Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA: Espirometria

Espirometria fa 4 mesos 4 setmanes #64163

• joanpu
  • Fora de línea
  • Navegador Junior
  • Navegador Junior
  • Missatges: 29
  • Gràcies rebudes: 4
Bones,
Em trobo actualment en la opo 81/18 a punt d fer l'entrevista i em preocupa l'espirometria de les mèdiques.
La qüestió és que a les bases diu que és motiu d'exclusió una disminució del FEV1 per sota del 85%, i ara revisant una espirometria que vaig fer-me fa 1 any em surt de FEV1 un 82.5%.
El meu valor és normal segons el metge que em va avaluar, ja que normalment els criteris que s'utilitzen és que la normalitat esta igual o superior al 80%...però a les bases veig que exigeixen un 85%.
Algú podria donar-me informació sobre aquest tema? Estic bastant preocupat la veritat.

Moltes gràcies i ànims!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.

Espirometria fa 4 mesos 4 setmanes #64164

Hola, jo tinc el mateix problema. Vaig fer-me una prova d'esforç i el FEV1 em va sortir del 79,5% i també em vaig acollonir. La doctora va posar a l'informe que tot ho tenia bé. Em vaig fixar en el paper dels resultats i al costat del resultat del FEV1 em surt un % basat en el valor de FEV1 de referència, que és 80,25. El meu valor era de 99% respecte al de referència. Jo imagino que es refereixen a això. Perquè a les bases diu "DISMINUCIÓ del FEV1 per sota del 85%". Com ho veus?

PD: de totes maneres, l'espirometria, a diferència de una prova del cor, crec que és una mica aleatòria. Jo per exemple no sabia bufar (semblava el yonki del control d'alcoholemia de PIM PAM toma lacasitos), i quan a la 4a vegada ja va sortir bé, ja estava cansat de tant bufar xD
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: joanpu

Espirometria fa 4 mesos 4 setmanes #64166

• josep3
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
  • Missatges: 92
  • Gràcies rebudes: 15
Hola joanpu,
El que diu el newbie es així, el primer que has de mirar de l’espirometria es el teu valor teóric que per a tothom es diferent, ja que varia amb la edad i el pes.
Els valors que miren son el FVC i el FEV1 i crec que el percentatge de la relacio FVC/FEV1 pero si a les bases nomes fica FEV1 doncs aquest sera el bo.
Com be dius tu es consideren normals les espirometries amb un percentatge del 80 al 100% del FEV1,pero si a les bases volen 85% doncs as de mirar d’estar sobre aquest valor.
El millor seria que en tornessis a fer una i fixat amb el valor de referencia:
Exemple: si tu bufes i et dona un valor de 4,35 i el teu de referencia es 5,00 et sortiria un 87%.
Espero que se m’hagi entes.
Vinga salud i força.

Espirometria fa 4 mesos 4 setmanes #64167

• joanpu
  • Fora de línea
  • Navegador Junior
  • Navegador Junior
Bones!
Merci newbie i josep3 per les respostes!
Crec que teniu raó i que m'havia liat jo mateix. Vaig estar llegint un manual de com interpretar espirometries i crec que l'explicació d'en josep3 és la bona (crec eh).
De totes maneres, el dia 1 he reservat per fer-me'n una; aniré amb les bases i resoldré els dubtes.
Quan l'hagi fet ja faré explicació per aquí, i així et quedes tranquil newbie...Jo vull pensar que si el metge et va dir que estaves en els paràmetres normals, hauries de passar sense problema, però ho dic des de la meva ignorància xd, així que aviam que em diu el metge la setmana que ve!!
PD: com dius, hi ha un factor "tècnic" important...així que jo ja penso en aprendre la tècnica bona per ferho bé x si d cas...ja sé que això frega la línia de la neurosi, però ja a aquestes altures un es vol assegurar de tot XD
salut!!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: koen

Espirometria fa 4 mesos 4 setmanes #64172

He tornat a mirar l'espirometria que em vaig fer (fa 2 anys) i a FVC tinc un 109% respecte al valor de referència i el FEV1 el tinc d 108% respecte al valor de referència. El que tinc per sota (un 99%) és el FEV1/FVC, que és el que tinc de 79,5% quan hauria de ser de 80,25%. Suposo que com a les bases només especifica el FEV1 puc estar tranquil.

De totes maneres, em sorprèn molt que de FCV especifiqui a les bases que si ets home has d'estar per sobre el 3,5. Ho trobo molt baix. Per posar-nos en context, quan em vaig fer les proves fa 2 anys el valor de referència en aquell moment aplicable a mi era de 5,34.

