Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43811

• Laura_23
  • Avatar de Laura_23 Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 8
  • Gràcies rebudes: 0
Bones,

Degut al desànim general que hi ha envers a les convocatories, em pregunto si en el cas de marxi en un altre país i entri de bombera em pot donar punts o "ajudar" d'alguna manera per quan surtin opos aquí Catalunya.
Per fer oposicions de bomber a Alemanya (x exemple) algú té idea de què s'ha de fer?
Aquí la cosa pinta mol malament i en el cas de que surtin opos hi haurà molta competència, i si un vol currar de bomber s'hauran de buscar alternatives, dic jo...

Gràcies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43812

Doncs x ser bomber a alemanya, primer s'ha de parlar alemany! jejeje

quina feinada tú!!! :lol: :lol: :lol:

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43813

no, ara seriosament, mira les bases però per pertànyer a un cos de bombers d'un altre país no compta.

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43815

• Torrens
  • Visitant
  • Visitant
Em sembla que el jaume va confos.

Crec que tant a barcelona com generalitat, si es donava merits per haver treballat de bomber.
Personalment penso que si que et donarien punts per treballar de bomber/a a alemanya.

Mirat les bases de barcercelona i generalitat de les 2 ultimes convocatories.

w3.bcn.cat/fitxers/ajuntament/20 ... es.542.pdf

www20.gencat.cat/docs/interior/H ... a%20(76_09 )/Documents/BASES%2076_09.pdf

I com diuen tothom,en aquestes bases era així, en les futures, no se sap.

salutacions

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43816

No ser si saps alemany o no però suposo que també has de tenir nacionalitat alemanya com aqui.
Mes tard o mes aviat sortiran segur, i la competencia per mes gent que hi hagi si estudies i et prepares be 90 % de posibilitats d'entrar i el 10% que falta... o a la conducció o entrevista :)

Salut i estar preperats.

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43817

Hola Manegot,
Aquí no és necessari tenir nacionalitat espanyola. Qualsevol persona extrangera que tingui el català C, títol d'estudis homologat per l'estat espanyol, carnet de conduïr espanyol pot presentar-se, sigui de la nacionalitat que sigui.
Conec gent extrangera que s'ha presentat.

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43820

Yo lo estuve mirando ya que por temas familiares el inglés lo hablo muy bien y en francés me defiendo, pero en el resto de Europa me pareció más jodido que aquí. En Francia por ejemplo te piden la nacionalidad francesa, nada de ser europeo, y los bomberos de París son una unidad militar del ejército. En el Reino Unido el proceso es mucho más complejo, y en Alemania si te has operado de la vista o llevas Orto-K directamente te echan para atrás... suelen ser bastante más exigentes en el resto de Europa (como pasa con todo), además de lo complicado que es enterarse de la situación de un país en el que no vives... si ya la mitad de la gente no se entera ni de cómo van las opos aquí, imagínate en Holanda.

Vamos, que a no ser que tengáis familia en alguno de esos países o viváis en ellos por alguna razón, yo me olvidaría del tema. Y si aún así estáis interesados, tened en cuenta que seguramente (a no ser que os vayáis, qué sé yo, a Lituania) serán pruebas más duras que las de aquí y posiblemente hasta con más candidatos (simplemente porque somos un país pequeño).

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43824

Home si la Catalunya Nord tingués Generalitat no ho veurima malament treballar allà ja que la frontera la tinc al costat, però allà ni tenim Generalitat, ni el català conta per res i per contra el francès és dificilot. A més allà els immigrants de les antigues colònies tenen tots els drets del món però els ciutadans de la Unió Europeoa (no francesos) em penso que no gaire res...
Per cert, un bomber voluntari em va dir que ja no hi ha prova de natació, és cert? Estic fent classes de natació, però el meu nedar és com el vol d'una gallina o pitjor...
La prova de conducció és pitjor que això?

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43830

• voluntari albamonte
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 62
  • Gràcies rebudes: 1
primer voldria dir que diria que torrens t'equivoques ja que merits per a treballar de bomber de la gene, si no vaix equivocat nomes els donem per ser bomber voluntari de la generalitat o per fer campanya forestal i els carnets camio i trailer. en segon lloc em vui dirigir a Tallaferro ja que per el que tinc entes la prova de natacio si que es fa i segurament es fara. i en respecta de la de conduccio nuse com va pero suposu que no es tant complicat.

sort companys.

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43831

Torrens va escriure: Em sembla que el jaume va confos.

Crec que tant a barcelona com generalitat, si es donava merits per haver treballat de bomber.
Personalment penso que si que et donarien punts per treballar de bomber/a a alemanya.

salutacions

ei torrens mira les bases,
NO et donen punts per pertànyer a un cos de bombers d'un altre país. fins hi tot, dubto que et donin punts per pertànyer a un cos de bombers d'àmbit nacional

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43846

• Torrens
  • Visitant
  • Visitant

jaume va escriure:

Torrens va escriure: Em sembla que el jaume va confos.

salutacions

ei torrens mira les bases,
NO et donen punts per pertànyer a un cos de bombers d'un altre país. fins hi tot, dubto que et donin punts per pertànyer a un cos de bombers d'àmbit nacional

jaume, una miqueta de sentit comu... creus que no et donarien merits a bcn per treballar de Serraller a Portugal?, a bcn diu això:

e) Experiència professional. Es puntuarà fins a 4 punts, a raó de 0,025 punts per
mes treballat. El Tribunal valorarà les ocupacions, degudament acreditades, en els
darrers 15 anys. Les acreditacions dels treballs realitzats, per poder ser valorades,
han de fer constar de forma explícita la categoria professional, les funcions i temps
que va romandre. Les ocupacions a valorar són les relacionades amb les habilitats
necessàries per la categoria objecte de la present convocatòria.

