientar?
Aquest any acabaré la DUI i m'interesaria molt esta en aquest equip.

Gràcies

Infermer Bombers Generalitat fa 15 anys 10 mesos #34400

Molt bones.

A veure, actualment tots els metges i infermers que treballen a bombers, o sigui al GEM, tenen un contracte com a personal laboral i s'hi accedeix per un procediment propi de selecció. Algun cop he vist publicat l'anunci de places al gencat.cat/interior. Ara també existeixen places per a infermers i metges de campanya forestal (3mesos). Malgrat tot us haig de dir que no son pas funcionaris.

A part d'això, tu pots ser bomber (oposicons normals) i ser metge o DUI, però com que per contracte no estas contractat per a fer les funcions d'un metge o un infermer, només podras fer el que fan els bombers, de TTS. Algun dia caldria que ho regulessin i fessin una escala de personal sanitari dins del cos de bombers...

Sento no haver-vos aclarit gaire la situació..
SIAU!

Rob

Infermer Bombers Generalitat fa 15 anys 10 mesos #34405

• voluntàri-palau
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 589
  • Gràcies rebudes: 2
BONES COMPANYS, ampliu la info que ens ha donat el company Rob per dir-vos que avui dia s'esta provant de fer una escala altrnativa. Es tractaria de ser bombers paramedics. només hi ha 3 i estan tots a Bcn. Ara com ara fan proves amb diferents protocols i coses vàries. Despres hi ha els metges o ingfermers que en hores de voluntariat actuen de paramèdics. Van vestits amb un jaqueto com els bombers però de color tronja i blau i amb el casc blanc amb l'estrella de mèdics.(no s'em pengen les fotos, si en voleu m'envieu un privat amb el msn i us les passare)

Però de moment la cosa no va a més , així que paciència.

Infermer Bombers Generalitat fa 15 anys 10 mesos #34447

Hola.

Un bombero de barcelona me dijo que el personal sanitario en bomberos va a desaparecer en cuanto se jubilen los pocos que quedan. Ya que el ayuntamiento dice que el servicio de ambulacias en bomberos de bcn es un servicio por duplicado (ya existen servicios de emergencias especializados en la atencion sanitaria) y es innecesario.

Es una reclamacion sindical que no se extinga el servicio de ambulancias en bomberos con sus respectivos medicos o enfermeros (funcionarios) ya que todos los bomberos desearian tener a su lado a un experto en tema sanitario con el beneficio de que se desenvuelven perfectamente en un siniestro en el que interviene bomberos por no decir que algunos han sido bomberos.

Pero el problema radica y radicara siempre en su elevado coste, por eso el ayuntamiento no los quiere.

Saludos!

Infermer Bombers Generalitat fa 15 anys 10 mesos #34514

Bones companys!

Jo vaig acabar fa pocs mesos la carrera d'infermeria amb la intenció de treballar en el món extrahospitalari o d'infermer als bombers. Pel que fa al tema infermer de bombers, s'ha d'entrar via oposició per a infermers per tal de treballar al parc de Cerdanyola amb el GEM. El que passa es que per estar en una ambulancia cal molta experiència, el meu consell es un cop acabat la carrera treballar un parell d'anys en una unitat d'urgències i desprès intentar entrar ja sigui al SEM o al GEM.
Ultimament he sentit també que volen crear la "figura" del bomber-infermer, suposo que per tal d'aprofitar els conexements que puguin tenir alguns bombers a nivell sanitari, tot i que encara no esta gaire clar tot això, ja se sap...tot comença amb rumors...
Espero que us serveixi d'ajuda!

Infermer Bombers Generalitat fa 15 anys 10 mesos #34729

• anakletopatineto
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Osti que be que el tema s'animi, que portava mesos i mesos sense obtenir resposta....!

He anat recopilant molta i mooolta informacio per saciar els meus dubtes, com que veig que hi ha mes de un fanatic de la prehospitalaria per aqui interessat en el tema de infermers a bombers, la compartire amb vosaltres.

A nivell de bombers barcelona les unitats de suport intermitg (bomber-infermer) les volen treure tal i com molt be a explicat "vpo", elevat cost i servei "innecesari" tot hi que jo penso que son molt i molt utils xq un infermer de bombers te coneixements i habilitats que un infermer del SEM pot no tenir, com pot ser acces a victimes atrapades, acces a victimes mitjançant tecniques de progressio en corda, maneig de ERA's etc etc... Per no dir que porta l'EPI adecuat per aquest tipus de intervencio, ja que disposen del mateix equip d'autoproteccio que els bombers...

