El tema dels merits puntuables per a bombers de la generalitat surten explicats a les bases de cada convocatoria, si per exemple per ser bomber voluntari un determinat temps has aconseguit acumular 0,3 punts i per tenir el carnet E sumes 0,5 punts mes, aquest total de 0,8 punts de merits es sumara a la nota final que obtinguis a les opos, es a dir, si despres de fer psicotecnics, prova de coneixements, prova fisica, conduccio... Has passat totes les proves i de nota mitja de totes les proves tens un 7, els teus 0.8 punts de merits es sumaran a la teva nota passant aixi a tenir un 7.8, si no ho tinc mal entes la nota de tall a les opos de bomber de la gene sol rondar el 7,5-8, per aixo necessitaras merits, ja que es dificil aconseguir aquesta nota 'a pel' tot i que no series el primer en aconseguir-ho, una altre cosa a tenir en compte es la entrevista que et fan al final del proces de seleccio, si no has sigut mai bomber voluntari o no has fet campanyes forestals o ADF, o proteccio civil o cursos de temes relacionats amb aquest mon,etc(tot i que aquestes 3 ultimes coses no sumin merits) pot ser que et tombin a l'entrevista amb el motiu de que la teva trajectoria no concorda amb la d'una persona amb vocacio de bomber o per 1000 coses mes, aquest tema s'ha de tenir en compte tambe, no he fet encara mai una opo pero a base de llegir mil temes d'aquest forum i de sapiguer de coneguts bombers crec que els "tiros" van per aqui, si l'any que be surt convocatoria m'hi presentare tot i que encara no estare preparat mes que res per veure el funcionament i presentarme a les seguent ja si al 100%, per veure tot el tema de merits, a la portada d'aquesta pagina hi ha una noticia de l'ultim proces de seleccio de 153 bombers de la gene, si hi cliques a sobre et sortira un link amb el resum de les bases i les bases completes, descarrega't les bases completes i crec que es a l'anex 4 (pagina 13si no m'equivoco) surt tot el tema dels merits ben explicat, amb aquest totxo que t'he escrit poca cosa mes et puc ajudar ja

sort i força company!