Espirometria fa 4 mesos 4 setmanes #64174

• bomber.riberenc
  • Fora de línea
  • Navegador Senior
  • Navegador Senior
  • Missatges: 44
  • Gràcies rebudes: 24
Hola a tots,

jo també m'he n'he fet una i hem donen valors més baixos que a vosaltres, he trobat aquestes definicions

1. CAPACIDAD VITAL FORZADA (FVC o CVF): es el máximo volumen de aire espirado, con el máximo esfuerzo posible, partiendo de una inspiración máxima. Se expresa como volumen (en ml) y se considera normal cuando es mayor del 80% de su valor teórico. No debe confundirse con la capacidad vital “lenta” (VC o SVC), dado que ésta se obtiene de con una respiración “lenta” o “relajada”, no forzada.

2. VOLUMEN ESPIRADO MÁXIMO EN EL PRIMER SEGUNDO DE LA ESPIRACIÓN FORZADA (FEV1 o VEMS): es el volumen de aire que se expulsa durante el primer segundo de la espiración forzada. Aunque se expresa como volumen (en ml), dado que se relaciona con el tiempo supone en la práctica una medida de flujo. Se considera normal si es mayor del 80% de su valor teórico.

3. RELACIÓN FEV1/FVC (FEV1%): expresada como porcentaje, indica la proporción de la FVC que se expulsa durante el primer segundo de la maniobra de espiración forzada. Es el parámetro más importante para valorar si existe una obstrucción, y en condiciones normales ha de ser mayor del 75%, aunque se admiten como no patológicas cifras de hasta un 70%.

Aunque en algunos textos se denomina a esta relación “Índice de Tiffeneau”, esto es incorrecto, pues el índice de Tiffeneau relaciona el FEV1 con la capacidad vital “lenta” (VC) y no con la capacidad vital forzada (FVC).

4. FLUJO ESPIRATORIO FORZADO ENTRE EL 25% Y EL 75% DE LA CAPACIDAD VITAL FORZADA (FEF25%-75%): este parámetro sirve en teoría para reflejar el estado de las pequeñas vías aéreas (las de menos de 2 mm de diámetro), lo que serviría para detectar tempranamente las obstrucciones. Sin embargo presenta una gran variabilidad interindividual, por lo que ha caído en desuso.

Entenc doncs que:
-És excloent tenir una capacitat vital inferior a 3,5 l els homes i 3 l les dones. Es revereix a la 1a definició
-Disminució del FEV1 per sota del 85%. Es referiex a la 2a definició, i per tant la relació entre la teva FEV1 i la FEV1 teòrica pel teu pes, talla i edat

Salut i a no encostipar-se!

Espirometria fa 4 mesos 4 setmanes #64175

• Elnou
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
  • Missatges: 112
  • Gràcies rebudes: 15
I quins valors teniu vosaltres? Jo en les revisions mediques d els ultims 4 anys he tret 83,90,85,85... Una mica justet vaig...

Espirometria fa 4 mesos 4 setmanes #64178

Elnou va escriure: I quins valors teniu vosaltres? Jo en les revisions mediques d els ultims 4 anys he tret 83,90,85,85... Una mica justet vaig...

Potser en el que has tret això és en el FVC/FEV1, que és en el que jo tinc 79% quan lo normal és 80%, però que no ho demanen a les bases. De totes maneres, tots els valors de les bases són els normals de qualsevol prova mèdica. Si tinguessis algún problema de poca capacitat respiratòria ja ho sabries. De fet, crec que no hi ha hagut cap cas de que hagin exclòs a algú per això.

Hi ha una altra cosa en el que he pensat: si el dia que jo vaig fer l'espirometria hagués expirat menys aire total (que no buidés completament l'aire dels pulmons), m'hauria sortit un FVC menor del que realment tinc. Tot i així, al tenir-lo per sobre del que se'm recomana quan trec tot l'aire, el valor seria correcte. Fent aquest petit "truc", aconseguiria que la relació FEV1/FVC fos major i així deixaria de tenir-la per sota del recomanat. Per a què veieu que les espirometries són molt aleatories (això sense tenir en compte el dia, si has estat costipat últimament, si estàs amb alèrgia, etc).

