Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Recollida de signatures per un sou digne a L’ISPC fa 10 mesos 3 setmanes #71339

• elephant
  • Avatar de elephant Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 3
  • Gràcies rebudes: 1
Recollida de nom i dni per un sou digne a l'ISPC durant la fase formativa de l'oposició de l'escala bàsica. S'intenta pressionar i no viure uns mesos amb 669,3 €/ bruts/mes. És una situació de precarietat que cal revertir. Sols es demana el sou mínim interprofessional. Està obert a tothom.
Gràcies per la col·laboració.
forms.gle/dNXJqWzjQiMYf9rJ8

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Recollida de signatures per un sou digne a L’ISPC fa 10 mesos 3 setmanes #71340

Bones,

Primer de tot, enhorabona per la iniciativa. Crec que ningú pot defensar una situació com l'actual per què qualsevol acció per tal de canviar-ho és vàlida de per si.

Un cop dit això, podries aprofundir una mica més (o demanar que es posi en el formulari) on aniran a parar totes les firmes recollides, quin recorregut es té pensat que faci i també per part de qui està instigat? Anar donant informació personal d'un mateix (DNI, etc.) sense saber-ho pot costar d'entrada.
També m'agradaria preguntar si s'ha plantejat l'opció d'ampliar aquesta petició a tots els funcionaris "en formació" en general i no només a Bombers de la Generalitat. Crec que hi ha altres col·lectius que estan (i estaran) en la mateixa situació que els bombers que entraran ben aviat a l'ISPC i com més amplia sigui la petició probablement es pot fer més pressió.

De nou, felicitats per la iniciativa.

Recollida de signatures per un sou digne a L’ISPC fa 9 mesos 1 setmana #71375

• Escumogen
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 54
  • Gràcies rebudes: 10
No m'ho puc creure, fins on hem arribat!!
Hi ha gent que pagaria per fer aquest curs, per desprès entrar a treballar a la feina de la seva vida. Si segur que que les necessitats de cadascú nomès se les sap ell mateix i que poder estaria be cobrar alguna coseta més, però d'aqui a fer recollides de firmes, es un desproposit. Nomes estareu uns messos cobrant els putus 600 euros i despres passareu a cobrar casi 2000 i treballant 4 dies comptats.
Siusplau necessitem gent amb vocació!! prou de dits fins i bombers d'instagram.

Recollida de signatures per un sou digne a L’ISPC fa 9 mesos 1 setmana #71376

• elephant
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Barreges: vocació, sou digne, dits fins, instagram… j afegeixo,estat economia actual, menjar pels nostres fills ( qui en tingui), opo amb prova d’ofici més cara que les anteriors, i podria seguir… quan vulguis treu el medidor de vocació a veure quan ens dona als que hem entrat a aquesta opo .
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: u1063636

Recollida de signatures per un sou digne a L’ISPC fa 9 mesos 6 dies #71378

Hola,

Això és la teva opinió, respectable, com totes.

Com t'han dit, el accés a bombers es una oposició carisima, sense exagerar jo he hagut d'invertir prop de 6000 euros en els ultims 3 anys. Sé el sou de l'escola i m'he preparat economicament per afrontar-ho, i no em queixo.

Ara be, no estic d'acord amb el sou que es paga durant la formació, el problema principal es que practicament t'obliguen a no tenir cap altre font d'ingresos, no pots estar al atur per exemple i per tant has d'asumir el cost. La vocació és una cosa, i s'ha de tenir per entrar. Pero aixo no vol dir que no volguem condicions dignes i que per tant, s'han de demanar. El mateix passa amb tota l'equipació obsoleta als parcs, s'ha de demanar i aixo no vol dir que no tinguis vocació, si no dos dits de front.

Salut,
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Baste

Recollida de signatures per un sou digne a L’ISPC fa 9 mesos 5 dies #71381

Escumogen,
No sé ni per on començar. Barreges gent sense vocació amb dits fins (que no sé quin insult es aquest, si es que ho és).
Jo també soc bomber i tots els bombers que conec tenen la mateixa visió sobre el sou de l'escola: irrisori. I més amb el cost de vida actual.
Lluitar per unes millors condicions pels futurs companys/es es quelcom d'admirar. De fet, si estàs una mica al cas, els sindicats porten molt de temps reclamant el salari mínim per l'escola. A la meva promo conec més de un, de dos i de tres que van haver de demanar prestecs bancaris per poder viure durant 6 mesos (familia, hipoteca pis personal, lloguer pis escola...)
Per lo de dits fins, poster els bombers de fa 40 anys et dirien a tu "dits fins" per ficar-te un ERA en un foc d'habitatge.
Les coses evolucionen i les condicions laborals també, per sort.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: OAK, Baste

