Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA: Denuncias y impugnaciones

Denuncias y impugnaciones fa 8 mesos 3 setmanes #69594

I recordeu, que quant et prepares i agafes capacitats per ser bomber es a l'escola i a les practiques. Passar les opos es un filtre i ncara no ets bomber. Poder per aixo ha caigut tanta gent, ens pensem que pasant la opo ja som els millors bombers...els instructors estan farts d'aixo..
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Miki NPK

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Denuncias y impugnaciones fa 8 mesos 3 setmanes #69595

• Beletmon
  • Fora de línea
  • Navegador Junior
  • Navegador Junior
  • Missatges: 28
  • Gràcies rebudes: 6
A veure, crec que no és tan díficil d'entendre. Demaneu respecte i potser vosaltres sou els primers que no en teniu... a qui ningú posa en dubte la valía dels que han passat. Aquí el tema és que com diu un company, l'oposició és un joc i hi han unes normes...i a l'escola és on realment es comença a prendre. Totalment d'acord, però el tema és que en aquest joc, jo abans sabia:
- que si no trec un 5 o no passo la nota de tall del teòric estic fora
- que si per campana de gauss jo no passo la mitja del meus companys en els aptitudinals, estic fora
- que si no pujo la corda estic fora
- que si faig dos nuls al circuit estic fora

Però ara aquí ens hem trobat que ens diuen NO APTE del test psicològic, però no sabem el motiu...som no aptes perquè tenim una patologia mental severa? O sencillament som menys aptes que els altres 600 que han passat (lo qual vol dir que no és que no siguem no aptes sinó que han fet servir el test per tallar a 600?), o buscaven un perfil determinat i han triat els que s'adapten millor?

Jo crec que es tracte d'això, de que es doni alguna resposta o s'expliqui. Jo personalment no tinc cap intenció de portar aquest tema més endavant, no firmaré res ni ho portaré a judici perquè accepto el joc, i per respecte als que han passat. Però demano el mateix respecte per part dels que sou dins, que entengueu que la gent vol respostes, ni que sigui per poder preparar la següent opo...o no, o potser si realment som NO APTES per una patologia mental millor sever-ho i ja no ens presentem mai més ni gastem diners.

En fi, crec que és comprensible el punt de vista de tots, i sobretot respectable.

Per cert, jo sóc del que treballa tot el dia, i a més sóc pare de familia....i tot i així he entés que el teòric és un punt important de la opo i toca preparar-lo a fons, estudiant per les nits per poder treure la millor nota possible ( no per ser millor bomber, sinó per passar el tall)... ho dic per algun comentari que deia o insinuava que només poden estudiar i preparar-se bé els que no treballen i/o viuen a casa els pares.

Bé, lo dit, molta sort als que passeu a físiques. Als que ens hem quedat pel camí, esperem a veure si podem aconseguir alguna resposta per saber si val la pena o no que preparem per la següent opo, perquè encara que sembli increible, tots tenim el mateix objectiu, ser bomber
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Picapedra

Denuncias y impugnaciones fa 8 mesos 3 setmanes #69596

Beletmon va escriure: A veure, crec que no és tan díficil d'entendre. Demaneu respecte i potser vosaltres sou els primers que no en teniu... a qui ningú posa en dubte la valía dels que han passat. Aquí el tema és que com diu un company, l'oposició és un joc i hi han unes normes...i a l'escola és on realment es comença a prendre. Totalment d'acord, però el tema és que en aquest joc, jo abans sabia:
- que si no trec un 5 o no passo la nota de tall del teòric estic fora
- que si per campana de gauss jo no passo la mitja del meus companys en els aptitudinals, estic fora
- que si no pujo la corda estic fora
- que si faig dos nuls al circuit estic fora

Però ara aquí ens hem trobat que ens diuen NO APTE del test psicològic, però no sabem el motiu...som no aptes perquè tenim una patologia mental severa? O sencillament som menys aptes que els altres 600 que han passat (lo qual vol dir que no és que no siguem no aptes sinó que han fet servir el test per tallar a 600?), o buscaven un perfil determinat i han triat els que s'adapten millor?

Jo crec que es tracte d'això, de que es doni alguna resposta o s'expliqui. Jo personalment no tinc cap intenció de portar aquest tema més endavant, no firmaré res ni ho portaré a judici perquè accepto el joc, i per respecte als que han passat. Però demano el mateix respecte per part dels que sou dins, que entengueu que la gent vol respostes, ni que sigui per poder preparar la següent opo...o no, o potser si realment som NO APTES per una patologia mental millor sever-ho i ja no ens presentem mai més ni gastem diners.

