Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8453

Tornem a lo mateix. Xica, el teu punt de vista parteix de condicionar els varems segons les persones, i això no es així. Les proves o els varems es condicionen a partir de la feina que has de realitzar. I a partir d'aquí, que s'hi presenti qui estigui preparat i qui consideri que pot ser capaç de pasar les proves.

Jo se, que per segons quines feines no serveixo perquè no dono el perfil, i com que no serveixo no m'hi presento. Casdascú ha de saber els seus límits. Però que jo no hem rpesenti no vol dir que no hi hagin altres persones com jo, que sense donar el perfil, puguin realitzar la feina. Que m'han de baixar a mi el varem per tal de poder entrar igual que les altres persones, i que tot sigui equitatiu??Una mica injust desde el punt de vista de l'altre persona no?

Potser l'esforç que jo faci, i el de l'altre persona que si que dona el perfil seran similars, però no és una questió d'esforç, és una qüestió de rendiment i capacitat a l'hora de realitzar una feina. I tot i que jo m'esforci igual que l'altre persona possiblement el seu rendiment serà més alt que el meu.

El problema és que desde fora tot és molt bonic, però quan li afecta a un mateix la cosa canvia. Et posaré un exemple pràctic.

Imaginat que la teva vida depèn de lo ràpides que siguin 100 persones.

Et donen a escogir entre els 100 homes més ràpids i les 100 dones més ràpides, i et diuen que n'agafis els 100 que consideris més oportuns per salvarte la vida. Per lògica, i si tens amor propi, escogiràs els 100 més ràpids, independentment siguin dones o homes. Potser d'aquestes 100 persones, 70 seran homes i 30 dones. És per sopossat perquè per norma general, els homes tenen una constitució física més musculosa que afavoreix la velocitat. Però això no vol dir que hi hagin 30 dones que siguin més ràpides que els altres 30 homes que no has escogit. Aquesta diferencia la marca la genètica, i el que no es pot fer, es que per tal de fer les coses equitativas i dir que hi ha igualtat (que no és igualtat, si no una falsa igualtat) és agafar 50 homes i 50 dones. Si tu ets el polític quedes molt bé i com molt bona gent, però si tu ets la persona de qui depèn la vida no et farà molta gràcia la decissió del polític de fer les coses 50/50.

El problema, com he dit abans és que d'aquestes 100 dones que hem dit, avuí dia només es presenten 3 o 4. Però això no és una questió de baixar els varems, és una questió de concienciar a la gent que moltes dones poden realitzar la mateixa feina que un home. D'aquesta manera el que aconsegueixes es que en comptes de presentar-se 3 o 4 dones se'n presentin 100. I potser d'aquestes 100 si en podran entrar 30 dones i realizar la feina de bombera. El que no pots esperar que de 3 0 4 entrin 30.

El que no pots fer és baixar el varem a les primeres de canvi, perquè d'aquesta manera, l'unic que aconsegueixes és que les 3 o 4 dones que es presentin tinguin més facilitats. I qui et diu a tu que d'aquestes 3 o 4 dones que han entrat amb un varem més baix, no són de les 70 que s'aguession quedat fora si s'aguessin presentat 100??

Baixant el varem, ni afavoreixes a la resta d'opositors, ni afavoreixes al col·lectiu de les dones, ni al conjunt de la societat per qui trebellen. Potser a tu sí que t'afavoreix, però perquè tu ja saps que vols ser bombera i t'estan donant més facilitats. Però i la resta de dones que potser pasarien els varems dels homes millor que tú, i per culpa de tenir una societat no conscienciada no saben ni en que consisteix la feina d'un bomber? Per mí és un punt de vista bastant egoista. I per molt que baixis els varems seguiran presentat-se 3 o 4 dones si no canvies la forma de pensar de les persones.

Per cert, quan parles de les proves físiques a mi em semblaria perfecte que hi haguessin proves de flexibilitat, i mira que tinc problemas per arribar al tormells ;) I tingues per segur que no demanaria que hem baixessin el varem perque la meva condició física no és la més oportuna, bàsicament perque és un aspecte que bé condicionat per la feina que he de realitzar. Si no fos capaç ni d'arribar als genolls, ja ni hem plantejaria començar a prepararme les proves. Que potser després mi dedico i aconsegueixo arribar als tormells, potser sí, però he de ser conscients que per la meva condició física potser hem costi més assolir el nivell d'una noia.

I ja per acabar, que m'estic flipant una mica. I tant que teniu dret a ser bomberes, a tenir el mateix sentiment vocacional i a tenir el mateix tracte. Tu mateixa ho has dit, el MATEIX TRACTE són unes MATEIXES PROVES, i no descriminació positiva, que no és més que una disfreça dels polítics per fer veure que estan fent les coses bé.

