Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA: Impugnació pregunta pols/estat hemodinamic

Impugnació pregunta pols/estat hemodinamic fa 2 mesos 1 setmana #65335

• Miki NPK
  • Fora de línea
  • Navegador Gold
  • Navegador Gold
  • Missatges: 227
  • Gràcies rebudes: 98
Doncs si mires el resum de recomanacions del ERC 2015 (pg12) diu que no es recomana mirar el pols carotidi (ni cap altre) pq s'ha demostrat que és un mètode inexacte per confirmar la presencia o ausencia de circulació... No ho dic jo eh, ho diu l'ERC.
Jo precisament vaig fallar aquesta pregunta xq ho diu l'ERC i tot i no semblar-me correcte vaig posar TA com a més correcte. La veritat és que fot ràbia que per un lloc oficial et recomanin una cosa i per l'altre et diguin lo contrari i ho donguin per bo... Jo crec que es legitim intentar impugnar-la amb la documentació oficial. Altra cosa és que ho acceptin que això no ho veig massa clar xq a l'escola encara t'ensenyen a mirar el pols a la C com digueu... En fi. Cadascú lluita pels seus interessos aquí amb fonament o sense...
Salut i sort.

Boyle-Mariotte va escriure: Bones, en aquesta pregunta crec sincerament que no Hi ha lloc a dubte ni a reclamació...
Anem per parts:
- Si coneixeu el que vol dir estat hemodinàmic, ja podem descartar les respostes de freqüència respiratòria i de l'escala de coma de Glasgow.
- En segon lloc, si llegim l'enunciat ens diu "En els primers moments després d'un accident..." ja deduim la resposta, ja que no posarem un fenendoscopi a la víctima.
- Per últim, el que millor reflecteix l'estat hemodinàmic d'una víctima és la freqüència cardíaca i sobre tot l'existència o no de pols distal, a part del reompliment capil•lar
Per tant veig bastant inviable aquesta reclamació.
Entenc que molesta fallar preguntes, jo també he fallat per no llegir/interpretar bé el que preguntaven, però penso que es millor recapacitar i aprendre Dels errors en comptes de buscar les voltes a les respostes per pujar unes dècimes.
Sort

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Impugnació pregunta pols/estat hemodinamic fa 2 mesos 1 setmana #65339

Com han comentat, la pregunta demana per l'estat hemodinàmic en els primers moments després d'un accident. La TA té uns mecanismes compensatoris com l'augment de la freqüència cardíaca, la vasoconstricció o la redistribució de la sang circulant, que fan que la seva variació sigui més lenta. En canvi, la variació del pols es pot percebre de seguida.
Pot ser que l'ERC no ho tingui en compte perquè es refereixi a aturades cardiorespiratòries que no són d'origen traumàtic?

Jo crec que no és impugnable.

Impugnació pregunta pols/estat hemodinamic fa 2 mesos 1 setmana #65340

• cesar29
  • Fora de línea
  • Navegador Senior
  • Navegador Senior
  • Missatges: 57
  • Gràcies rebudes: 0
Tot i que crec que no la cambiaran.... En un accident les persones es posen molt nervioses, alteran-se el ritme cardiac i respiratori. L'unic signe que es fiable per pensar en un pacient xocat es la tensió, a part de diaforesis, etc.... També es veritat que una manera de determinar-la es amb els polsos periferics, pero realment no mires el pols si no que determines uns valors mínims de tensió apartir d'aquest. Aquest va ser el meu raonament.

Impugnació pregunta pols/estat hemodinamic fa 2 mesos 1 setmana #65343

• Boyle Mariotte
  • Fora de línea
  • Navegador Senior
  • Navegador Senior
  • Missatges: 40
  • Gràcies rebudes: 26
Quan les guies no recomanen mirar el pols es quan fas la valoració primaria i veus que la persona està inconscient i no respira.
Fa uns poc anys, obries via aèrea, comprobabes respiració i mirabes el pols. Si nor espiraba i no tenia pols, iniciabes RCP.
Actualment, si està inconscient i no respira, pases directament a fer RCP ja que si no respira, tot i que tingui pols, es questió de segons que deixi de tindre'n.
Per aquest motiu, la pressa del pols ha estat descartada en les últimes edicions de la ERC per que es més una pèrdua de temps quan es tracta d'una emergencia en la qual s'ha d'iniciar RCP el més aviat possible.
Ara bé, si la persona està inconscient (o conscient) i respira, la següent actuació (la C de la ABCDE) sería mirar el pols i buscar possibles hemorragies externes o símptomes de possibles hemorragies internes.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: ribell

Impugnació pregunta pols/estat hemodinamic fa 2 mesos 1 setmana #65349

• Amperiomh
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
  • Missatges: 10
Mes clara que aquesta on el únic document oficial en qüestió expresa que el pols no es el mètode més adequat . Crec que guanya importància i aporta una informació que encara que sigui en un moment inicial d'un accident i que el pols es el més ràpid, no és el métode més adequat.

Impugnació pregunta pols/estat hemodinamic fa 2 mesos 1 setmana #65354

• drissdela
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
  • Missatges: 132
  • Gràcies rebudes: 93

cesar29 va escriure: Tot i que crec que no la cambiaran.... En un accident les persones es posen molt nervioses, alteran-se el ritme cardiac i respiratori. L'unic signe que es fiable per pensar en un pacient xocat es la tensió, a part de diaforesis, etc.... També es veritat que una manera de determinar-la es amb els polsos periferics, pero realment no mires el pols si no que determines uns valors mínims de tensió apartir d'aquest. Aquest va ser el meu raonament.

Es independiente si esta acelerado no, el hecho de detectar pulso distal ya es un muy buen indicador del estado hemodinámico de la persona.
No tiene ni pies ni cabeza esta impugnación...

Impugnació pregunta pols/estat hemodinamic fa 2 mesos 1 setmana #65356

drissdela va escriure:

cesar29 va escriure: Tot i que crec que no la cambiaran.... En un accident les persones es posen molt nervioses, alteran-se el ritme cardiac i respiratori. L'unic signe que es fiable per pensar en un pacient xocat es la tensió, a part de diaforesis, etc.... També es veritat que una manera de determinar-la es amb els polsos periferics, pero realment no mires el pols si no que determines uns valors mínims de tensió apartir d'aquest. Aquest va ser el meu raonament.

Es independiente si esta acelerado no, el hecho de detectar pulso distal ya es un muy buen indicador del estado hemodinámico de la persona.
No tiene ni pies ni cabeza esta impugnación...

ho veig així també..

Impugnació pregunta pols/estat hemodinamic fa 2 mesos 1 setmana #65368

• cesar29
  • Fora de línea
  • Navegador Senior
  • Navegador Senior
  • Missatges: 57
Que el paciente tenga pulso radial q es lo que te está diciendo? Te dice que la tensión arterial sistólica está , mínimo , por encima de 80 y es eso, la TA, lo que te indica su estado hemodinámico.
Que el paciente este con taquicardia o taquipnea sí que es importante, mucho! Pero no solo es indicativo de su estado hemodinámico, puede ser una simple ansiedad.

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.147 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.
Més informació. Ok