En fi, crec que és comprensible el punt de vista de tots, i sobretot respectable.

Per cert, jo sóc del que treballa tot el dia, i a més sóc pare de familia....i tot i així he entés que el teòric és un punt important de la opo i toca preparar-lo a fons, estudiant per les nits per poder treure la millor nota possible ( no per ser millor bomber, sinó per passar el tall)... ho dic per algun comentari que deia o insinuava que només poden estudiar i preparar-se bé els que no treballen i/o viuen a casa els pares.

Bé, lo dit, molta sort als que passeu a físiques. Als que ens hem quedat pel camí, esperem a veure si podem aconseguir alguna resposta per saber si val la pena o no que preparem per la següent opo, perquè encara que sembli increible, tots tenim el mateix objectiu, ser bomber

Completament d'acord. Tal i com ho has explicat aqui es com crec que la majoria ho pensem, ni més ni menys.

El problema són els comentaris del estil "Aquest any els que passin tindran menys nivell" o "una mitja d'opositor més baixa" o "Volen filtrar perfils que no tinguin aspiracions a major rang", etc.... Tots aquests comentaris s'han fet en aquest mateix fil, i per mi, son una falta de respecte als que han passat.

Denuncias y impugnaciones fa 8 mesos 3 setmanes #69597

• Picapedra
  • Fora de línea
  • Navegador Senior
  • Navegador Senior
  • Missatges: 75
  • Gràcies rebudes: 17
Considero que tots teniu una part de raó en el que dieu. Jo sóc partidari d'una oposició on el teòric no sigui tant determinant, on no calgui treure un 7,7 (com a mínim) per tenir opcions a entrar a una oposició de 250 places. Crec en un perfil de bomber/a on no quedi exclosa aquella persona que porta moltes oposicions, ha fet campanyes, s'ha gastat molts diners en carnets, desplaçaments i tot el que va implícit en aquesta carrera de fons.Un perfil que molts cops, per falta de temps i altres situacions personals li serà pràcticament impossible passar el tall o tenir opcions d'entrar al cos. També crec i m'agrada en el perfil de bomber/a de 25 anys que acaba el grau tècnic, és molt fort i motivat.

Tots sabem que aquest format d'oposició excloïa el primer "perfil" que he esmentat i deixava pas a un perfil de persona(generalitzant i disculpeu) que té temps, estudis tècnics i poca carrera/ofici dins del cos de bombers de la Generalitat.

Convocatòries dubto molt que hagi fet aquest test en plena consciència amb l'objectiu de fer baixar la nota de tall fins el 5 i així donar opcions altres perfils "menys teòrics" com es comentava en aquest post, i si es així, els felicito en el què però no en el com.

Ah, i recordar que el test va ser per tothom igual, així que a nivell personal, els qui diuen "em diuen que sóc un boig per què tinc un no apte" és el mateix que dir "sóc un burro perquè he tret un 6,8 i no he passat el tall"...
Cada opo és un món, mítica frase feta, i crec que en aquesta estan intentant buscar un perfil més variat però a l'hora concret d'aspirant a bomber/a. Queda recolzat amb el test de personalitat al principi + entrevista puntuada. Espero que aquells que us heu quedat en el primer tall obtingueu una resposta detallada del per què no heu passat el primer tall i, per properes oposicions, més claredat i transparència.
Salut i pulasky

Denuncias y impugnaciones fa 8 mesos 3 setmanes #69601

Bones,

No tenia la intenció de fer cap aportació, perquè penso que en aquest entorn de debat costa trobar l’empatia, però veient que estan sortint opinions molt interessants i moltes, molt vàlides, m’animo a aportar la meva reflexió sobre tot plegat. No penso que tingui la raó de res, simplement vull intentar aportar una visió ample, respectuosa i objectiva d’aquesta situació.

- La oposició a bomber és dura, dura per tothom. No crec que sigui just, ni real, dir-li, a qualsevol de les persones que aconsegueixi una de les 250 places en joc, que li han regalat o que l’hi haurà estat fàcil aconseguir la plaça.

- Com tampoc penso que sigui cert que, una persona que no ha passat el test de personalitat, no sigui vàlida per ser bomber@. Det fet, hi ha gent que en aquesta o altres oposicions, no ha passat el teòric, l’aptitudinal, el test de personalitat, la conducció, l’entrevista o les mèdiques, i que sota el meu punt de vista, són moooooolt vàlids/es per ser bomb@rs.