Salut companya!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8460

desde el meu punt de vista jo entenc q tingueu el mateix sentiment vocacional, però estic d'acord amb Chaito, no em pareix be q hi hagi un barem per cadascú, q deu ser igual per a tots i q entren els millors, tant si són xics o xiques per què al fi i al cap la feina derà la mateixa. O es q al pujar a un edifici en flames le xiques pujaràn al sext i els xics al septim. O es q a mi em tocarà baixar un tipo de 80 kg i a elles un de 60kg?
si es tracta de q entren el deu millors i es presenten 20 xics i 10 xiques i es fa una cursa on els deu primers són tots xics, q fem? deixem fora un d'eixos xics per a que entre una xica? però si ha sigut millor eixe xic, no?li ha guanyat! alehores no són els 10 millors, no?
m'agradaria q quedara clar q no estic en contra de q entren dones al cos, però q entren en igualtat de condicions.
Em pareix un poc hipòcrita q en alguns casos lluiteu per a aconseguir la igualtat en moltes coses de la vida (el qual em pareix molt be)i ara calleu quan està clar q s'està discriminant favorablement.
No se es com si jo vuigues entrar en la Nasa on demanen un coeficient intelectual de 140 (per dir algo) i jo vuigues q es revaixara per q si no em discriminen per jo tindre-lo més baix. Doncs no, no seria just.
Jo no pense q és un injust el q no em deixen presentar-me per a secretari d'ajuntament per q no tinc una titulació del grup A, q pasa q si em posses a estudiar el temari com un burro no podria treure l'opo? igual si, però demanen un requisit q jo no tinc, donc ho accepte i prou, o estudie.
Doncs açó és igual, jo si vull anar a una opo on demanen 25 dominades i jo en faig 20, doncs o entrene més o no vaig, una cosa es q fora impossible, per exemple 150, això si q no.
El q vuic dir és q entrenant es pot aconseguir i més ací a Catalunya on les probes no diferencien tant entre homes i dones com en altres llocs on demanen corda en 10 segons o 30 rep. de press amb 50 kg.
be espere no haver molestat ningú, és la meua opinió personal i q entren els/les millors!! :wink:

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8461

està tot realment díficl per a entrar,si fan notes especials per a les marquesines i segueixen amb aquet ritme de presentar una opo cada x anys, llavors agafa i vamonos.
Notes de tall per a tots igual!!!!!!!!!!
Poder sóc injust però si tenim més capacitat física aprofitem-la , ja que elles van millor de coco i ningú ens pujar punts a naltros, apart si estem bé físicament és perquè ens ho currem practicant no creieu?

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8462

no ens hem d'oblidar que la primera dona bombera a l'Ajuntament de Barcelona ha entrat sense barems

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8476

JUNGLA: Em pareix un poc hipòcrita q en alguns casos lluiteu per a aconseguir la igualtat en moltes coses de la vida (el qual em pareix molt be)i ara calleu quan està clar q s'està discriminant favorablement.

No crec que aquest sigui el meu cas, tots lluitem per les injusticies siguem dones o homes i encara més si ens toquen els nostres interessos.Jo no hem callo res, just ben al contrari perquè defenso que per aconseguir una plaça t'ho has de guanyar, mira, jo m'entreno amb els vostres bàrems i només per això no hem considero dins del col·lectiu de dones que tu menciones, i si hi ha discriminació no és perquè ho vulguem així, sinó perquè desde dalt ho veuen i consideren així.

BOMBERRUPoder sóc injust però si tenim més capacitat física aprofitem-la , ja que elles van millor de coco i ningú ens pujar punts a naltros, apart si estem bé físicament és perquè ens ho currem practicant no creieu?

I creus que nosaltres no ens ho currem? I creus també que com que nem "millor de coco" vosaltres heu de ser superiors en força i inferiors en capacitat mental? Comences dient que potser ets injust, però que és per tu ser just? Classificar TOTS els homes com a més forts i TOTES les dones com a més intel·ligents? El just, no seria que davant d'un servei siguem tots iguals? És l'únic que defenso, ja que en això de les probes són les que hi ha i si els barems fossin per a tots iguals ja et dic jo que per mi no seria cap impediment, que per a ser bombera unes probes no hem treuran el sentiment.

Sara

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8483

A veure Sara. Potser no ets de les dones que és callen, això no t'ho nego ni ho possaré en dubte. Però no se que és pitjor, si callar i otorgar, o si recolçar directament la discriminació positiva com has fet en un post anterior. Està clar que la culpa no és vostra, sinó del 4 personatges que es creuen Deu que tenim per sobre. Pero si us plau, a sobre que fan les coses com els hi rota, no els recolcem home.

Puc entendre que recolcis la discriminació positiva, perque t'afavoreix . Però personalment crec que és una opinió egoista, ja que com t'he explicat abans tan sols favoreix a les 3 o 4 dones que avui dia s'hi presentan, entre elles tu. Si de veritat lluitessis per la igualtat, lluitarias per unes mateixes proves. I quan parlo d'igualtat és deixar de banda els interessos personals i ser realista amb el que és més just, et perjudiqui o t'afavoreixi, perquè la feina a la fi serà la mateixa.