Les acreditacions es contrastaran d’acord amb el certificat de vida laboral del
treballador emès per la Tresoreria de la Seguretat Social.
En aquest sentit es valoraran les següents ocupacions:
-Mecànic
-Bomber professional (administració pública i empresa)
-Instal·lador i/o reparador conduccions (aigua, gas electricitat)
-Manteniment d’indústries
-Construcció
-Serraller
-Elevadors
-Climatització
-Lampisteria
-Indústria química
-Maquinària construcció, mines i pedreres
-Conducció vehicles pesants

Jo penso que la tresoreria de la seguretat social, pot ser d'un altre país.Potser m'equivoco...

Però en la generalitat, crec que crec que NO m'equivoco.Ja que diu això altre :

b) El temps de serveis prestats en qualsevol altra administració pública com a
bomber/a fins a la data de publicació de la present convocatòria, d’acord amb els
documents que hauran d’adjuntar en la sol·licitud de participació.[/b]

;)

Anims a tots

pd. avans de dir alguna cosa que no sabem segur, un mot com el "crec" donaria un xic d'humilitat i marge d'error a tots els que responem els dubtes

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43847

TORRENS, primer de tot no vull generar polémica, aixó de les bases es cert, però crec que hauríem de diferenciar entre NACIONAL i INTERNACIONAL (recordo que en l'inici d'aquest tema parlàvem de ser bomber a alemanya).

A la teva pregunta: creus que no et donarien merits a bcn per treballar de Serraller a Portugal? RESPOSTA: NO, sincerament ho crec.

A nivell nacional, probablement SÍ que et donin mèrits, però dubto que si ets bomber o serraller fora de l'estat espanyol t'ho valorin.
cuant entregues els mérits, contractes + vida laboral, la vida laboral ha de ser la emesa per l'estat Espanyol

Per exemple: imagina't que a les opos de BCN entregues un full de vida laboral d'alemanya.... tu et penses que s'esforçaràn a mirar si es auténtic? ho portaràn a un traductor? es posarán en contacte amb el govern d'alemanya per verificar l'autenticitat del document? o no ho faràn i et sumaràn directament els punts? perdona però no crec que t'ho valorin.

Es més, cualsevol títol d'estudis extranger s'ha de convalidar a l'estat espanyol (traducció jurada + tramitació al ministerio de educación o gene depén de si es Batx o Llicenciatura) si no está convalidat NO L'ACCEPTEN. Llavors, dubto que ells comprobin si realment el document que portes es oficial a alemanya...

Estarìa bé que algú que ha presentat mèrits d'una feina a l'extranger ens digui si li han valorat o no... però serà difícil, crec...

Torrens, amb aquest post no vull generar polèmica entre nosaltres. trobo que està bé que ho parlem.

Personalment He viscut de molt a prop l'experiéncia d'una persona extrangera que es presenta a unes opos i et puc ben assegurar que, si per nosàltres ja es difícil, per una persona extrangera ho és 5 vegades més. Tan sols per tenir tots els papers "correctament" ja és com una opo.

I et puc ben assegurar que el principi d'equitat e igualtat que tant promociona la constitució i l'estatut, amb la gent extrangera que viu aquí no s'utilitza gaire.

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43852

• Torrens
  • Visitant
  • Visitant
En fi, si algu no aporta mes informació ja som a la fi del dubte, queda clar que a generalitat si et donarien merits i a bcn tenim dubtes.

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43854

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Jo com a dada curiosa puc aportar que per exemple a sudamerica, en la majoria de paisos, com argentina per exemple, el tema de bombers va tot per voluntariat.

Vas a qualsevol parc, t'apuntes a una llista i quan necessiten més gent et truquen, et fan un curs express i xim pum, ja ets bomber per vocació sense cobrar ni un pempin.

Per Nord America, com per exemple a Nova York, dins dels examens fan passar als opositors pel polígrafo, cagate lorito. Si l'entrevista ja es futuda imagina't estar conectat a la màquineta :lol: Pero ja en aquests paisos més desarrollats si que cobres i ets funcionaris.

A Andorra, si ets andorrà , tens un padrí, i se l'has cruspit a uns quants del govern, algún dia si deu es generós pots ser bomber d'Andorra.

Si no ets andorrà oblida't.

Salut i força !

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Bombers a l'extranger fa 14 anys 8 mesos #43865

Així els gairebé 8 anys que he estqt treballant de lampista em dona punts? Només a Barcelona o també a la Generalitat?

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.224 segons
Gràcies a Fòrum Kunena