Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA: Presentació

Presentació fa 1 mes 7 hores #69388

• Vico
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
  • Missatges: 1
  • Gràcies rebudes: 0
Hola a totes i tots,

En primer lloc, gràcies per participar en aquest espai. La veritat és que és una gran eina per aquelles persones que de sobte decidim inciar-nos en el món de les oposicions a bomber.

Em dic Victor (em diuen Vico) i tinc casi 30 anys. Fa relativament poc he decidit començar a preparar-me per les opos a bomber. He començat a fer treball de musculació (sempre he sigut molt prim, així que he valorat que de moment toca potenciar això, ja que de cardio vaig prou bé). En breus començaré també a preparar-me la part teòrica amb l'acadèmia "Fes-te fort".

Porto una carrera acadèmica (màster) en ciències socials i també he sigut músic. Així que ja veieu que això de ser bomber ha estat...doncs això, una idea de bomber. Però la veritat, no imagino la satisfacció que s'ha de sentir ajudant a la gent i tenint una feina en constant canvi, a part d'una feina que incorpori ment i cos. Ara treballo en una ONG a mitja jornada, així que crec que és un bon moment per clavar els colzes a les tardes. També tinc intenció de treure'm el carnet C a principis del 2021. Alguna recomanació d'autoescola o consells generals en aquest sentit?

He estat llegint alguns fils i també m'he llegit les convocatòries a la Gene i a Barcelona. Encara no he decidit en quina centrar-me (tot i que les de la Gene semblen més 'assequibles' perquè no tenen prova d'ofici -malauradament l'ofici de músic no compta- ni de conducció). En qualsevol cas, això sembla quelcom que es pot anar decidint al llarg del camí, ja que bona part del temari es compartit. Què en penseu?

A part d'això tinc alguns dubtes amb els quals us voldria demanar ajuda:

- A les bases de la gene només donen mèrits per haver treballat com a bomber voluntari, auxiliar forestal o en alguna categoria laboral amb rellevància operativa. Així doncs, no van donar mèrits per idiomes? Pel fòrum em sembla haver llegit que sí en donaven, inclús pel C2 de català. Ho dic perquè parlo 2 llengües estrangeres i seria luxe que en donessin....

- Amb referència a les proves mèdiques, seria recomanable fer-me proves en un centre privat per descartar tot això que ens pot fer no aptes? Deu ser força depriment arribar al final de la opo i que et trobin qualsevol cosa.

- He vist que per participar a les campanyes forestals també s'ha de passar una mena de oposició. La teòrica de bombers també serveix per preparar aquestes proves, o són diferents? I en general, considereu que costa molt, aconseguir una plaça a les campanyes forestals, tenint en compte que no tinc cap coneixement que sigui directament rellevant per a aquestes feines?

Visc a Gràcia, Barcelona. Ho dic per si alguna persona opositora vol fer pinya.

Gràcies per avançat a qui pugui ajudar.

Salut!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Presentació fa 4 setmanes 23 hores #69501

Hey Vico, benvingut.

Tens bastants fils similars al teu, però intentaré contestar-te.
-Treballar la musculació está bé, però no deixis de banda el teu cardio si vas prou bé. Fes-te un simulacre de les proves físiques oficials per saber on estàs i a partir d'allà, que un preparador físic et planifiqui un entrenament.
-Actualment, per Barna tindràs més mèrits que per Gene. Però això és algo que pot canviar. Jo sóc arquitecte i també parlo un parell d'idiomes, i no em servirà de res per Gene.
-Mèrits a Gene és el que has comentat: bàsicament haver treballat de bomber prèviament, ja sigui voluntari, forestal o en alguna altre administració. Crec que empresa privada també.
-El carnet C hauria de ser una prioritat si tens ben clar que vols ser bomber. Perque després et pots penedir d'haver-te presentat, arribar fins al final i que et tombin per no haver-te'l tret dins de plaç.
-Que et facin una revisió a un centre mèdic és una bona aposta per descartar futurs mals de cap. Hi ha patologies que es poden treballar amb exercicis, així que saber-ho amb atel·lació sempre ajuda.
-Per ser bomber forestal i bomber voluntari són unes oposicions en si, amb temari propi, al igual que temari compartit. No et sé dir res més.

Espero haver-te ajudat. Salut

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.090 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.
Més informació. Ok