Osti que be que el tema s'animi, que portava mesos i mesos sense obtenir resposta....!
He anat recopilant molta i mooolta informacio per saciar els meus dubtes, com que veig que hi ha mes de un fanatic de la prehospitalaria per aqui interessat en el tema de infermers a bombers, la compartire amb vosaltres.
A nivell de bombers barcelona les unitats de suport intermitg (bomber-infermer) les volen treure tal i com molt be a explicat "vpo", elevat cost i servei "innecesari" tot hi que jo penso que son molt i molt utils xq un infermer de bombers te coneixements i habilitats que un infermer del SEM pot no tenir, com pot ser acces a victimes atrapades, acces a victimes mitjançant tecniques de progressio en corda, maneig de ERA's etc etc... Per no dir que porta l'EPI adecuat per aquest tipus de intervencio, ja que disposen del mateix equip d'autoproteccio que els bombers...
A bombers de la gene el GEM esta centralitzat a Cerdanyola i disposen segons tinc entes, de una ambulancia de SVA i l'helicopter del GRAE (mes el de reserva per si haguessin de sortir quan els GRAE estan en una actuacio). El personal de guardia tinc entes que son un metge i un infermer, si surt servei GRAE, el metge sempre o casi sempre surt amb ells i l'infermer es queda al parc per si calgues sortir amb la ambulancia a un sinistre. Les plaçes son de vinculacio laboral, no son funcionaris segons tinc entes, i fa cosa de un any i mig va sortir una convocatoria per 7 infermers, vaig poguer enxampar un pdf amb la valoracio de merits la seleccio va en funcio dels merits acumulats en l'experiencia en urgencies intra i extrahospitalaries a mes de masters, postgraus i cursos. Crec que tambe es valoren coses com docencia i publicacions fetes (la valoracio de merits es molt similar a la del SEM). Ah! Tambe dona merits haver sigut bomber voluntari! Per aixo la importancia/benefici d'haver servit a la seccio especial de voluntaris com a infermer...
Despres tema voluntariat es on estic mes confus, xq se que es pot accedir a la seccio especial de voluntaris al ser infermer, pero no se si t'exigeixen acreditar experiencia? a qui adreçes la solicitud? el cap de parc del parc on t'addscrius? el cap del GEM? Aixo que comentes "voluntari-palau" sobre els voluntaris metges i infermers amb el jaqueto carbassa antic? Jo n'he vist tambe emb els jaquetons actuals?
Tambe es interessant fotra una ullada al "Llibre Blanc de Bombers" on el GEM exposa un projecte d'expansio territorial, proposant que cada Regio d'Emergencies disposi de la seva dotacio de SVA de guardia, com a Cerdanyola, dons a cada R.E. S'explica que la seva tasca es complementa perfectament amb la del SEM ja que poden donar recolzament assumint serveis exclusivament sanitaris quan les USVA's del SEM estiguessin ocupades, que complementen l'atencio a les vicitmes dels sinistres, etc etc... Vamos lo que he opinat abans sobre infermers bombers BCN... Aixo seria molt i molt interessant que s'acabes tirant endavant, xq significaria una amplia oferta de plaçes a cobrir... A nivell de la provicina de Girona existeix el "GEMGI", aixi s'autoanomenen ells, que son un grup de metges i infermers voluntaris de la seccio especial, pero la seva intervencio es limita a grans catastrofes, simulacres i docencia de personal funcionari. Em sembla que la coordinacio d'aquest grup la porta el Sr. Josep Olivet, professor de la Facultat de Infermeria de la UdG, i per la gent que se que en forma part... Son metges i infermers amb molta molta experiencia a la prehospitalaria.
Aixo que comenta en Rob sobre els contractes de campanya forestal es cert, em sembla que ha entrat en vigor aquest any amb aquelles reformes proposades arrel de lo de Horta de st Joan... Es una dotacio de metge i infermer extra durant l'estiu que es desplaça als focs de mes de 30ha (em sembla) per muntar un punt medic avançat. Els vaig veure per primer cop aquest estiu al foc de Vilopriu, i el metge era del SEM que feia allo per treure's un sobre sou a l'estiu...
Em sembla que no em deixo res mes de tot el que he anat recopilant... Si algu tingues mes informacio sobre el tema de voluntariat a la seccio especial ho agrairia...
Espero sigui util la info!
Salut!