- Molts cops demanem objectivitat en el procés de selecció. Però val a dir que això mateix, és el que molts cops acaba desvirtuant una determinada prova. Crec que no sóc el únic que penso que amb el fet d’objectivar una determinada prova, és pot perdre una informació molt valuosa. Per exemple, quan és feia la prova de conducció, sovint no treien millor nota les persones que tenien més experiència en conducció de vehicles pesants, sinó que ho feien els que més practicaven les proves concretes que ens demanaven. El mateix passa en moltes altres proves del procés, on hi veig similituds. També val a dir, que les últimes convocatòries beneficiaven a la gent amb més capacitat d’estudi, independentment de que sàpigues o no alguna cosa real de bombers, a banda del que diuen els temaris. Però bueno, tots ens adaptàvem i estudiàvem hores i hores perquè sabíem que és el que necessitàvem per seguir endavant.

- En aquesta línia, penso que va encaminada l’actitud poc transparent de l’administració davant de determinades proves com el test psicotècnic i ara també, la prova de personalitat. És a dir, penso que diuen lo just per adaptar-se al deure de publicitat de la informació i al dret de preparació dels aspirants, però no tot, per no desvirtuar la prova. De fet, en essència, una prova com la de personalitat, no s’hauria de poder preparar. Ells busquen el que som, no el que volem vendre que som. Però el que és evident, és que tots ho acabarem preparant en la mesura del possible. Segurament fins al punt que ens estudiarem de memòria els test de personalitat. Una de les poques possibilitats que tenen, és anar canviant el test any a any.

- A nivell particular, i això és una opinió personal, amb tot el que ha passat en aquesta oposició en relació a la prova de personalitat, no penso que el tribunal i la Direcció General considerin que ho han fet malament. El DG crec que reconeix part de l’error en el procés, per no semblar intransigent. Però penso que han fet el que ells volien i crec que segueixen pensant que ho han fet bé. Han fet un encàrrec a una empresa especialitzada en tests i proves d’avaluació psicològica per trobar un determinat perfil competencial. En essència sembla un bon plantejament.

- Tot i això, i en base al poc coneixement que tinc en la matèria, penso que amb la prova de personalitat aquest any no s’ha fet una aproximació del tot correcte. Jo coneixia el CTC abans de fer l’examen, de fet, pensava que era un test per detectar trets psicopatològics bastant pronunciats. Vaig sortir de l’examen pensant que suspendrien a molt poca gent en aquesta prova. Els resultats em van sorprendre molt. Tot i això, he de dir que no tinc coneixement si d’aquest test es pot extreure o no un perfil competencial. Crec que aquí és basa part del debat actual. Si aquest test és apte o no per definir un perfil competencial apte per ser bomber. Entenc que TEA i el tribunal defensa que sí, però sense dubte, pot ser qüestionable.

- La administració no ho fa tot bé, ni tot malament. Està en el seu dret de buscar el perfil de bomber que més s’adeqüi a les seves necessitats. És més, pot potenciar un perfil o un altre de convocatòria en convocatòria. En aquest sentit, el marge que tenen és, el de fer els canvis que creuen convenients en la oposició perquè entrin uns o altres determinats perfils. A vegades ho aconsegueixen, sovint no. Aquests canvis poden perjudicar o beneficiar uns o altres, però un cop ens apuntem a opo, tots juguem al mateix joc, si així ho posa a les bases.

- Tenim tot el dret a queixar-nos, però certament, sembla que hem arribat a un punt que ens queixem de tot. És evident, però, que les males praxis i els errors de “convocatòries de bombers” no ajuden a crear una mínima confiança en els processos. Darrerament, han aconseguit anar “més ràpid”, però no gaire més bé.

- Això sí, si ens queixem, fem-ho amb rugositat i sense tirar-nos pedres entre nosaltres. Titulars com “El 45% dels aspirants a bombers queden fora de les oposicions a causa d’un test a la detecció de psicopatologies” crec que és sensacionalisme. O justificacions com “amb un 5 no ha estudiat”, poden ser bastant ofensives i certament, crec que no ajuden a “millorar la transparència dels processos”, si es el que es vol.

Dit tot això, només hem queda desitjar-vos sort i ànims a tots!

Salut companys!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: BMC, maitan, Sarres, Miki NPK, CarlosRA1980, MBumo

Denuncias y impugnaciones fa 8 mesos 3 setmanes #69602

Estic totalment d'acord, no es pot explicar millor Nile

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.109 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.
Més informació. Ok