Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Ser bomber/a fa 1 mes 2 setmanes #71131

• pacopa
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 94
  • Gràcies rebudes: 14
Tothom hauria de saber que es ser bomber/a a la Generalitat de Catalunya.

Ser Bomber/a és saber que conduiràs camions amb 15 anys d'antiguitat i que pots tenir accidents sense tindre tu la culpa, saber que tindràs un EPI caducat damunt teu i que en principi t'ha de protegir de qualsevol servei, saber que el sou real d'un Bomber de Primera és de 2000€/mes, es a dir, molt menys que qualsevol enginyer o treballador.

Ser Bomber/a es saber que faràs guàrdies en un parc on es cau a troços, saber que quan no hi ha Campanya Forestal pel Departament d'Interior no ets ningú. Segurament els veterans poden afegir la seva,

Que no us enganyin des de fora.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: gassssss

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

700x80 Bomberos GIF V2

Ser bomber/a fa 1 mes 2 setmanes #71133

Gràcies, crec que és important que tots els opositors coneguem la cara menys agradable de la professió. A vegades tendim a idealitzar les coses i després tot són decepcions.

Ara be, també s'ha de saber que treballar d'enginyer en una oficina, implica horaris incompatibles amb la coniciliació familiar i la sensació de buit que provoca saber que el teu esforç diari es per fer que les empreses es lucrin més i que els que ja tenen molts diners, encara en tinguin més.

Personalment (desde el meu punt de vista d'opositor) estic d'acord amb el que dius, i amb molts altres punts negatius d'aquesta professió. Pero per a mi el balanç es positiu, i entenc que a tu també, si encara ets bomber.

Ser bomber/a fa 1 mes 1 setmana #71134

Cert Elnou, aquí un altre enginyer opositant!

Ser bomber/a fa 1 mes 1 setmana #71135

• pacopa
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member

Gràcies, crec que és important que tots els opositors coneguem la cara menys agradable de la professió. A vegades tendim a idealitzar les coses i després tot són decepcions.

Ara be, també s'ha de saber que treballar d'enginyer en una oficina, implica horaris incompatibles amb la coniciliació familiar i la sensació de buit que provoca saber que el teu esforç diari es per fer que les empreses es lucrin més i que els que ja tenen molts diners, encara en tinguin més.

Personalment (desde el meu punt de vista d'opositor) estic d'acord amb el que dius, i amb molts altres punts negatius d'aquesta professió. Pero per a mi el balanç es positiu, i entenc que a tu també, si encara ets bomber.

Horaris incompatibles amb la conciliació familiar?? Vinc del mon de l'enginyeria i el meu entorn també ho és i et puc assegurar que es viu millor d'enginyer que de bomber, per condicions laborals únicament.
Ara no perquè actualment s'ha baixat molt la mitjana d'edat, però a veure quants bombers trobaves divorciats, ja et puc assegurar que son molts. Crec que poca gent sap realment que es ser Bomber.

Ser bomber/a fa 1 mes 1 setmana #71136

Horaris incompatibles amb la conciliació familiar?? Vinc del mon de l'enginyeria i el meu entorn també ho és i et puc assegurar que es viu millor d'enginyer que de bomber, per condicions laborals únicament.
Ara no perquè actualment s'ha baixat molt la mitjana d'edat, però a veure quants bombers trobaves divorciats, ja et puc assegurar que son molts. Crec que poca gent sap realment que es ser Bomber.

Crec que nomes els bombers sabeu que es ser bomber. Els demes nomes ens podem fer una idea que pot estar molt desviada.

Espero poder tenir una idea mes concreta d'aqui pocs anys.

Gracies per compartir la teva opinio, sempre es util saber que en pensa la gent desde dins.

Ser bomber/a fa 1 mes 1 setmana #71137

• Picapedra
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 82
  • Gràcies rebudes: 17
També afegir que ser bomber/a de gene vol dir tenir molts números de anar a un parc de 3, poques sortides i gent molt apalancada. Per no parlar de llevar te a les 4:30 per fer molts kms amb la perillositat que comporta.
Dit això, crec que treballar de bomber és una gran sort. Estic d'acord que s'han de canviar moltes coses de la casa, però l'ofici és guapissim i les condicions laborals no estan gens malament.
Treballar 67 dies l'any et permet tenir una vida personal plena si gestiones bé el temps.
No crec que la gent estigui enganyada, crec que la gent està fins els collons de les condicions de l'empresa privada i busca una millor qualitat de vida en un curro que és brutal.
Sempre tindrem la opció de deixar el cos i anar a Amazon a treballar...
Pd. Són 2100€ de b1 x 14 pagues i si vols tens la possibilitat fer alguna GE. Ja sé que falta personal i és un dels motius pel qual es poden fer.
Salut i ànims a tothom.

Ser bomber/a fa 1 mes 1 setmana #71139

• pacopa
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
També es de saber que quan hi han morts, ningú del Departament d'Interior et recolza, es més, et donen l'esquena. Surten a la llum contractes d'emergència per amagar imprudències. 2009 a Horta de Sant Joan i 2021 a Vilanova i la Geltrú son només exemples de la veritat dels Bombers de la Generalitat de Catalunya.

Ser bomber/a fa 1 mes 1 setmana #71140

• Picapedra
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 82
  • Gràcies rebudes: 17
Totalment d'acord. Som molts els que lluitem per canviar les dinàmiques i netejar les clavegueres de Bombers de la Generalitat; estic segur que tu també ho fas.
Tot i així, crec que no és just només ensenyar la cara fosca del cos a la gent que vol entrar-hi... I repeteixo, tenim la sort que si volem tenim la opció de demanar una excedència o deixar el cos i anar a treballar a l'empresa privada.

Ser bomber/a fa 1 mes 1 setmana #71142

Ostres pacopa, realment no tinc gens clar que siguis bomber. Si tingués que apostar, diría que no. Potser m'equivoco. Si ho ets, espero que ho siguis de fa molts anys, ja que aquests comentaris (sense nombrar les coses positives) son d'algú que comença a estar bastant cremat de la feina. En cas que siguis bomber de les últimes promos, doncs quina feinada estar així amb pocs anys de treball.
Jo desde dins, puc dir que moltes d'aquestes coses poden ser veritat, i de fet ho son, però tampoc cal fer demagogia. Les parts bones que te la professió, guanyen amb molta diferència els punts negatius que comentes, i penso que si no t'ho sembla, potser t'has equivocat d'ofici (en cas que siguis bomber) o de futura feina (en cas que estiguis opositant, que torno a dir que crec q estás en aquest últim cas, o vull pensar-ho).
Sigui com sigui, als companys que esteu lluitant per entrar, molts ànims que entrareu a la millor feina del mon! Tothom sap que hi han mancances al cos, però torno a repetir que les parts positives que t'aporta aquest ofici, a més de les condicions laborals (això de que qualsevol treballador cobra 2100e m'ha fet riure, no ho negaré), son la hòstia!

Sorry per la chapa!

Salut i força!!

Pd: Que un enginyer te millor conciliació familiar que un bomber... es una mica... No sé com dr-ho... Només cal veure les consultories plenes d'enginyers i els horaris que tenen.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.263 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.