Espirometria fa 4 mesos 3 setmanes #64180

• joanpu
  • Fora de línea
  • Navegador Junior
  • Navegador Junior
jejejej newbie, jo també vaig pensar aquest "truc"...però crec que ho detectarien. Diria que hi ha dues gràfiques (una de litres-segons i una altra de flux), i en funció de la forma de la gràfica o de la duració de la teva espiració t'ho fan repetir...però vaja parlo sense saber gaire de què parlo eh :P
I el tema de que demanin 3,5l en homes imagino que es xk tenen en compte que pot haver gent molt baixeta i amb complexitat molt prima, per exemple

Venga, a cuidar-se aquests bronquis que d'aquí 1 mes han d'estar ben oberts!! ^^

Espirometria fa 4 mesos 3 setmanes #64182

bomber.riberenc va escriure: Hola a tots,

Entenc doncs que:
-És excloent tenir una capacitat vital inferior a 3,5 l els homes i 3 l les dones. Es revereix a la 1a definició
-Disminució del FEV1 per sota del 85%. Es referiex a la 2a definició, i per tant la relació entre la teva FEV1 i la FEV1 teòrica pel teu pes, talla i edat

Salut i a no encostipar-se!

La disminució del FEV1 per sota del 85% no és la relació entre la teva FEV1 i la FEV1 teòrica, sino el percentatge de la teva capacitat vital forçada que ets capaç de treure en el primer segon.
És a dir, et faran fer una espiració màxima i forçada. L'espiròmetre fa una gràfica que relaciona el flux d'aire amb el temps, per tant tenen dues informacions: Per una banda la quantitat total d'aire que has expulsat (això és la Capacitat Vital Forçada). Imaginem que són 5 litres.
D'altra banda, hi ha la FEV1, que és, la quantitat d'aire que has expulsat en el primer segon d'aquesta espiració màxima. Si et demanen un 85% vol dir que, d'aquests 5 litres que has pogut treure, 4,25 els hauries d'haver tret durant el primer segon. En les persones que tenen algun tipus d'obstrucció a les vies respiratòries (per malalties, tabaquisme, etc.) l'aire troba més obstacles per sortir cap a fora i per tant va més lent. En un cas així potser seria capaç d'espirar 5 litres igualment però a un ritme més lent (per exemple, que durant el primer segon només n'han sortit 3).
No sé si m'he explicat.

Espirometria fa 4 mesos 3 setmanes #64185

Si mires més adalt pots veure les descripcions de cada valor. Quan tu dius que el FEV1 és la quantitat d’aire que treus en relació a la teva capacitat vital t’estàs equivocant, això és, com el seu propi nom indica, el FEV1/FVC.

El FEV1 és un valor absolut. Quan et fas l’espirometria ells miren el FVC i el FEV1 (entre altres) i llavors la màquina fa la divisió i t’expressa el FEV1/FVC, valor que no apareix en cap moment a les bases. Quan es parla d’una reducció del 85% té sentit el que tu dius, però també podria ser una reducció respecte al valor de referència. Al no especificar-ho, legalment tu podries alegar-ho i no hi podrien fer res. Per evitar això seria tan facil com posar a les bases “tenir un FEV1/FVC de com a mínim del 85%”

Espirometria fa 4 mesos 3 setmanes #64186

De totes maneres, torno a dir que crec que mai han exclòs a ningú per això. Si algú tingués un problema d’aquest tipus ja ho sabria des de fa temps (com per exemple asma), no s’ho trobarà de cop a les mèdiques.

Espirometria fa 4 mesos 23 hores #64363

• joanpu
  • Fora de línea
  • Navegador Junior
  • Navegador Junior
Ei, que al final no vaig dir res... el FEV1 sí que és el que comentàvem la majoria...hi ha un valor de referència en funció de la teva estatura i la teva edat, i mínim has de donar un 85% d'aquest valor. Jo últimament me n'he fet dues; en una he donat 84% i en l'altra 86%, estic una mica ratllat pel tema aquest però weno, vull pensar que no seran tan quisquillosos (ojala).
Per altra banda, un "truquillo" per si algú va justet com jo, és fer veure que ets una mica més baixet...o sigui quan et vagin a medir no estirar-te del tot i així mesures un parell de centímetres menys, de forma que el valor de referència baixarà una miqueta i tindràs una miqueta més de marge...jajajja

Molta sort a tothom aquests dies!!

Espirometria fa 4 mesos 1 hora #64369

Joanpu, no et ratllis i allà fas la bufada del segle, segur que la passaras sense problemes!
Salut!!

Espirometria fa 3 mesos 4 setmanes #64385

Bones joanpu,
també em trobo a l'actual opo 81/18 i avui he fet les mèdiques. El fet és que realitzant l'espirometria he vist que la Doctora apuntava dos valors en %. El primer m'ha donat 97% i el segon 84 i pico %. Estic una mica rallat perquè no sé a què es refereixen cada un dels percentatges, si al FVC o al FEV1, no sé si tu que portaves aquest tema més estudiat saps alguna cosa més que jo.
Merci!

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.248 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.
Més informació. Ok