Moltes vegades la respota a les meves argumentacions d'alguns amics polítcs que hi estan ficats, han estat "clar és que com t'afecta directament doncs et fot que entri una noia abans que tú" I saps que responc. A mi potser no m'afecti com a altres persones, potser perquè m'ho curro més enllà d'aprovar i vull ser dels millors, potser perque per sort la genètica m'acompanya. Pero si que potser afecta als 4 companys que tinc al costat, i que treballant i esforçantze tant o més que una dona, i amb millors marques, es queden fora per la gran idea de la discriminació positiva. Veus just que aquest 4 companys hagin de pagar els plats trencats de tothom? Jo no, perque se'ls està discriminant.

Demanes que davant d'un servei tots siguem iguals. El dia que entri en un inecndi de vivenda amb una dona que no ha passat les mateixes proves que jo, hi entraré. Però hi entraré perque en aquell moment considero més important la vida d'una persona o apagar l'incendi que no pas discutir el dilema moral de si la persona que tinc al costat es apte o no per ser on es.

El que no pots esperar és un mateix tracte al servei quan no has rebut el mateix tracte per entrar. Jo te'l donaré això està clar, però potser altres persones no, i en certa manera amb raó.

No pots partir de que et sents discriminada a l'hora d'un servei i que lluites per ser tots iguals. Parteix de que t'han afavorit al entrar, i lluita per tenir el mateix tracte per entrar, i partir d'aquí parlem del que és igualtat a la feina. El que no pots fer és dir que les proves són les que són i que s'ha de lluitar per tenir el mateix tracte, perquè així només demostres que com les proves t'afavoreixen calles i otorgues, però com a la feina et pots sentir discriminada, lluites per la igualtat. Així no són les coses. Si parlem de igualtat parlem d'igualtat, no de beneficis personals.

Per cert que unes proves no et treguin el sentiment hem sembla genial, aquesta és la mentalitat. ;) I perdó per la parrafada que se que m'estés massa.

Salut i sort a les opos!

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8496

A veure, he comentat que els barems es decideixen desde dalt però no vol dir que jo hi estigui dacord, com tampoc no ho estic amb la discriminació positiva sinó no m'hagués fet falta escriure per aquí tot això que penso. De fet estem coincidint en tot el que diem i que jo considero injust el que esta passant però que si les proves són les que hi ha i són i ja està, però no vol dir que a mi m'estigui bé, ja he comentat que si fossin igual no seria un impediment. En tot cas ja està tot dit i només espero que les places siguin per qui s'ho mereixi més, sigui dona o home, tingui 21 anys o 32. Així que molta sort a tothom!!!!

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8500

Mira Sara et pose un exemple. En València hi ha actualment dos dones q entraren una en el 2002 i l'altra en 2004. Doncs be a banda de q ni les han possat al mateix torn, segons m'han dit no es mouen del camió, es a dir sempre van de conductures. Creus q eixa és la idea q tenien elles de ser bomberes? jo crec q no. Però els pròpis companys i més encara els mandos veterans q són de la vella escola, saben q pasaren unes físiques diferents i segueixen veient-les com a dones, es a dir fràgils i dèbils, i no com a bomberes i no les tenen totes d'enviar-les amb els companys.
Pense q si haberen passat les mateixes físiques no les vorien així perquè sabrien q podien haber-los guanyat en la opo inclós a un d'ells.

Sort per a tothom!!

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8577

Doncs si això és veritat i succeeix tal i com dius hem sembla molt trist... Però crec que si les proves fossin iguals per a tots, no m'estranyaria que passes el mateix, el paper de la dona actual en feines de tradició masculina encara no està consolidat, i l'exemple que m'has posat ho evidencia. Me quedat una mica decepcionada però espero que no sigui el meu cas ni el de cap dona més, però bé que hi farem... En fi, tot dit. Salut company!

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8580

Exactament Sara, tu ho has dit. Potser si les proves fossin iguals pasaría el mateix, i això, com ja he comentat, és un problema de CONCIENCIACIÓ de la societat, no de baixar els barems.

Es molt trist? Sí. Pero si a sobre de trist agafem i recolcem als 4 polítics que donen motius als alts carrecs dels bombers, mitjançant barems diferents, per tenir una excusa i deixar les dones al camió en les intervencions, no ens podem queixar.

Possem mateixos barems on es pugui dir que una dona ha superat les mateixes proves que un home, i el dia que algú se li passi pel cap plantejar si la dona es apte o no per ser bombera la resposta es fàcil. Que no vaig fer 15 a course? Que no vaig tirar 500 al dina? Doncs deixa de plorar i a callar.

La discriminació ni afavoreix a uns ni a altres, només als 4 polítics que he nomenat. Lluitem per que la gent vegi la dona apte per aquest feina tant com un home, per augmentar el nombre de dones que s'hi presenta. Hi ha mil formas de solucionar un problema sense discriminar a ningú, però no amb solucions ràpides i mal fetes, que no són més que això, solucions ràpides i mal fetes, i que a la llarga l'unic que aconsegueixen es agreujar el problema.

Crec que tancaré el tema per la meva part, perquè semblo el predicador dels barems justos jaja. Soposso que la meva postura ja ha quedat més que clara, i tampoc vull ser pesat amb el tema que al final m'expulsaran del foro. ;)

Salut companys!

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.167 segons
Gràcies a Fòrum Kunena