A bombers de la gene el GEM esta centralitzat a Cerdanyola i disposen segons tinc entes, de una ambulancia de SVA i l'helicopter del GRAE (mes el de reserva per si haguessin de sortir quan els GRAE estan en una actuacio). El personal de guardia tinc entes que son un metge i un infermer, si surt servei GRAE, el metge sempre o casi sempre surt amb ells i l'infermer es queda al parc per si calgues sortir amb la ambulancia a un sinistre. Les plaçes son de vinculacio laboral, no son funcionaris segons tinc entes, i fa cosa de un any i mig va sortir una convocatoria per 7 infermers, vaig poguer enxampar un pdf amb la valoracio de merits la seleccio va en funcio dels merits acumulats en l'experiencia en urgencies intra i extrahospitalaries a mes de masters, postgraus i cursos. Crec que tambe es valoren coses com docencia i publicacions fetes (la valoracio de merits es molt similar a la del SEM). Ah! Tambe dona merits haver sigut bomber voluntari! Per aixo la importancia/benefici d'haver servit a la seccio especial de voluntaris com a infermer...
Despres tema voluntariat es on estic mes confus, xq se que es pot accedir a la seccio especial de voluntaris al ser infermer, pero no se si t'exigeixen acreditar experiencia? a qui adreçes la solicitud? el cap de parc del parc on t'addscrius? el cap del GEM? Aixo que comentes "voluntari-palau" sobre els voluntaris metges i infermers amb el jaqueto carbassa antic? Jo n'he vist tambe emb els jaquetons actuals?
Tambe es interessant fotra una ullada al "Llibre Blanc de Bombers" on el GEM exposa un projecte d'expansio territorial, proposant que cada Regio d'Emergencies disposi de la seva dotacio de SVA de guardia, com a Cerdanyola, dons a cada R.E. S'explica que la seva tasca es complementa perfectament amb la del SEM ja que poden donar recolzament assumint serveis exclusivament sanitaris quan les USVA's del SEM estiguessin ocupades, que complementen l'atencio a les vicitmes dels sinistres, etc etc... Vamos lo que he opinat abans sobre infermers bombers BCN... Aixo seria molt i molt interessant que s'acabes tirant endavant, xq significaria una amplia oferta de plaçes a cobrir... A nivell de la provicina de Girona existeix el "GEMGI", aixi s'autoanomenen ells, que son un grup de metges i infermers voluntaris de la seccio especial, pero la seva intervencio es limita a grans catastrofes, simulacres i docencia de personal funcionari. Em sembla que la coordinacio d'aquest grup la porta el Sr. Josep Olivet, professor de la Facultat de Infermeria de la UdG, i per la gent que se que en forma part... Son metges i infermers amb molta molta experiencia a la prehospitalaria.
Aixo que comenta en Rob sobre els contractes de campanya forestal es cert, em sembla que ha entrat en vigor aquest any amb aquelles reformes proposades arrel de lo de Horta de st Joan... Es una dotacio de metge i infermer extra durant l'estiu que es desplaça als focs de mes de 30ha (em sembla) per muntar un punt medic avançat. Els vaig veure per primer cop aquest estiu al foc de Vilopriu, i el metge era del SEM que feia allo per treure's un sobre sou a l'estiu...

Em sembla que no em deixo res mes de tot el que he anat recopilant... Si algu tingues mes informacio sobre el tema de voluntariat a la seccio especial ho agrairia...

Espero sigui util la info!

Salut!

Infermer Bombers Generalitat fa 15 anys 7 mesos #36097

Merci a tots per l'info.

Infermer Bombers Generalitat fa 15 anys 7 mesos #36114

• bomberjuvenilcaldes
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 106
Què és això del llibre blanc dels bombers??

Infermer Bombers Generalitat fa 15 anys 7 mesos #36163

• anakletopatineto
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
enviam el teu mail per privat i te envio el pdf!

Infermer Bombers Generalitat fa 15 anys 6 mesos #37153

Hola
A mi també m'agradaria que m'expliquesiu que he de fer per ser voluntaria (sóc infermera)
Moltes gracies.

Infermer Bombers Generalitat fa 15 anys 6 mesos #37174

• voluntàri-palau
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
elephanta, mira els posts on posa bombers voluntaris i coses semblants, allà esta tot explicat.
De moment no pots fer res perquè ara mateix hi ha els inicis del curs i ja no et pots presentar, però primer mira't les condicions generals per entrar a voluntaris.

www20.gencat.cat/portal/site/int ... mt=default

Infermer Bombers Generalitat fa 15 anys 4 mesos #39710

Hola a tots!

Per variar sóc infermera am experiència en urgències intrahospitalàries i extra hosp. He fet guàrdies de formació amb bombers de la gene a Cerdanyola (GEM). He sentit que com a mesures correctores degut a l'incident que va costar la vida a 5 bombers GRAF i li ha fastiadiat la vida al restant, muntaran (entre d'altres mesures) una base médica a cualsevol incendi forestal superior a 13 o 15 Ha (no m'enrecordo bé). He trucat a la gene, als bombers i no tene ni idea.... algu sap alguna cosa???? Sé que com a l'hospital les onvocatòries no són gaire publicitades.... però algú sap si augmentaran el número de personal sanitari a bombers (concretament d'infermers/es). Si algú fos tan amable dackarir-me aixó li estaria molt agraïda! :D

Infermer Bombers Generalitat fa 15 anys 4 mesos #39718

• voluntàri-palau
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Silvia em sembla a mi que això només tu pot dir la Generalitat, i si ells et diuen que no en saven res i els bombers tampoc no tu dirà ningú d'aquí.També és molt possible que si es fa convocatòria sigui interinatge, o que sigui de fora de bombers.

Infermer Bombers Generalitat fa 15 anys 4 mesos #39722

Ok! i moltes gràcies! :wink:

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.187 segons
Gràcies a Fòrum Kunena