Veient que porten una bona temporada traient places de GPIF, em pregunto quina és la diferència entre l'EPAF i el GPIF. A part que uns són funcionaris i els altres laborals, a efectes pràctics, què fan de diferent?
Els epaf pengen de bombers ( conselleria d'interior) i els gpif d'agricultura si no vaig errat. Qui són els funcionaris? Els epaf són personal laboral fix i no tots, de moment.
Pensava que els EPAF també eren funcionaris, així que veig que en quant a relació laboral no hi ha diferència. Per tant, en quant a feina, quina és la diferència real?
Pel que tinc entès la feina és similar (desbrossar, feina de motosserra..) el que passa es que GEPIF no se si te capacitat d'intervindre en un incendi (nose si tenen prous medis) i els EPAF si que en tenen, de fet acompanyen a fer cremes controlades i als incendis curren fort, obrin linea amb eines mecaniques (aixo es el que jo he vist..)
La diferència per mi més notòria és que GEPIF deepn de forestal catalana, que és una empresa casi pública perque depèn un tant per cent molt alt de la Generalitat i els EPAF depenen de Interior. Una empresa pública te molta més agilitat per moure treballadors i per precarietzar les condicions ( contractes mes curts sense continuitat, sous mes reduits,..) i si ets Interí com els EPAF tens més drets, encara que certes places siguin nomes de 6 mesos (si m'equivoco que algú em corretgeixo).
Per tant jo crec quela dinàmica de l'administració que serà anar precarietzant aquets tipus de treballs serà passar competències a Forestal Catalana (menys estabilitzacions de places, menys mal de caps i facilitats d'agilitzar processos perque no deixa de ser una empresa).
Bueno aquesta és la meva visió personal del assumpte, bona part son conclusions meves ja que he treballat als dos costats, si algú te alguna opinió oposada també m'agradarie saber-la. Merci!
We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.