- Primer accedir a la escala bàsica de bombers.
- Segon, que s'ha de regular l'accés i escala dels bombers GRAE.
- En el mateix fil on estem parlant hi ha un comentari bastant cert, que "teòricament" hauries d'accedir a "bomber de 1a" (o sigui la escala tècnica) i exercir-hi durant dos anys, després si hi hagués convocatòria GRAE podries presentar-hi.
Això es la teoria però pel que tinc entès hi ha gent que sense ser bomber de 1a ha accedit i desprès han hagut problemes interns amb bombers-sindicats-gene. Suposo que fins que no es fixi el reglament esmentat no es promocionarà accès als GRAE.
- El que es segur és que tens proves de : orientació, primers auxilis, escalada (auto-rescat), esquí de muntanya etc.
Jo un cop vaig tenir de profe (fent el curs de guia de mitjà muntanya) a un GRAE i em va dir literalment que les proves van en funció de les tasques realitzades pel cos, o sigui si des de que han fet l'anterior convocatòria un 45% han sigut boletaires-excursionistes, un 15% escalada, 15% ski-mo, 10% barrancs.. etc etc (que va per aquí la cosa) doncs el pes de les proves vindrà donat per aquests barems. Conclusió que pots fer 9a en esportiva o 8c en llarga que com no et sàpigues orientar ho portes clar. Si pots baixar pales de 50º amb esquís però no saps fer-te un vuit ni llegir una paret, ni fer un polipast.. ho portes clar.
Espero que t'hagi servit d'ajuda.
Jo amb accedir al cos ja en tinc prou, per aprendre, treballar i compartir experiències amb una gran família!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: xaviqp, Limbhad, caarla_210