Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

EXTINTORS CO2 fa 3 mesos 4 setmanes #71507

• pauklar
  • Avatar de pauklar Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 9
  • Gràcies rebudes: 0
Bon dia, a veure si algú em pot resoldre un parell de dubtes que tinc sobre els extintors de CO2.
He llegit en varis llocs que els extintors de CO2 contenen el diòxid de carboni en fase líquida al seu interior, a una pressió d'uns 60-70 bar. Aquest quan surt i perd pressió s'expandeix refredant-se fins a -79 graus creant un núvol de gel sec que se sublima a l'instant. El que no entenc és, si la temperatura crítica del CO2 és de 31 graus (temperatura per sobre de la qual no existirà MAI la seva fase líquida encara que se'l sotmeti a molta pressió), què passa quan a l'estiu, per exemple, o la calor que despren les màquines d'una fàbrica, eleven la temperatura ambient per sobre dels 31 graus? He llegit a alguna banda que en èpoques de calor la pressió interna dels extintors de Co2 augmenta i que per això tenen una pressió de seguretat tan alta (200 bar). No entenc llavors si el CO2 passa a fase gasosa o si l'extintor està aïllat tèrmicament perquè no pugui passar de 31 graus i així pugui seguir en fase líquida. No em queda clar això, a veure si algú em sap dir què se'm passa per alt.
Gràcies i ànims amb l'estudi.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.226 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.