Recollida de signatures per un sou digne a L’ISPC fa 9 mesos 4 dies #71385

• Escumogen
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
Lo dels dits fins i bombers d’instagram ho dic perquè en els últims anys el perfil de la gent que entra a bombers a canviat, son gent mes jove, amb carrera i físicament molt forts, però s l’hora de treballar no tenen ma d’obra ni experiència, tot i que estic segur que amb temps apèndran..però es que en els últims anys heu entrat casi 1000 i aquesta manca d’experiència es nota en els serveis.Per això han ficat la prova d’Ofici, que per mi es una broma, perquè només cal preparar t’ho.
Pel tema de demanar mes cales per que et formin per un ofici que per mi es una privilegi poder exercí ho trobo fora de lloc. Tinc amics que han fet carreres de 4 o 5 anys s’han deixat els estalvis i han tingut que demanar crèdits i després no troben feina.
Només ho dic perquè jo en el meu dia estava tant ilusionat i amb tantes ganes que tot i no tenir un duro, l’últim que em vaig fixar va ser amb el sou de l’escola.

Recollida de signatures per un sou digne a L’ISPC fa 9 mesos 3 dies #71386

• Picapedra
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 90
  • Gràcies rebudes: 25
Escumogen, parles com si fossis un veterà que porta +15 anys al cos. Amb sort ets del 2016... I molt possiblement siguis de la 18. Deixa de dir tonteries, merci.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: BMC

Recollida de signatures per un sou digne a L’ISPC fa 9 mesos 3 dies #71387

• elephant
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Quan la gent entra a una nova feina, en general té poca o cap experiència i això passa a totes les feines. Cal formació i temps. 

Els nous ens ficarem al nivell quan tinguem ocasió, no ho dubtis. 

Per la prova d'ofici vam preparar 30 proves diferents per 3 examens i la prova de conducció. Si, 30 proves.
Desprès els 3 examens no va ser cap d'aquestes 30 proves que haviem  preparat. 
Suposo que és difícil evaluar les capacitats pràctiques dels opositors, però dir que les proves són una broma, les desprestigía i amaga la seva dificultat. L'argument que dones per treure el nostre mèrit en aprovar-la és un argument que serveix per a totes les proves de l'oposició:" sols cal preparar-les".  També cal aprovar-les i pasar el tall.

No oblidis que l'oposició en un filtre i que a ser bomber s'aprèn a l'escola i es perfecciona al parc.  

Pel tema dels calés, cadascú lluita pel que creu que ha de lluitar. Estar 5 o 6 mesos cobrant 700 € bruts, dedicant-hi la jornada sencera, situa als opositors en una situació precària. Em sap greu que sigui una situació enquistada en el temps i repetitiva que s'hagi viscut a totes les anteriors convocatòries, però és una situació que cal revertir. I si no s'aconsegueix en aquesta, jo estaré a favor que s'aconsegueixi en les següents.

Acabo aquí, però que quedi clar que de vocació no es menja ni es paguen factures i que de vocació jo en vaig sobrat.

Recollida de signatures per un sou digne a L’ISPC fa 9 mesos 3 dies #71393

Escumogen, crec que tots agrairem que deixis de fer el ridícul d'aquesta manera. Amb respecte però només et falta un escuradents a la boca i una ampolla de vi mentre pronuncies que els bombers d'avui dia tenen els dits fins, no tenen "ma d'obra" i tan sols pensen en posturejar a Instagram.

Crec que no val la pena respondre a la teva aportació perquè senzillament dubto que siguis capaç de comprendre res. Barreges totalment conceptes que no tenen res a veure... Vocació, dits fins, mà d'obra, instagram i sou digne.

En fi, no repetiré tot el que ja han comentat els companys, perquè crec que ja queda prou clar, senzillament afegir que igual que la societat evoluciona, també ho ha de fer la normativa a la que estem sotmesos (convenis col·lectius, drets laborals, salari mínim interprofessional, horaris laborals, conciliació de la vida familiar, etc.) T'imagines viure sota les mateixes normes de fa 50 anys ? Fer jornades laborals de 16 hores? Probablement tu que tens tanta "ma d'obra" i les proves d'ofici t'haurien estat "un regal" ja t'hi trobaries a gust, però per sort, la societat evoluciona, i n'hi ha que lluitem, AMB UNA GRAN VOCACIÓ, per tenir un entorn cada dia millor.

Salut

Recollida de signatures per un sou digne a L’ISPC fa 9 mesos 2 dies #71398

• Escumogen
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
Jo nomes donó el meu punt de vista, pero i tant que entreu gent amb vocació, i tant que entra gent que te experiencia en treballs com paletes, electricistes, soldadors, o nois que porten 3,4 o 5 campanyes, en general, gent que tenen les mans pelades de currar i unes ganes bojes de poder fer el curs i entrar com a bomber...pero tambe entreu gent que encara no heu fotut un peu al parc i ja esteu demanant augment de sou!! Si es molt digne demanar’ho, pero en aquest cas, encara no us heu guanyat ni la plaça i ja esteu demanant!!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.261 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.