Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA: ZONAS UTM 81/19

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65225

• Firefighter080
  • Avatar de Firefighter080 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
  • Missatges: 4
  • Gràcies rebudes: 0
La pregunta es la següent:

En el sistema de coordenades UTM, la divisió de la superfície terrestre en franges verticals s'anomena FUS UTM, i la divisió de la superfície terrestre en franges horitzontals s'anomena ZONA UTM. Podríes assenyalar quina és l'amplada en graus de la zona:

a. 6º de longitud
b. 6º de latitud
c. 8º de longitud
d.8º de latitud

Donen per bona la d, per començar jo la vaig fallar perquè al preguntar per l'amplada entenc a que es refereix a la distància hortizontal, i vaig posar la A, independentment de la meva confusió, crec que es podría impugnar perquè en l'ultima zona la distància es de 12º, i en la resposta engloba que totes las zones són de 8º, que opineu?

Salutacions

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65226

El fus té 6º amb 650km aprox
i la zona té 8º amb 800 i algo km si no vaig errat.

A la meva manera de memoritzar:

Latitud sempre s'ha de pensar amb l'eix de l'equador, es a dir, la base d'una superficie (horitzontal), eix de coordenades X
Longitud sempre hem de pensar amb l'eix de Greenwich (longitud), alçada, es a dir, eix de coordenades Y.

La zona (20) parla de l'eix de les X
I el fus (60) parla de l'eix de les Y.

Per tant, llegint el text i parlant de les ZONES, la resposta correcta és 8º latitud.

No trobo per on impugnar-la.

Salut!

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65227

• Joan_1991_
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
  • Missatges: 18
  • Gràcies rebudes: 2

capo2 va escriure: El fus té 6º amb 650km aprox
i la zona té 8º amb 800 i algo km si no vaig errat.

A la meva manera de memoritzar:

Latitud sempre s'ha de pensar amb l'eix de l'equador, es a dir, la base d'una superficie (horitzontal), eix de coordenades X
Longitud sempre hem de pensar amb l'eix de Greenwich (longitud), alçada, es a dir, eix de coordenades Y.

La zona (20) parla de l'eix de les X
I el fus (60) parla de l'eix de les Y.

Per tant, llegint el text i parlant de les ZONES, la resposta correcta és 8º latitud.

No trobo per on impugnar-la.

Salut!

totalment d'acord, quan es parla de zona ens referim als 8 graus considerant unicament la latitud. pot donar lloc a mal entes si es dubta pero no te altre resposta posible des de el meu punt de vista, anims!

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65228

• Firefighter080
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
Els limits de las zones estàn compresos desde els 80º Sud i els 84º Nord. Són 20 zones on cada una te 8º de Latitud i es designa una lletra majúscula. Es segueix la direcció de Sud a Nort començant per la lletra C. Com a excepció, la zona X te 12º de latitud i s'extendeix del 72º N als 84º N

Crec que la resposta hauría d'incloure aquesta excepció, del contrari estas afirmant que totes les zones són de 8º i és incorrecte.

Salutacions

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65230

Jo veig cap problema amb aquesta pregunta. És la info que hi ha a qualsevol temari. A més et donaban la resposta correcta a una de les preguntes de reserva, en la que totes les respostes ficaben 8º latitud

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65231

El que enviaré jo a la delegació

La resposta valida segons la plantilla de correcció publicada és la (D), però és incorrecte, ja que les dimensions en graus d’una zona són de 6º pel que fa l’ample i 8º pel que fa a l’alçada, a excepció de la zona més boreal, que és de 12º. La utilització de la paraula amplada per fer referència a l’altura de la zona pot induir a error de interpretació per part dels opositors, ja que segons com diu Institut d’Estudis Catalans entre les seves definicions de significat és “La més petita de les dimensions d’una figura plana qualsevol, formant angle amb la més gran o llargada.”

A més a més segons les fonts del Màster Universitari en Teledetecció i SIG de la Universitat Autònoma de Barcelona, defineix com a amplada de zona 6ºconsultar la pàgina 7 del document adjunt a l’enllaç per a la seva comprovació. www.creaf.uab.es/master/intranet/Materia...a_referencia_UTM.pdf
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Oriol Aguilar, toktok, Firefighter080

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65232

Per la zona boreal no s'utilitza UTM, es UPS

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65233

Es per flipar... Va nois entre poc i massa, aquesta pregunta no hi ha per on impugnarla
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: bernatpg

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65235

• Firefighter080
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
Jo també impugnaré, per l'utilització de la paraula amplada referint-se a ''latitud'' i sobretot on hi pot haver més concenç és en englobar las 20 zones en 8º, quan l'última zona de l'hemisferi Nord (X) conté 12º.

Gràcies.

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65243

si compartiu plantilla jo m'hi apunto
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65245

• Oriol Aguilar
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
  • Missatges: 9
  • Gràcies rebudes: 2
Estic totalment d'acord amb tu.
La longitud d'un FUS és de 6º, i cada fus esta dividit en 20 ZONES de 8º de latitud, excepte la ZONA X que en té 12º (compressa del grau 72º-84º). Peró sempre en tot cas tenen 6º de longitud!!!
Depen el que entenguem com amplada ens pot confondre. De totes manres penso que és impiugnable al tenir dues respostes correctes, i si es vol ser molt perfeccioniste, la bona hauria de ser 6º de longitud ja que no tontses les ZONES son de 8º de latitud com em dit abans.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Arundo, Firefighter080

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65246

Dic la zona més boreal, referint-me a la zona de més al nord, la X, ja faré un canvi si no s'entén.

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65271

És totalment impugnable. El document del CREAF ho explica perfectament.

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65274

• Firefighter080
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
Creus que amb al document de la CREAF, n'hi hauria prou? O hem de contrastar la informació amb un estudi més oficial?

Gràcies

ZONAS UTM 81/19 fa 2 mesos 1 setmana #65277

Si una zona te 6º d'amplada, quantes zones hi ha? 20 per cada fus? 20*60= 1200 zones??

Salut

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.207 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.
Més informació. Ok