Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Constitució física fa 10 anys 5 mesos #53556

• ele25
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 4
  • Gràcies rebudes: 1
Bon dia companys,

Sóc nova en tot això i volia preguntar si l'exclusió mèdica per constitució física és nova d'aquesta convocatòria. No em sona haver-la vist altres anys.
Personalment, ho trobo MOLT injust ja que si una persona assoleix les proves físiques representa que té una constitució adient per a ser bomber.
No tots tenim la mateixa constitució i no cal que tots siguem iguals!
Estic molt decebuda perquè actualment no em puc tan sols ni presentar.
En tot cas, quin és el límit per presentar el certificat mèdic? Ha de figurar allà el pes?

Gràcies,

Elena

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Constitució física fa 10 anys 5 mesos #53557

• coqueta
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 138
  • Gràcies rebudes: 76
Hola Elena, no és nou això.
La previsió per la presentació del certificat mèdic és pel maig. Però fins aquí, no t'afecta per a res. El metge o metgessa s'ha de fixar solsament en l'Anex 4, el que descriu les proves físiques
El tema de la constitució física és de cara a la revisió mèdica, suposo que serà de cara a septembre, però si t'hi fixes bé dona un marge del 10% per dalt i del 5% per baix. Tens 7 mesos per fer un esforç si creus que val la pena.
Ànims, no decaiguis!!!

ele25 va escriure: Bon dia companys,

Sóc nova en tot això i volia preguntar si l'exclusió mèdica per constitució física és nova d'aquesta convocatòria. No em sona haver-la vist altres anys.
Personalment, ho trobo MOLT injust ja que si una persona assoleix les proves físiques representa que té una constitució adient per a ser bomber.
No tots tenim la mateixa constitució i no cal que tots siguem iguals!
Estic molt decebuda perquè actualment no em puc tan sols ni presentar.
En tot cas, quin és el límit per presentar el certificat mèdic? Ha de figurar allà el pes?

Gràcies,

Elena

El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: ele25

Constitució física fa 10 anys 5 mesos #53566

• ele25
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Gràcies pels ànims Coqueta! :)

Llavors, si el literal de les bases diu "Serà excloent un pes corporal superior al 10% del pes màxim que correspon per l'estatura i el sexe i inferior a un 5% al pes mínim indicat per l'estatura i el sexe, d'acord amb les taules per sexes i per estatura que s'indiquen a continuació.
Aquests pesos estan en funció de l'índex de massa corporal."

I a la taula surt que per a una dona de 1'68 el pes ha d'estar entre 53 i 67 kg. Aquesta franja ja està calculat en base al 5% menys i al 10% més o encara hi ha més marge? És a dir, puc arribar a pesar fins a un 10% més d'aquests 67 kilos, oi? (10% de 67= 6,7 kg, que se sumen a 67). Per tant, el meu màxim seria 73,7 kg o és 67 perquè a la taula ja està calculat aquest 10%?

No sé si m'explico... A veure si algú em pot ajudar :blink:

Constitució física fa 10 anys 5 mesos #53567

• Akuatbladebomb
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 6
Crec que tens tota la raó Ele25. Les proves físiques tindrien que ser suficient si estan ben pensades. A part, per la gent alta està mal fet.
Per exemple Michael Jordan media 1,98 i pesava 98 Kg. Segons les bases dels bombers de la generalitat de catalunya sembla que està molt gordet ja que esta just al límit quan realment te un físic increible.

Nombre completo Michael Jeffrey Jordan
Apodo(s) Air Jordan, His Airness, MJ
Nacimiento Nueva York, Flag of the United States.svg Estados Unidos
17 de febrero de 1963 (52 años)
Nacionalidad(es) Estados Unidos
Altura 1,98 m (6 ft 6 in)1
Peso 98 kg (216 lb)
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Arnaubou

Constitució física fa 10 anys 5 mesos #53568

• ele25
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Molt d'acord amb el que comentes Akuatbladebomb!!!
Cadascú té una constitució física i depèn molt de la teva estructura òssia. Els ossos no es poden aprimar!!
Jo vaig a una dietista (metge endocrí) que controla el meu IMC i diu que estic dins dels valors segons uns paràmetres com la mesura del canell. Faig 168 cm i peso 71 kg, segons la taula el meu màxim ha de ser 67.
Si donen marge fins al 10% més d'aquests 67, tot bé! Però si aquest valor de 67 és amb el 10% calculat, hauré de perdre 4 kilos que és factible però no ho trobo lògic.
En fi...sort a tots!! ;)
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Arnaubou

Constitució física fa 10 anys 5 mesos #53570

• coqueta
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 138
  • Gràcies rebudes: 76
Llavors, entenc que el teu màxim són els 73,7kg

Hi ha algun metge a la sala? :lol:

ele25 va escriure: Gràcies pels ànims Coqueta! :)

Llavors, si el literal de les bases diu "Serà excloent un pes corporal superior al 10% del pes màxim que correspon per l'estatura i el sexe i inferior a un 5% al pes mínim indicat per l'estatura i el sexe, d'acord amb les taules per sexes i per estatura que s'indiquen a continuació.
Aquests pesos estan en funció de l'índex de massa corporal."

I a la taula surt que per a una dona de 1'68 el pes ha d'estar entre 53 i 67 kg. Aquesta franja ja està calculat en base al 5% menys i al 10% més o encara hi ha més marge? És a dir, puc arribar a pesar fins a un 10% més d'aquests 67 kilos, oi? (10% de 67= 6,7 kg, que se sumen a 67). Per tant, el meu màxim seria 73,7 kg o és 67 perquè a la taula ja està calculat aquest 10%?

No sé si m'explico... A veure si algú em pot ajudar :blink:

Constitució física fa 10 anys 5 mesos #53571

• Holstainh
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 134
  • Gràcies rebudes: 63
Jo no soc metge pero entenc que el marge de 5% per sota del minim i de 10% per sobre del maxim s'ha d'aplicar a les xifres de la taula, d'altra banda no tindria sentit mencionar els % que et donen de marge si ja fossin inclosos i simplement et dirien "no pots pesar menys d'aixo ni mes d'allo".
Per tant el teu maxim es 73,7kg.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.169 segons
Gràcies a Fòrum Kunena